Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 2 |
No hi ha cap prerequisit establert específicament per a aquesta assignatura, però és altament recomanable tenir capacitat lectora en llengua anglesa.
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents:
1) Què és l’Educació per a la Salut?
1.1.- Definició de salut i d’Educació per a la Salut.
1.2.- Objectius de l’Educació per a la Salut.
1.3.- Importància de l’Educació per a la Salut.
1.4.- Àmbits d’actuació.
2) Variables moduladores dels comportaments de risc o de promoció de la salut.
3) Com promoure el canvi?
3.1.- El model PRECEDE-PROCEED.
3.2.- El mapa d’Intervenció.
3.3.- Estratègies pel canvi en Educació per a la Salut.
Metodologia docent de les classes magistrals està basada fonamentalment en una introducció teòrica seguida d'exercicis pràctics, seminaris de treball autònom, lectures relacionades i realització de tallers per part de l'alumnat.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals en grup | 24 | 0,96 | |
Seminaris | 12 | 0,48 | 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Suport a la realització de treballs i solució de dubtes | 24 | 0,96 | 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura de textos | 39 | 1,56 | |
Realizació i preparació de treballs | 49 | 1,96 | 3, 6 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant tres evidències d'aprenentatge.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Es considerarà que l'alumnat ha superat l'assignatura si en el conjunt de les 3 evidències obté una puntuació igual o superior a 5, i en l'evidència 1 ha tret com a mínim una puntuació de 2.5 sobre 5.
Un/a estudiant pot optar a la recuperació si (1) ha estat prèviament avaluat/da en un conjunt d'activitats els pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura i (2) no ha assolit els dos crtieris establers per superar l’assignatura (nota global igual o superior a 5, i que almenys 2.5 d’aquest 5 punts s’hagin obtingut a l’evidència 1). En cas de no assolir aquests requisits, la nota màxima a consignar a l'expedient acadèmic serà de 4.9 punts.
Es podrà recuperar l'evidència 1. La nota obtinguda en la recuperació d'Ev1 subsituirà l'obtinguda originalment en el càlcul de la qualificació de l'assignatura.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
La normativa d'avaluació es pot trobar en el següent enllaç: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Codi evidència | Denominació | Pes | Format (oral, escrit o ambdós) | Autoria (individual, col·lectiva o ambdues | Via (presencial, virtual o ambdues) |
EV1 | Prova escrita de preguntes obertes | 50% | escrit | individual | presencial (Primer periode avaluatiu) |
EV2 | Presentació de tallers |
25% | oral | col·lectiva | presencial (setmanes 12-16) |
EV3 | Informe del treball de pràctiques | 25% | escrit | col·lectiva | virtual (setmana 17) |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1 Prova escrita individual | 50 | 2 | 0,08 | 1, 6 |
Evidència 2 Presentació oral del treball (col.lectiva) | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Evidència 3 Informe del treball de pràctiques (col.lectiva) | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Bibliografia complementaria
- Miller, William.R. i Rollnink, Stephen. (2015). La entrevista motivacional. Barcelona: Paidos.
- Balaguer, Isabel. (2002). Estilos de vida en la adolescencia. Valencia: promolibro.
- Martos-García, Raul. (2016). Fundamentos de la educación para la salud. Madrid: Alacala Grupo Editorial.