Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 1 |
Es recomana cursar l’assignatura d’Avaluació Clínica de la Infància i l’Adolescència que s’imparteix al mateix quadrimestre.
Objectius Generals
Objectius Específics
|
Dirigides
Classes teòriques: Classe magistral amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1
Classes pràctiques: Anàlisi i resolució de casos en format de seminari. Grups petits
Supervisades
Tutories programades pel professorat per a la revisió d’activitats dirigides.
Autònomes
Lectura i síntesi dels continguts de l’assignatura. Ampliació de coneixements amb la cerca i l’anàlisi actualitzada.
Anàlisi dels casos presentats a les pràctiques (treball de grup).
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària”.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques (24h), seminaris i discussions guiades (12h) | 36 | 1,44 | 1, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 7,5 | 0,3 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i ampliació de coneixements sobre els continguts de l'assignatura. Ressolució d'exercicis d'avaluació relatius a l'anàlisi d'un cas | 103,5 | 4,14 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
L’avaluació continuada de les evidències d’aprenentatge es farà a partir dels següents procediments:respectivament
Es defineix com assignatura superada, l’alumnat que hagi presentat totes les evidències d’aprenentatge i hagi obtingut una valoració de 5 o superior. En cas de no complir-se aquest requisit, la nota màxima que es podrà assolir és de 4,9 punta.
No es contempla realitzar prova de síntesi per alumnat de 2ª matrícula o posterior.
Es defineix com alumnat no avaluable, els que hagin realitzat menys del 40% de les 3 evidències d’aprenentatge.
El procediment de Recuperació es basarà en el contingut de les 3 evidències d’aprenentatge. Es podrà presentar a la Recuperació l’alumnat que hagi estat prèviament avaluat en un mínim de les 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Eve 1 |
Temes 1,2,3,4 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Eve 2 |
Temes 5,6,7,8 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Eve 3 |
Presentació Cas |
30% |
Oral i Escrit |
Grup |
Presencial |
L'enllaç a les pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cas Pràctic (Ev3) | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Proves presencials Ev1 i Ev2 (setmanes avaluatives)) | 70% | 3 | 0,12 | 1, 8, 9 |
DC:0-5 (2016). Diagnostic classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. Washington DC: Authors.
Ezpeleta, L., & Toro, J., (2014). Psicopatologia del Desarrollo. Madrid: Editorial Pirámide.
Goldstein, S. & DeVries, M. (Eds.) (2017). Handbook of DSM-5 Disorders in Children and Adolescents. Springer International Publishing
Luby, J.L. (2006). Handbook of preschool mental health: development, disorders, and treatment. New York: Guilford Press
Martin, A., Bloch,M. & Volkmar, F.R. (2018). Lewis’s Child and Adolescent Psychiatry: A comprehensive Textbook (fith Edition). Philadelphia: Wolters Kluder Helathbb
Matson, J.L. (Ed.) (2017). Handbook of Childhood Psychopathology and Developmental Disabilities Treatment. Springer International Publishing
Rutter, M., Bishop, D., Pine, D., Scott, S., Stevenson,J., Taylor, E. & Thapar, A. (2008). Rutter’s Child and Adolescent Psychiatry (fifth edition). Maldon (USA): Blackwell Publisher.
Toro, J., (2010). El adolescente en su mundo. Madrid: Pirámide
ww.APA.org/