Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
No s'escau
Introducció als aspectes més importants del sistema cultural italià i de la seva història: geografia, llengua i dialectes, gèneres artístics, literaris i musicals. Curs destinat a estudiants dels cursos de llengua italiana.
1) Història d’Itàlia i art italià. Línies generals. La cultura italiana des d’una perspetciva antropològica. 2) La península italiana: geografia política, humana, lingüística. L’Itàlia com a territori multilingüe. Història de la llengua italiana. La realitat lingüística i la seva evolució sociolingüística. L’evolució de la llengua. 3) La idea internacional de la cultura italiana al llarg de la història i impressions. Del ‘viatge a Itàlia’ al ‘Made in Italy’. 4) Lectura i anàlisi de textos de literatura contemporània |
Aquesta assignatura és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent. En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions: - Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva - Realització d’exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals - Realització d’activitats autònomes: exercicis del quadern, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d’informacions a Internet… - Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant) |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques. Pràctica oral a classe | 30 | 1,2 | |
Lectura i comentari de textos | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels textos, materials i bibliografia | 30 | 1,2 | |
Lectura i comentari de textos | 30 | 1,2 |
-Avaluació continuada (= 100% de la nota final):
a) Prova parcial 1 (= 30%).
b) Prova parcial 2 (= 30%).
c) Participació i lliurament d'exercicis de lectura i comentaris relatius a cada un del apartats del programa (= 40%).
-Per tenir dret a l'avaluació (o en el seu cas la recuperació), l'alumnat ha d'haver estat avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
-Només tenen dret a la recuperació (total o parcial, segons calgui) els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5.
-L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable en el cas que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
-La participació i les tasques relacionades amb l'activitat docent a classe queden excloses de la recuperació.
-La recuperació consistirà en una prova de síntesi de la part recuperable.
-En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
-La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d’avaluació recau exclusivament en l’estudiant.
-Serà necessari aprovar cada una de les parts recuperables per poder tenir dret a la mitjana global.
-En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinarique s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
-En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i lliurament d'exercicis de lectura i comentaris relatius a cada un del apartats del programa | 40 | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Prova parcial | 30 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Prova parcial | 30 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Manual:
S. Bertoni, B. Cauzzo, G. Debetto, Caleidoscopio italiano. Uno sguardo sull'Italia attraverso i testi letterari. Loescher.
Al dossier situat al Campus Virtual hi haurà altres materials de treball i consultació
Bibliografia bàsica:
LEPRE, Aurelio e PETRACCIONE, Claudia: Storia d'Italia dell'Unità a oggi, Il Mulino, Bologna.
LEPRE, Aurelio: Storia della prima Repubblica. L'Italia dal 1943 al 2011, Il Mulino, Bologna.
SERIANNI; TRIFONE, Storia della lingua Italiana, Einaudi, Torino, 1994
Web