Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | FB | 1 | A |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | FB | 1 | A |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | FB | 1 | A |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | FB | 1 | A |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | FB | 1 | A |
Es recomana un nivell d’anglès general corresponent al C1 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per tal de seguir bé el curs.
També es recomana l’assistència i participació al Curs Propedèutic “English Academic Skills” que ofereix el Departament de Filologia Anglesa i Germanística i que s’impartirà durant el mes de setembre de 2020.
L’objectiu general d’aquesta assignatura és establir les bases lingüístico-comunicatives perquè l’alumnat que accedeix al Grau d’Estudis Anglesos o a qualsevol Grau Combinat amb anglès pugui seguir amb èxit els seus estudis universitaris. Es tracta d’una assignatura fonamental, enfocada a desenvolupar el registre formal i acadèmic de l’alumnat, tant oral com escrit, tot partint del seu nivell d’anglès general. S’assumeix un nivell d’entrada d’un C1 del MECR.
Els objectius específics són els següents:
-Expressar-se oralment de forma correcta, tant a nivell gramatical i lèxic com a nivell de pronúncia i entonació bàsiques, tot ajustant-se als requisits del registre formal i acadèmic.
-Entendre textos acadèmics orals autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials. Saber prendre notes i identificar les idees principals i secundàries, així com la seva organització i interrelació.
-Produir textos argumentatius d’unes 300 paraules que estiguin formalment ben estructurats, siguin lingüísticament correctes, i tinguin una profunditat de contingut adequada al nivell universitari.
-Entendre textos acadèmics escrits autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials, tant a nivell general com detallat. Saber identificar el posicionament de l’autor respecte al text.
El curs està estructurat en dos blocs diferents. En el primer bloc, es treballaran de forma preferent les habilitats escrites (producció i comprensió). En el segon, es focalitzaran les habilitats orals (producció i comprensió). Malgrat aquesta divisió, al llarg de tot el curs, s’estudiaran tant a classe com de forma autònoma, estructures gramaticals i de vocabulari de nivell C1 pertanyents al registre formal i acadèmic.
Bloc 1 (semestre 1): Habilitats escrites amb finalitats acadèmiques (WRAP)
Bloc 2 (semestre 2): Habilitats orals amb finalitats acadèmiques (SLAP)
La metodologia docent es basa en:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 90 | 3,6 | 2, 4, 6, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de suport. Grups de pràctiques orals | 45 | 1,8 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi. Exercicis i treballs. Ús de les TIC | 150 | 6 | 2, 5, 6 |
S’ha de tenir en compte el següent:
Recuperació
Activitats d’avaluació excloses de la recuperació
No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada, que inclouen les següents activitats:
Tampoc no es podran reavaluar ni l'activitat de producció oral acadèmica (Bloc 2) ni l'estudi autònom i participació activa (Blocs 1 i 2)
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (a través de la plataforma Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
IMPORTANT:
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat de producció oral acadèmica | 10% | 0,5 | 0,02 | 4, 5, 8, 9 |
Avaluació continuada | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 |
Estudi autònom | 5% | 3 | 0,12 | 5, 8, 9 |
Examen escrit del Bloc 1 | 25% | 3 | 0,12 | 1, 6, 7 |
Examen oral i escrit del Bloc 2 | 25% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 8, 9 |
Participació activa | 5% | 2,5 | 0,1 | 5, 8, 9 |
Bibliografia obligatòria
Estebas Vilaplana, Eva (2014) Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Madrid: UNED.
Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2009) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. C1 Level, Book 1. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
Warwick, Lindsay & Louis Rogers (2018) Skillful 4: Reading and Writing (2nd ed). London: Macmillan Education.
Bibliografia recomanada
Hewings, Martin (2017) Advanced Grammar in use (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin & Craig Thaine (2012) Cambridge Academic English. An Integrated Skills Course for EAP. C1 level. Cambridge: Cambridge University Press.
Kennedy-Scanlon, Michael, Elisabet Pladevall & Juli Cebrian (2012) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. B2 Level. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2016) Academic Vocabulary in Use (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Swan, Michael (2016) Practical English Usage (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
Bibliografia complementària
Baker, Lida, Robyn Brinks Lockwood & Kristin Donnalley Sherman (2018) Grammar for Great Writing. Boston, MA: National Geographic Learning.
Hancock, Mark (2017) English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
Pathare, Emma & Gary Pathare (2018) Skillful 4: Listening and Speaking (2nd ed). London: Macmillan Education.
Diccionaris
Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.
Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.
CambridgeAdvanced Learner’s Dictionary, CUP.
Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.
Longman Language Activator. Longman.
Longman Pronunciation Dictionary (3rd ed.). Longman.
Llocs web recomanats
English for Academic Purposes
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/gothedistance/studyskills
https://www.academic-englishuk.com/
https://www.eapfoundation.com/
Diccionaris online
https://www.ldoceonline.com (Longman Dictionary of Contemporay English)
https://www.merriam-webster.com(Merrian-Webster dictionaries on line)
https://dictionary.cambridge.org/(Cambridge dictionaries on line)
http://www.freecollocation.com/ (Oxford Collocations Dictionary for Students of English)
https://www.lexilogos.com/english/dictionary.htm (A comprehensive set of resources for the study of the English Language)
Pronúncia
Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol:http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/# (consonant profiles)
Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Altres
www.flo-joe.co.uk (Cambridge official examination practice)
www.pbs.org (American public television. Documentaries. American English)