Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 | 0 |
Es recomana:
1. Domini del següent software: Indesign, Photoshop & Illustrator.
2. Haver cursat l'assignatura "Processos i tècniques creatives" del grau de Publicitat i Relacions Públiques.
3. Tenir una molt bona planificació si s'està fent pràctiques externes o TFG.
4. Tenir molta motivació.
5. Orientar el propi futur professional vers la creativitat o l'estratègia publicitària.
1. Fer un book creatiu amb entre 5 i 8 peces originals, sòlides i amb criteri professional.
2. Aprendre a defensar la pròpia feina durant tot el procés, amb coherència i criteri.
3. Conèixer la indústria creativa en el moment actual, reconèixer i valorar la feina dels professionals, avui.
4. Obtenir seguretat i confiança en el propi criteri de cara a saber seleccionar les millors peces pròpies i a poder avaluar les dels altres.
Continguts
1. El book creatiu com a estratègia de contractació.
2. L’entrevista.
3. El mercat publicitari: perfil d’agències (possibles contractants).
4. Perfil de creatius (possibles contractants).
5. Recursos per a creatius (publicacions, festivals, escoles...).
6. Fes el teu book.
Tot està basat en la realització de projectes. els teus propis projectes.
Cada alumne treballa en el seu projecte i el professor ajuda a millorar-lo.
Una barreja de pràctiques i investigació.
A cada sessió, el professor planteja un nou briefing i tu tens el que queda de curs per treballar en ell i solucionar-lo.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Coneixement de la indústria creativa en publicitat: ebook | 0 | 0 | 2, 5, 6 |
Necesitas un book | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 8, 10 |
L'avaluació es basarà en dos eixos:
1- Desenvolupament d'un mínim de 6 peces individuals pel book (60% de la nota).
2- Desenvolupament del propi book (40% de la nota)
2.1. Avaluació del professor.
2.2. Avaluació dels companys.
2.3. Selecció feta per cada alumne de la millor peça del grup.
3- Altres.
No es preveu cap examen o test.
És obligatori assistir al 100% de les sessions.
El mes de juny s'ha de reservar per a la revisió i millora de les peces.
El plantejament de l'assignatura és provisional per a facilitar la matrícula de l'alumnat. Podria tenir algun canvi menor abans de l'inici de segon semestre.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Realització d'un book creatiu i coneixement de la indústria creativa en publicitat | 100 | 150 | 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Bogusky, Alex & Winsor, John (2010). Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves. Chicago: Agate publishing.
Castillo, Fidel del (2014). Necesitas un book: 78 consejos para elaborar un book creativo y encontrar trabajo en publicidad. Barcelona: Editorial UOC.
González-Andrío, Gabriel (2005). 30 segundos de gloria: 15 grandes directores creativos nos cuentan cómo llegaron. Madrid: Dossat.
Gordon, Torr (2008). Managing Creative People: Lessons in Leadership for the Ideas Economy. Hoboken (USA, NJ): John Wiley & Sons Ltd.
Knight, Christina (2013). Mad woman: a herstory of advertising. Linköping (Suècia): Olika. Nota: no confondre amb: Mass, Jane (2012). Mad Women, la otra cara de la vida de Madison Avenue. Barcelona?: Lumen.
Taylor, Fig (2010). Cómo crear un portfolio y adentrarse e el mundo. México: Gustavo Gili.
Solana, Daniel (2010). Postpublicidad. Bilbao: Am libros.