Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OT | 4 | 0 |
És recomanable tenir coneixements de:
L'objectiu global d'aquesta assignatura és doble:
Introducció a les tècniques de disseny de circuits analògics i mixtos en tecnologies CMOS.
Tema 1. Introducció al disseny de circuits integrats analògics
1.1. De la idea al xip
1.2. Disseny microelectrònic vs electrònic
1.3. Tecnologies CMOS
1.4. Modelat del transistor MOS
1.5. L'amplificador operacional i les seves figures de mèrit
1.6. Proposta de treball de laboratori: disseny d'un amplificador operacional en tecnologia CMOS 2.5um del CNM (CNM25)
Tema 2. Amplificadors operacionals d'etapa única
2.1. L'amplificador mono-transistor
2.2. Estructures diferencials
2.3. Realimentació en mode comú
2.4. Amplificadors folded
2.5. Topologies cascode
2.6. Tècniques de millora del guany
Tema 3. Amplificadors operacionals multi-etapa
3.1. Topologies de dues etapes
3.2. Efecte Miller
3.3. Compensació en freqüència
3.4. Espai de disseny
Seminari d'introducció a l’APDK de CNM25 (http://www.cnm.es/~pserra/apdk)
Tema 4. Metodologia de disseny full-custom analògic
4.1. Dimensionament dels dispositius
4.2. Simulació elèctrica de procés i de desaparellament
4.3. L'art del layout analògic
4.4. Verificació física
4.5. Extracció de paràsits
4.6. Tècniques DFM
Tema 5. Amplificadors operacionals de baix consum
5.1. Baixa tensió vs baix corrent
5.2. Operació subllindar
5.3. Etapes de sortida Classe-AB
5.4. Topologies rail-a-rail
5.5. Arquitectures pseudo-diferencials multi-etapa amb inversors
Tema 6. Exemples d'aplicació de l'amplificador operacional
6.1. Pre-amplificació
6.2. Amplificadors MOSFET-C per AGC
6.3. Filtres en temps continu Gm-C
6.4. Filtres de capacitats commutades
Tema 7. Integració de convertidors de dades
7.1. ADC vs DAC
7.2. Arquitectures flash
7.3. Topologies SAR
7.4. Integradors
7.5. Moduladors Delta-Sigma
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 26 | 1,04 | 3, 4, 7 |
Seminaris de problemes | 12 | 0,48 | 3, 4, 7 |
Sessions de laboratori | 12 | 0,48 | 3, 7, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 3, 4, 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 68 | 2,72 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Preparació de les sessions de Laboratori | 8 | 0,32 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L'avaluació continuada de l'assignatura es basa en la següent ponderació:
Les pràctiques de laboratori són obligatòries per superar l'assignatura. Per poder aplicar aquesta avaluació continuada, les notes individuals han de ser superiors a 3/10. En cas contrari, s'haurà de superar la prova de recuperació.
Si l'alumne es presenta a la prova de recuperació, aquesta suposarà el 50% de l'avaluació, junt amb l'informe de laboratori (40%) i l'entrega de problemes (10%).
Es considerarà com a "No Avaluable" aquell alumne que no s'hagi presentat ni hagi fet lliurament de cap dels punts anteriors.
Tota modificació d'aquest mètode d'avaluació per circumstàncies no previstes serà comunicada de forma adient als alumnes afectats.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de problemes | 10% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 7, 11 |
Informe de pràctiques de laboratori | 40% | 4 | 0,16 | 2, 3, 4, 6, 7, 11, 12, 13 |
Prova de recuperació | 50% | 2 | 0,08 | 3, 4, 7, 11 |
Treball individual | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
El material donat a les activitats dirigides és auto-explicatiu. Per aprofundir en la matèria, es poden consultar les següents fonts bibliogràfiques: