Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 3 | 1 |
Es recomanable tenir domini de l'anglès per poder consultar la bibliografia i els materials de referència, que la professora anirà facilitant durant el curs. També cal mostrar interès per l'estètica i l'expressió artística, així com per la seva evolució després de l'encontre amb les noves tecnologies. S'espera que els alumnes mostrin esperit crític i creativitat.
L'objectiu d'aquesta assignatura es introduir als alumnes en les diferents teories i coneixements culturals i artístics del món contemporani, tot incentivant la reflexió crítica, la imaginació i la creativitat i oferint-los eines i recursos útils per a la creació de continguts i la definició d'estratègies innovadores de comunicació.
Amb aquest objectiu l'assignatura fa un recorregut per l'evolució de la creació artística després de les Avantguardes Clàssiques i a partir de l'adopció de les noves tecnologies, introduint el ecosistema de la creació contemporània en la seva relació amb la societat i la tecnologia.
Aquesta assignatura introdueix l'evolució dels nous formats d'expressió artística i cultural, així com els nous conceptes estètics sorgits a partir de la segona mitat del segle XX. a través de l'anàlisi material e històric dels espais de producció, els esdeveniments i les obres d'art, tot incentivant a l'alumne a involucrar-se i experimentar amb la producció cultural més recent.
A tal fi es realitzarà un repàs històric a l'evolució de l'entorn artístic des dels anys 20 del segle passat per tal de seguir la evolució dels conceptes estètics i mitjans d’expressió que defineixen la contemporaneïtat.
Perspectiva de gènere: Aquest temari te en compte la perspectiva de gènere, incloent aquesta temàtica dins d’un dels temes transversals (Subjecte: Cos e Identitat) en que es tractarà la incidència de les temàtiques LGTBI+ en el desenvolupament de la cultura i la pràctica artística. També dona visibilitat al treball de dones artistes, mostrant paritat en tots els temes de l’assignatura.
*El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Classes presencials a l'aula:
A l'aula s'oferiran classes magistrals dels contigus de l'assignatura i es comentaran obres d'estacades amb la participació dels alumnes.
També es mantindrà a l'alumne al corrent dels esdeveniments culturals de l'entorn, estimulant la seva participació en la vida cultural de la ciutat.
Finalment l'aula també servirà d'escenari per a les intervencions participatives i les exposicions orals dels alumnes.
Tutories:
Les tutories serviran per oferir als alumnes orientació metodològica i bibliogràfica, així com per a guiar-los en la realització d'activitats supervisades.
Asistencia virtual:
Els alumnes comptaran amb un fòrum virtual, moderat per la professora, on compartir qüestions d’interès i dubtes sobre el temari. També es facilitarà materials de suport mitjançant el campus virtual
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 39 | 1,56 | 4, 5, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Assistència virtual | 7,5 | 0,3 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Tutories. Guia bibliogràfica i metodològica | 7,5 | 0,3 | 3, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació individual de treballs. Treball d'investigació i gràfic. Treball en grup | 80 | 3,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 |
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
- Activitat A, Examen, 30 % sobre la qualificació final
- Activitat B, Treball individual, memòria de recerca i exposició,30 % sobre la qualificació final
- Activitat C, Treball en grup, creació d’un obra audiovisual, 30% sobre la qualificació final
- Activitat D, participació a classe 10% sobre la qualificació final
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una mitja de 5 entre les notes de les activitats A, B, C i D
Els treballs i l'examen faran mitja quan tinguin una nota igual o superior a 3,5.
La qualificació final serà el resultat de la suma dels percentatges de cada activitat d'avaluació.
La recuperació permetrà recuperar les proves suspeses. No es requereix una nota mínima per presentar-se a la recuperació.
L'alumnat que es presenti a la recuperació a pujar nota ha de tenir en compte que li pot comportar una baixada de la nota.
*La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Procés de recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificaciótotal de l'assignatura.
Per poder-se presentar alarecuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de almenys 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació son la participació a classe. El treball de grup es recuperarà mitjançant la realització d'un treball individual i equivalent. La resta de proves es recuperen mitjançant la realització de les mateixes en el període de recuperació estipulat.
Segona Matricula
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en la realització d'un examen, incloent 5 preguntes de desenvolupament i el comentari crític d'una obra d'art.
La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi.
Plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 10 % | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Examen | 30 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Treball en equip, realització d'una obra audiovisual | 30 % | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Treball individual, memòria de recerca i presentacions a l'aula | 30 % | 7 | 0,28 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
A demés de la bibliògrafa de referència bàsica, la professora facilitarà material de suport, en formats diversos, per a cada tema específic del curs. També es facilitarà una llista de recursos de consulta en línia per a que els alumnes puguin ampliar els temes del curs.