Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 0 |
El requisit d'entrada a aquesta assignatura, atès que forma part de la Menció en Llengua Anglesa, és un nivell C1 en llengua anglesa. Els estudiants, a 3r curs, hauran de complir amb aquest requeriment com a màxim abans de la data indicada a la pàgina web de la Facultat de Ciències de l'Educació per poder cursar a 4t, el curs següent, la Menció en Llengua Anglesa. Per cursar aquesta assignatura com a optativa fora de la menció també cal acreditar un nivell C1. Per a més informació, adreceu-vos a Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació.
Nota important: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aquest curs és obligatori per a l’alumnat matriculat en la Menció d'anglès i optatiu per a qualsevol estudiant d'Educació Primària. S’adreça a tots els futurs mestres interessats a integrar l'ús de les tecnologies per promoure l'aprenentatge de llengües i el treball col·laboratiu. Aquesta assignatura aspira a obrir el camí de la capacitació del professorat d'Educació Primària per a tasques docents relacionades amb l'ensenyament de llengües estrangeres, i la utilització d'aquestes llengües per a la participació de les escoles en programes internacionals de mobilitat i de promoció del plurilingüisme. Els continguts del curs inclouen els principis bàsics d'ensenyament plurilingüe, tal com es recomana en documents recents a nivell Europeu, com l’“European Portfolio for Student Teachers of Languages” (EPOSTL, 2007), la “Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education” (CoE, 2015) i l també inclou les característiques destacades en l'informe executiu EVALUATE (2019) sobre les competències pedagògiques-digitals requerides per a l'intercanvi virtual per promocionar l'aprenentatge de llengües. El curs té com a objectiu ajudar els mestres a facilitar les competències comunicatives de l’alumnat, dissenyar i aplicar eficaçment tasques d'aprenentatge de llengües i continguts, utilitzar projectes plurilingües per a l'aprenentatge interdisciplinari, desenvolupar criteris d'avaluació mitjançant descriptors de competències, promoure la sensibilització i la consciència lingüística i intercultural i reflexionar sobre la pràctica docent com a eina valuosa per a la formació permanent —tot això a través de l'ús de tecnologies, sobretot la media social per comunicar-se amb ‘partners’ en altres parts del món. L’anglès com a llengua franca (o English as a Lingua Franca: ELF) serà l'idioma de la comunicació acadèmica d’estudiants i professorat en aquest curs, incloent documents escrits (programa, lectures, etc.) i documents audiovisuals (videoconferències, comunicació digital, etc.), així com la llengua vehicular de la classe presencial.
Aquest mòdul combina l'aprenentatge dialògic amb la tel·lecolaboració i l'ús de materials ‟flipped” (d’instrucció invertida). Prenent la premissa subjacent del Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS) que l'aprenentatge dels estudiants ha de promoure una major autonomia de l'estudiant, l'enfocament d'aquest curs posa el mateix èmfasi en el treball realitzat fora de la classe com en les activitats que tenen lloc dins de l'aula. Per facilitar aquest tipus d'aprenentatge, l'ús de la tel·lecolaboració (interactuant amb estudiants d'altres parts del món) és un nexe central per al procés d'aprenentatge d'aquest mòdul, així com la realització de les activitats preparades per a la instrucció invertida (flipped instruction). D'aquesta manera, s'espera que el conjunt d’estudiants (futures i futurs mestres) participin activament en situacions d'aprenentatge presencials (dins de l'aula) i autodirigides (mitjans les tecnologies de comunicació), que promoguin el desenvolupament epistèmic (tant en continguts com en llengües) per després reflexionar sobre com poden transferir aquests coneixements a contextos similars per al seu alumnat. Si bé aquest enfocament ja estava implementada abans de la situació actual de salut, s’estendrà a incloure un enfocament híbrid d’ensenyament-aprenentatge que implicarà més docència en línia, complementat per presencialitat (docència mixta), segons les condicions existents. En el cas que sigui necessari, la docència es pot canviar completament en línia (sincrònica i asíncrona). Es poden consultar exempcions a l'apartat d'avaluació.
