Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Coneixements de màrqueting operatiu bàsic.
Necessitat de conèixer vocabulari específic de màrqueting empresarial i de comunicació on i off line
Coneixement de tècniques bàsiques de màrqueting operatiu, Matrius, Dafo, etc.
Interès per la realitat econòmica, empresarial i de comunicació de l'entorn català, espanyol i europeu.
Tenir una concepció precisa del que és l'estratègia de màrqueting empresarial.
- Adquirir una visió general del procés estratègic del màrqueting. On i Off line
- Aplicació de la gestió estratègica del màrqueting empresarial a través d'un cas real concret i al llarg d'un projecte complet de negoci
- Conceptes, eines estratègiques i tàcticas imprescindibles de l'estratègia de Màrqueting Tradicional i Digital
- El procés estratègic del màrqueting, la cadena de valor, els avantatges competitius sostenibles. i les diferents estratègies de posicionament de marca i de producte. On i Off line
TEMARI
Bloc I: Introducció al Màrqueting estratègic i operatiu on i off line.Vocabularis bàsics econòmics i tecnològics per entendre l'assignatura
Bloc II: Macro entorn i Micro entorn On i Off line
Bloc III: El Màrqueting estratègic. La cadena de valor. Les 5 forces de Porter. estratègies de lideratge, costos, per focalització i diferenciació. estratègies de posicionament On i Off.
Bloc IV. El Màrqueting Operatiu Offline. Les 4 Ps
Bloc V: El Màrketing Operatiu Online - Las 4Ps
Bloc VI: noves tendències del Màrqueting: Màrqueting Intelligence, i Neuromàrqueting
L'assignatura es desenvoluparà en dues línies paral·leles, articulades i complementàries:
Les classes s'impartiran en castellà, català i anglès. Una part del temari, encara per concretar, s`impatirá en anglès. probablement será un terç de les sessions aprox.
a) La revisió lineal d'un conjunt de continguts bàsics sobre màrqueting estratègic i operatiu ON i OFF line
b) El treball es centrarà sobre una problemàtica de comercialització i promoció d'un producte on s'utilitzarà el Màrqueting estratègic i operatiu. Mentre a les sessions teòriques revisarem els conceptes de màrqueting estratègic i operatiu, a les sessions pràctiques els estudiants aniran avançant de forma paral·lela i coherent en plantejaments i evolució de la feina d'un cas concret de referència (real o simulat), sobre el qual s'aniran aplicant tots els coneixements adquirits ON i OFF.
Els estudiants s'organitzaran en grups. Algunes sessions teòriques aniran acompanyades d'una pràctica avaluada a realitzar a classe i / o a casa. Cada grup treballarà sobre el cas des d'una perspectiva concreta i diferenciada, acordada entre el professor i el grup.
Es desenvoluparà un projecte de pla de màrqueting on i off line que s’anirà tutoritzant al llarg del curs. Es portaran a terme lliuraments parcials avaluables. El projecte s’entregarà per escrit i es presentarà oralment.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials teoria | 15 | 0,6 | 1, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de casos a l'aula o a casa | 36 | 1,44 | 1, 3, 4 |
tutories grupals | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Investigació, lectures, preparació prova síntesi | 40 | 1,6 | 1, 3, 4 |
Preparació de l'informe i de l'exposició dels 3 lliuraments del treball de curs | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de:
- Avaluació de la resolució dels casos a l'aula o a casa 30% (avaluació individual i / o en grups) .Totes les pràctiques valen el mateix per a un total del 30% de la nota final. Les pràctiques NO són recuperables (excepte justificada FORÇA MAJOR)
- Exposició i preparació de l'informe de la feina de curs - primer lliurament: I 1ª TUTORIA 5% (avaluació de grup).
- Exposició i preparació de l'informe de la feina de curs - segon lliurament: I 2ª TUTORIA 5% (avaluació de grup).
Exposició i preparació de l'informe de la feina de curs - tercer lliurament: 5% (avaluació de grup).
- Exposició i preparació de l'informe final de la feina de curs - LLIURAMENT ESCRIT: 15% (avaluació en grup) .I PRESENTACIÓ ORAL 10% (TOTAL PROJECTE 5 + 5 + 5 + 10 + 15 = 40% NOTA FINAL)
- Prova de síntesi escrita (EXAMEN FINAL): 30% (avaluació individual).
REQUISITS MÍNIMS PER NO ANAR A RECUPERACIÓ
HI HA 3 BLOCS A) PRACTIQUES B) PROJECTE C) EXAMEN. en els 3 han d'aconseguir una nota mínima de 3,5 / 10. Si en algun dels 3 blocs no s'aconsegueix el 3,5 no es farà mitjana i el bloc ha de recuperar-se
Si es té menys de 3,5 a A o B, la recuperació serà un petit treball, si es té menys de 3,5 a C (examen) s'anirà a l'examen de recuperació
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels casos resolts (pràctiques) a l'aula o a casa (avaluació de grup). | 30% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4 |
Entrega final Projecte ESCRIT per grups | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició preparació informe traball de curs - tercer lliurament (avaluació grup) | 5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició FINAL ORAL DEL PROJECTE (avaluació de grup) | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició i preparació informe treball de curs - primer lliurament (avaluació de grup) | 5% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició i preparació informe treball de curs - segon lliurament (avaluació de grup) | 5% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Prova de síntesi escrita EXAMEN FINAL (avaluació individual) | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Santemases, M. (2012)“ Marketing , conceptos y estrategias" 6ª EDICIÓN.Madrid. Editorial PIRMIDE.
Kotler. P.(2017) “Fundamentos de Marketing”. edic 13ª- Editorial ADISSON-WESLEY
Porter, M. (2010) "La Ventaja Competitiva".Editorial PIRAMIDE
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Lambin, JJ Marketing Estratégico v3 Esic, Madrid 2003
Moliné, Marçal malicia para vender con marca Deusto, Bilbao 1996
Porter, M La ventaja Competitiva
Ries, A & Trout, J Posicionamiento McGraw Hill, Madrid 1989
Ries, A & Trout, J Las 22 Leyes inmutables del marketing Harper Busine 1993
Aaker, David A. Construir marcas poderosas Gestión 2000, Barcelona 1996
Aaker, David A. & Joachimsthal, E. Liderazgo de marca Deusto, Bilbao 2001
Aaker, David A. et al. Gestión de Marcas Harvard Business Review, Deusto 1977
Agejas, J. A. & Serrano F.J. (Coords.) Ética de la Comunicación y de la Información Ariel Comunicación, Barcelona 2002
Alonso Rivas, Javier Comportamiento del Consumidor Esic, Madrid 2001
Ambler, Tim Marketing y Beneficios: Sistemas de mediciones y creación de valor Prentice Hall (Pearson Ed.), Madrid 2001
Aznar, H. & Catalán, M. Códigos éticos de publicidad y marketing Ariel Comunicación, Barcelona 2000
Herreros Arconada, Mario La publicidad (Fundamentos de la comunicación publicitaria) Editorial Pórtico, Barcelona, 1995