Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 2 |
2502533 Estudis Francesos | OB | 2 | 2 |
L'alumnat del Grau d’Estudis Francesos ha de cursar aquesta assignatura a la UB i seguir les indicacions de la Guia Docent de la UB.
Els objectius formatius d’aquesta assignatura són:
Adquirir coneixements de base en lexicologia: unitat lèxica, unitat fraseològica, combinatòria lèxica, classes lèxico-semàntiques, relacions lèxico-semàntiques...
Millorar la competència lèxica en francès.
Millorar les destreses com a usuari de productes lexicogràfics.
Desenvolupar coneixements i destreses en l'anàlisi del lèxic en llengua francesa.
1. La notion d'unité lexicale: UL simple vs UL complexe
2. Morphologie lexicale
3. La polýsémie
4. Relations sémantiques lexicales
5. Sens linguistique et paraphrase
En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Pràctica d’expressió escrita i oral en llengua francesa.
- Anàlisi de fenòmens lèxics i d'unitats lèxiques en context.
- Anàlisi de descripcions lexicogràfiques.
- Realització d’exercicis individuals i en grup, tant escrits com orals.
- Realització d’activitats autònomes: exercicis, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d’informació…
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de fenòmens lèxics | 25 | 1 | 5, 6, 9, 12, 13 |
Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva | 29 | 1,16 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis en grups reduïts | 15 | 0,6 | 2, 6, 10, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi d'unitats lèxiques en context i de descripcions lexicogràfiques | 30 | 1,2 | 7, 8, 11, 12 |
Exercicis de desenvolupament de la competència lèxica | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12 |
L’avaluació del curs serà contínua i inclourà tant les diverses proves com els treballs/exercicis/comentaris lliurats durant tot el semestre i la participació activa a les classes. Inclourà almenys dos exàmens parcials.
Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. La recuperació consistirà en un examen final de síntesi. Només té dret a la recuperació l'alumnat que, havent suspès, tingui almenys una nota mitjana final de 3,5 sobre 10. Les presentacions orals, les tasques relacionades amb l’activitat docent diària i el lliurament de treballs queden excloses de la recuperació.
Es considerarà com a ‘NO AVALUABLE’ l'alumnat que hagi realitzat menys del 30% de les activitats d'avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l’alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats proposades a classe o al campus virtual | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Participació activa a les activitats de classe | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 10, 13 |
Proves d'avaluació formativa | 50% | 6 | 0,24 | 2, 4, 5, 7, 11, 12 |
BLANCO, Xavier et SFAR, Inès (éds) (2018): Lexicologie(s): approches croisées en sémantique lexicale, Bern, Berlin, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Peter Lang.
POLGUÈRE, Alain (2016): Lexicologie et sémantique lexicale : notions fondamentales, 3e éditioon, Montréal: Les Presses de l'Université de Montréal.
TREMBLAY, Ophélie et ANCTIL, Dominic. (2016): «Les unités lexicales et leurs usages: la notion de combinatoire». Correspondance, 21(2), 25-28. [https://correspo.ccdmd.qc.ca/index.php/document/tentative-de-rehabilitation-du-lieu-commun/les-unites-lexicales-et-leurs-usages-la-notion-de-combinatoire/]
TREMBLAY, Ophélie et ANCTIL, Dominic. (2016): «Les collocations: des combinaisons de mots privilégiées» Chronique lexicographique 21 (3), [ http://correspo.ccdmd.qc.ca/index.php/document/la-lecture-dans-tous-ses-etats/les-collocations-des-combinaisons-de-mots-privilegiees/]
Les lectures complementàries o de consulta així com diferents recursos digitals es detallaran al llarg del curs