Logo UAB
2020/2021

Tècniques Especialitzades de Relacions Públiques

Codi: 103153 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Ubeda Pla
Correu electrònic:
Jordi.Ubeda@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Altres indicacions sobre les llengües

Disponible per consultes,treballs i pràctiques

Prerequisits

Ningun

Objectius

  • Conèixer i apendre a utilitzar les principals eines i suports de relacions públiques
  • Conèixer, diferenciar i saber utilitzar amb solvència els diferents tipus de materials escrits de relacions públiques.
  • Apropar-se als principis bàsics de normes del protocol a les empreses, organitzacions i institucions.
  • Aprendre a organitzar des de una vessant d’estratègia i de producció distints tipus d’esdeveniments de relacions públiques.

Competències

  • Analitzar les dades dels mercats (competència, imatge de marca) per a l'elaboració d'un pla de comunicació.
  • Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  • Demostrar que coneix les teories del management en la direcció d'empreses publicitàries i organitzacions.
  • Establir objectius de comunicació i dissenyar les estratègies més adequades en el diàleg entre marques i consumidors.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els principis que fonamenten l'anàlisi de l'efectivitat (relació cost-impacte).
  2. Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  3. Descriure la naturalesa de les relacions d'intercanvi entre empreses-anunciants i consumidors.
  4. Diferenciar els formats de representació de les activitats de relacions públiques (consultories, esdeveniments especials, fires, gestió de crisi, publicity, etc.).

Continguts

  1. Materials escrits de Relacions Públiques
  2. Protocol i comunicació
  3. Planificació, organització i execució d’esdeveniments
  4. Màrqueting de continguts

Metodologia

Combinació de classes teòriques amb la seva aplicació pràctica.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Casos pràctics a classe 70 2,8 1, 2, 3, 4

Avaluació

 

Casos pràctics a classe 60%

 

Examen final 30%

 

Participació a classe 10%

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació 15% 5 0,2 1, 4
Casos pràctics a classe 50% 60 2,4 1, 2, 3, 4
Examen Final 35% 15 0,6 1, 2, 3, 4

Bibliografia

Brown, R. (2009): Public Relations and the Social Web.

Curtichs, J.; Fuentes, M. A.; García, Y; y Toca, A. (2011): Sentido Social. La comunicación y el sentido común en la era de la Internet Social. Profit-Tinkle, Barcelona.

Fuetterer, S. (2010): Mi comunidad ....¿Me quiere o no me quiere? Best Relations, Madrid.

Palencia, M. (2011): 90 Técnicas de Relaciones públicas. Manual de Comunicación Corporativa. Profit, Barcelona. 2ª edición.

Benito, Pilar (1998): Manual de protocolo, ceremonial y actos públicos. Film Ideal 2000, Barcelona.

López-Nieto y Mallo, F.(1995): Manual de protocolo. Ariel, Barcelona.