Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
TEMARI:
Tema 1: Estructura d’Internet: estat de la qüestió 2020
Tema 2: Ecosistema mediàtic a Internet
Tema 3: Internet més enllà dels mitjans de comunicació
Tema 4: Treball de curs - Com crear una empresa d’Internet?: les claus d’un projecte
Els continguts de l'assignatura seran sensibles als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
L’assignatura seguirà una metodologia semipresencial: les sessions teòriques seran virtuals i les activitats de seminari seran presencials.
El calendari amb el contingut de les diferents sessions ss penjarà al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Sessions virtuals | 34 | 1,36 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 3, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal | 79,5 | 3,18 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
L’avaluació de l’assignatura és sumativa. No cal aprovar cada activitat sinó que la suma total de les activitats serà la nota final de l’assignatura. És necessari presentar-se a totes les activitats d’avaluació per a obtenir la nota final.
Les activitats d’avaluació són:
A. Tres pràctiques avaluables: 45 punts
B. Participació activa a l'aula i a les sessions virtuals (assistència i participació amb comentaris, preguntes, reflexions, etc.): 20 punts
C. Un treball de curs: 35 punts
L’assistència a les activitats d’avaluació és obligatòria per a tot l’alumnat. De tota manera, existeixen un conjunt de circumstàncies que puntualment poden eximir de l’assistència amb el justificant corresponent (malaltia, operació quirúrgica, defunció d’un familiar, etc.).
Quan no es pot assistir a l’activitat d’avaluació pels motius abans esmentats, l’estudiant haurà d’informar al professorat a través d’un correu al Campus Virtual. Degut a la programació docent, no es pot reprogramar l’activitat un altre dia durant el semestre, però l’estudiant podrà seguir amb l’avaluació continuada.
Les activitats d’avaluació que no s’hagin pogut realitzar pels motius abans esmentats es podran recuperar el día 19 de gener 2021, data reservada per aquest tipus de circumstàncies
Cal lliurar les activitats durant la data indicada i s’hauran de seguir les indicacions formals que consten a cadascuna de les fitxes tècniques. Fora d’aquest termini no es poden acceptar treballs per poder acomplir amb els terminis de correcciói lliurament de notes.
Les notes de les activitats seran publicadesa través del Campus Virtual. Per tal d’aclarir dubtes o atendre consultes, el professorat establirà un horari de tutoria.
RECUPERACIÓ: L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5. L’activitat que queda exclosa del procés de recuperació és el treball de curs. La recuperación es realitzarà el 2 de febrer de 2021.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa a l'aula i a les sessions virtuals | 20 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 |
Pràctica avaluable - Tema 1 | 15 | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 9 |
Pràctica avaluable - Tema 2 | 15 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9 |
Pràctica avaluable - Tema 3 | 15 | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 8, 9 |
Treball de curs - continguts del projecte | 25 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball de curs - presentacions acadèmiques | 10 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Anderson, Chris (2006). The Long Tail. Why the Future of Business is Selling Less of More, New York: Hyperion.
Bauer, Johannes M. i Latzer, Michael (2016). Handbook on the Economics of the Internet, London: Edgar Elgan Publishing.
Bhatt, Swati (2017) How Digital Communication Technology Shapes Markets. Redefining Competition, Building Cooperation. New York: Palgrave Macmillan.
Casinos, Xavi (2013). El misterio del yogur caducado o cómo reinventar los periódicos. Barcelona: UOC.
Cerezo, Pepe (2020). El impacto de la pandemia en la prensa. Evoca White Paper. http://evocaimagen.com/dosieres/dosier-evoca-09-medios-y-coronavirus.pdf
(2019). Los medios ante los modelos de suscripción. Barcelona: UOC.
(2018). Los medios líquidos. Barcelona: UOC.
Crusafon, Carmina (2012). La nueva era mediática: las claves del escenario global. Barcelona: Bosch Comunicación.
Díaz Noci, Javier (2019). Cómo los medios afrontan la crisis: retos, fracasos y oportunidades de la fractura digital. El Profesional de la Información, Vol. 28 Núm. 6: Estructuras de poder en comunicación
Domingo, Carlos (2013). El viaje de la innovación. La guía definitiva para innovar con éxito. Barcelona: Gestión 2000.
García Avilés, José Alberto (2018) Pistas y tendencias sobre la innovación periodística. Elche: MHU. (http://mip.umh.es/blog/2018/04/23/nuevo-libro-pistas-tencias-innovacion-periodismo/)
Kueng, Lucy (2017) Going Digital A Roadmap for Organisational Transformation. Digital News Report. Oxford: Reuters Oxford Institute. (https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/going-digital-roadmap-organisational-transformation)
(2015) Innovators in Digital News. Londres: IB Tauris. (https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/innovators-digital-news)
Mansell, Robin (2012). Imagining the Internet. Communication, Innovation and Governance. Oxford: Oxford University Press.
Mansell, Robin i Raboy, Marc (2011). The Handbook of Global Mediaand Communication Policy. Londres: Blackwell.
Newman, Nic, et al. Reuters Institute Digital News Report 2020.
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf
Osterwalder, Alex & Pigneur, Yves (2010) Business Model Generation. Hoboken, New Jersey: Wiley.
Nafria, Ismael (2017) La reinvención de The New York Times. Cómo la “dama gris” del periodismo se está adaptando (con éxito) a la era móvil. (http://www.ismaelnafria.com/nytimes/))
Rusbridger, Alan (2018). Breaking News: The Remaking of Journalism and Why It Matters Now. London: Canongate.
Simon, David (2009). “Thecreator of ‘The Wire’ saves newspapers”. Business Insider, 21 de juliol de 2009. https://www.businessinsider.com/you-must-find-a-way-to-make-people-pay-for-content-2009-7?IR=T