Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 4 | 0 |
En ser una assignatura de 4rt curs, l'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se per escrit i oralment en les llegües pròpies i poder treballar en anglès. A més, ha de dominar la redacció dels diferents gèneres periodístics amb una ortografia impecable i una expressió didàctica. Es requereix capacitat d'iniciativa i d'estar al corrent dels temes d'actualitat en l'àmbit internacional.
Degut al caràcter multidisciplinari de l'assignatura, és recomanable tenir coneixements bàsics de Dret, Història, Demografia, Ciències Polítiques, Economia i Sociologia, entre altres disciplines, amb les quals ja han estat en contacte en cursos anteriors. Els i les alumnes que hagin cursat alguna assignatura o especialització en Relacions Internacionals tindran ja una bona base a l'hora d'aplicar els principals conceptes des del periodisme.
Contextualització
L'assignatura de Periodisme Internacional ofereix els coneixements i les eines necessàries, teòriques i pràctiques, per a qui vulgui incorporar-se a la secció d'Internacional d'un mitjà de comunicació, així com per exercir la professió de manera freelance,col·laborant per a diferents mitjans o participant en projectes de llarg recorregut. El curs donarà també eines al nombre creixent de periodistes, amb experiència o no en l’àmbit internacional, que volen treballar en universitats, ONG, institucions o empreses internacionals.
L'equip docent abordarà diversos temes, des dels canvis en el sector i el procés històric de la carrera de periodista internacional i la seva tasca en corresponsalies fins al nou panorama del periodisme internacional amb el freelance com a figura central. També l’anomenat periodisme de guerra i d'anàlisi de conflictes en temàtiques com la migració i el refugi.
L'assignatura parteix d'una primera reflexió teòrica sobre l'exercici professional del periodisme internacional i la seva capacitat d'influència en el context canviant en què es desenvolupa i sobre les eines de les quals poden valer-se. També es tractaran aspectes relacionades amb la geopolítica de la informació, així com temàtiques especialitzades geogràficament com, per exemple, els Estats Units, la Unió Europea o Amèrica Llatina. L’alumnat d'aquesta assignatura ha de comprendre i analitzar des d'un punt de vista crític els conflictes i les polítiques d'àmbit internacional, així com els mecanismes d'adopció de decisions en les institucions internacionals.
Objectius
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 3, 4, 6, 8, 9 |
Seminaris. Activitats pràctiques. | 27 | 1,08 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 |
Visites a entitats o institucions | 6 | 0,24 | 3, 7, 8, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 1, 2, 5, 7, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Recerca, selecció i lectura de bibliografia i altres recursos. Estudi personal. Planificació i treball individual / en equip. | 93 | 3,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Les activitats que quedin excloses del procés de recuperació d’una assignatura no poden superar conjuntament el 50% del pes en la qualificació final.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del
procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es
realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
La qualificació final de l'assignatura es calcularà per mitjana ponderada, a partir de les següents activitats d'avaluació:
- Activitat A. Pràctiques individuals: 30% sobre la qualificació final;
- Activitat B. Examen individual: 30% sobre la qualificació final;
- Activitat C. Treball de curs en equip: 40% sobre la qualificació final.
* Qualsevol treball o prova escrita que inclogui cinc faltes d'ortografia, gramaticals i/o barbarismes (sumant cinc errors en total) obtindrà la nota de 0.
Per aprovar l'assignatura, serà necessari:
a) Haver realitzat i lliurat totes les activitatsd'avaluació (A, B i C). En cas d'absència per motius justificats de força major, s'ha de presentar el corresponent justificant a l'equip docent; en cas contrari, les activitats constaran com No Realitzades.
b) Obtenir una nota mínima de 5 en cadascuna de les activitats A, B i C.
c) En els treballs desenvolupats en grups, l'equip docent podrà adoptar mesures de control per verificar la participació de cada membre en el treball comú. Per tant, les notes podran ser diferents per a integrants d'un mateix equip, la qual cosa podria suposar que un o més membres suspenguin l'avaluació, mentre la persona restant l'aprovi.
Sistema de recuperació
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L’activitat C queda exclosa del procés de recuperació.
Plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixi més d'una irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 9, 10 |
Pràctiques individuals | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball en equipo | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
La bibliografia obligatòria es presentarà en el primer dia de classe i podran aplicar-se canvis durant tot el curs.