Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 | 0 |
No hi ha.
De forma general aquesta assignatura pretén:
• D'una banda, veure l'importància dels sistemes d'informació en l'actualitat, dins de les organitzacions i clarificar l'alumnat el paper d'aquests sistemes d'informació en el procés de presa de decisions de màrqueting.
• D'una altra, explicitar el contingut i el procés de desenvolupament d'uns sitema tipus en una organització, dotant a l'alumnat els coneixements bàsics dels moderns sistemes d'informació.
A més, específicament, aquest programa està plantejat de manera que els participants puguin:
• Desenvolupar la seva capacitat per analitzar problemes de màrqueting i l'habilitat per descompondre'ls en qüestions més senzilles, de tal manera que sigui factible la recerca d'Informació per a resoldre'ls.
• Adquirir els coneixements bàsics sobre Gestió de la Informació, per a, almenys, ser capaços d'enfocar el desenvolupament i la posada en marxa d'un SIM.
• Desenvolupar la sensibilitat cap als biaixos i limitacions de la informació.
• Recordar alguns dels mètodes i tècniques i fonts d'Investigació més actuals en el camp del màrqueting
• Dotar l'alumnat de la metodologia d'aplicació, explicitar el contingut i el seu desenvolupament.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Sistemes d'Informació de Màrqueting
Fonts d'informació.
Big data
Màrqueting relacional i CRM
Sistemes d'informació centrats en el consumidor:
Sistemes d'Informació de Màrqueting és un compendi de diferents àrees del coneixement i, per tant, el seu desenvolupament és interdisciplinari. Direcció empresarial, màrqueting, investigació de mercats, informàtica, planificació estratègica, comunicació, Social media. intervenen en el seu disseny.
Basant-se aquesta amplitud temàtica, es desenvolupa el marc del programa de la mateixa partint d'un principi teòric-pràctic.
Les sessions de l'assignatura consistiran en:
• Sessions teòriques, incloent algunes conferències.
• Sessions de seminari en què tindran lloc diversos fòrums sobre els aspectes més importants de la matèria.
• Sessions pràctiques en què els grups de treball abordaran el disseny de solucions que són utilitzades en els Sistemes d'Informació de Màrqueting (com són el Big Data, el CRM, etc ...). Aquest disseny es realitzarà a nivell conceptual, sense entrar en el desenvolupament de solucions software i / o hardware.
• Sessions de tutoria en què es revisarà l'avanç de cada grup durant la realització de les pràctiques de l'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentacions de teoria | 15 | 0,6 | 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 30 | 1,2 | 2, 3, 4 |
Tutories de pràctiques | 15 | 0,6 | 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Investigació, lectures, identificació de models per seminaris | 35 | 1,4 | 2, 3, 4 |
Treball grupal preparació de pràctiques | 30 | 1,2 | 2, 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura es compon de:
• Participació en seminaris: 20% nota (avaluació de grup).
• Exposició i preparació informes de les pràctiques: 60% nota (avaluació de grup).
• Elaboració d'informes sobre conferències i altres documents proposats pel professorat: 20% nota (avaluació individual)
Les activitats de revaluació es realitzaran en les dues últimes setmanes del semestre. Totes les activitats d'avaluació de l'assignatura poden reavaluar. Per poder realitzar la reavaluació de les activitats grupals (pràctiques i seminaris), caldrà que s'hagi assistit presencialment, almenys, a un 70% de les sessions.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició i preparació informes de les pràctiques | 60% | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4 |
Informes sobre conferències i altres documents proposats pel professorat | 20% | 10 | 0,4 | 3, 4 |
Participació en seminaris | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4 |
GÓMEZ, ALVARO; SUAREZ, CARLOS “Sistemas de Información: Herramientas prácticas para la gestión”, 4ª edición, Ed. Ra-Ma, Madrid
ANDREU,R. RICART, J.E. VALOr J. "Estrategias y Sistemas de Información" Ed.MacGraw Hill Madrid
BUENO CAMPOS, E. " El Sistema de Información en la Empresa Ed. Fondo para la Investigación Económica y Social de la Confederación Española de Cajas de Ahorro. Madrid
ANDREU, R ; RICART,J. E; VALOR J "Planificación Estratégica de Tecnologías y Sistemas de Información en la Empresa. Una fuente de ventajas competitivas" Ed IESE S.. Barcelona
EMERY, J.C. "Sistemas de Información para la Dirección: Recurso estratégico crítico" Ed. Diaz Santos S.A. Madrid
KOTLER, Philip. “Dirección de Marketing” Ed. Prentice Hall.
A més, al llarg del curs es facilitaran diferents documents.