Per a informació més detallada sobre aquest enfocament, podeu consultar: Sadler, R. & Dooly, M. (2016). Twelve years of telecollaboration: What we have learnt. ELT Journal, 70(4), 401-413.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, activitats virtuals, discussió de lectures, presentación de treballs per part dels estudiants, i debats i reflexions sobre qüestions fonamentals dels continguts | 45 | 1,8 | 1, 4, 7, 9, 12, 13, 14, 19, 25, 27, 33, 34, 35, 36 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball telecol·laboratiu, desenvolupament de projectes, anàlisi en profunditat de temes específics del contingut | 30 | 1,2 | 1, 4, 9, 12, 14, 19, 25, 27, 33, 34, 35, 36 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació individual i grupal dels treballs, anàlisi i presentació de documents, lectures, debats, treball de reflexió, elaboració projectes, estudi individual, treball en grup telecol·laboratiu | 75 | 3 | 1, 4, 7, 9, 12, 13, 14, 19, 25, 27, 33, 34, 35, 36 |
L'avaluació de l'assignatura ha de permetre constatar l'assoliment de les competències identificades. Per tant, l'assignatura és d’avaluació continuada, amb una finalitat formativa, i es realitzarà al llarg del curs mitjançant diverses activitats. L'avaluació continuada inclou avaluació per part del professorat sobre la participació, la reflexió crítica i l'actitud de l'estudiant al llarg del curs. Atesa la importància de la participació, l'assistència* és obligatòria: l'estudiant ha d'assistir a un mínim del 80% de les classes/activitats en línia, en cas contrari es considerarà que és no avaluable. Arribar tard a o marxar abans de la classe/activitats en línia significa una penalització en la nota de participació. Per poder superar el curs, es requereix un mínim de participació del 85% en totes les activitats establertes (activitats preparatòries, virtuals, i a l’aula).
Les qualificacions finals es calcularan a través de l'ús de les múltiples dades recopilades al llarg del curs (avaluació per parelles, per compte propi i del professorat, tant de les presentacions, com del treball en grup, resultats del projecte, etc.). Específicament, el curs serà avaluat a través d’aquests instruments:
Degut al fet que de la naturalesa del curs (especialització en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera), s'avaluarà per separat la competència comunicativa en la llengua d'instrucció del mòdul (l'anglès). L’alumnat que no aprovi aquesta avaluació lingüística (a través d'avaluació continuada) no podrà superar el mòdul. Aquesta nota es calcularà progressivament a través de rúbriques d'avaluació segons les activitats del mòdul (activitats escrites, orals, etc.).
L'avaluació final de l'assignatura es divideix en 3 blocs:
Per aprovar el mòdul, cal superar els 3 blocs d'avaluació. Cada bloc es compon de diferents avaluacions i valoracions acumulatives. Aquests tres blocs es divideixen en percentatge entre individus i grupals d'aquesta manera:
En el cas de no aprovar un dels blocs (excepte el primer, vegeu-ne informació a continuació), l'estudiant pot optar per un examen global dels continguts que s'administrarà individualment en un format d'entrevista al febrer de 2021 (data que es determinarà en col·laboració amb les persones afectades).
A causa del component de treball telecol·laboratiu continu amb un grup extern durant el curs, no hi ha opció de recuperar el primer bloc amb un examen. En cas de no superar aquest bloc, l'alumne haurà de presentar el disseny d'un projecte d'aprenentatge de llengües telecol·laboratiu, basat en els principis teòrics presentats en el mòdul. Ha de lliurar-lo abans del 1 de febrer de 2021.
La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero en tot el bloc a què correspongui el treball. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat de qui, s'aplicarà la sanció als dos alumnes. En cas de reincidència se suspendrà tota l'assignatura.
*Nota important: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L'estudiant que no pugui seguir el curs per raó de la COVID-19 ha de ser atès amb una adaptació del seguiment de la docència i/o l'avaluació.
El procediment per atendre aquestes situacions s’estableix per a tots els centres en els termes següents:
1. L'estudiant fa la seva sol·licitud al·legant els motius d'impossibilitat de seguiment de la docència sense necessitat de presentar cap certificació.
2. El deganat o la direcció de l'escola valora la sol·licitud i, si la considera adequada, la trasllada al docent responsable de l'assignatura corresponent per tal que en faci l'adaptació.
Els criteris generals comuns d'aplicació són els següents:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats autònomes | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 |
Activitats autònomes | 45% | 0 | 0 | 1, 4, 7, 9, 12, 13, 14, 19, 22, 25, 27, 33, 34, 35, 36 |
Avaluació individual (activitats programades, exàmen) | 30% | 0 | 0 | 4, 12, 19, 21, 27, 36 |
Bibliografia recomanada (no tota la lectura d'aquesta llista s'utilitzarà específicament durant les activitats dirigides, però són útils per al treball autònom.) Es donarà bibliografia específica per a les
activitats al començament del curs o durant el curs. Deguda a la ràpida actualització d'enllaços web, es donarà una llista al començament del curs.