Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | FB | 1 | 2 |
Coneixements de matemàtiques a nivell pre-universitari, en particular àlgebra bàsica, sistemes d'equacions, funcions d'una variable, derivades i integrals de les funcions més comuns, vectors, operacions vectorials (suma, resta, producte escalar, producte vectorial).
Física bàsica, en particular Estàtica i Dinàmica de Sistemes: Distingir entre magnituds escalars, vectorials i tensorials, analitzar conceptes relacionats amb Cinemàtica, Dinàmica i Sistemes de Partícules.
Aplicar coneixements rellevants de la física que permetin la comprensió, descripció i solució de problemes típics de l'enginyeria química.
Avís: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
La metodologia docent consistirà d'activitats formatives en el format de classes magistrals i seminaris i sessions en grups més reduïts de resolució d'exercicis.
Les classes magistrals i seminaris desenvoluparan la base teòrica relacionant el món físic amb la descripció matemàtica que ens permet analitzar-lo. La base teòrica s'il·lustrarà amb exemples pràctics.
Les sessions per grups d'exercicis aprofundiran en l'aplicació de la base teòrica a l'anàlisi de problemes pràctics del món físic. Aquestes sessions seran guiades per un professor, però han de tenir un alt nivell de participació per part dels alumnes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 3 |
Sessions de resolució d'exercicis | 15 | 0,6 | 1, 2, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 48 | 1,92 | 1, 2, 3, 4 |
Resolució d'exercicis | 39 | 1,56 | 1, 2, 3, 4 |
Tutories amb professors | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4 |
Avís: La metodologia docent i l'avaluació propostes poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Les competències de l'assignatura seran avaluades pel mètode d'Avaluació Continuada, que inclourà dues tipologies: Lliuraments d'Exercicis (individuals o col·lectives) i Proves d'Avaluació Continuada.
L'Avaluació Continuada es realitzarà en un total de 7 actuacions repartides al llarg de el període lectiu. Les actuacions segons la tipologia seran:
2 actuacions de Lliurament d'Exercicis (individuals o col·lectives) que tindran un pes de 14,5% a la nota final.
5 actuacions de Prova d'Avaluació Continuada, de les quals 2 tindran un pes de 14,5% i 3 un pes de 14,0% a la nota final.
Cada Prova d'Avaluació Continuada només contribuirà a la nota final si s'arriba al 35% de la puntuació màxima d'aquesta prova.
Les Lliuraments consistiran en realitzar abans d'una data límit una anàlisi d'un sistema físic i resumir aquesta anàlisi en un informe que es lliurarà per escrit o per mitjans telemàtics. Això permetrà als estudiants demostrar la seva comprensió dels continguts de les classes de teoria i de resolució d'exercicis i l'adquisició de competències.
Les Proves consistiran en resoldre exercicis i / o contestar preguntes per escrit o per mitjans telemàtics, amb un temps limitat. Això permetrà als estudiants demostrar la seva comprensió dels continguts de les classes de teoria i de resolució deejercicios i l'adquisició de competències.
El lloc, hora i data de les Proves d'Avaluació Continuada seran anunciats per mitjà de l'Aula Moodle amb al menys una setmana d'antelació. Així mateix, el lloc, hora i data per lliurar la Lliurament Individual seran anunciats per mitjà de l'Aula Moodle amb al menys una setmana d'antelació.
El lloc, hora i data de la revisió dels resultats de les Proves d'Avaluació Continuada seran anunciats per mitjà de l'Aula Moodle amb 48 hores d'antelació.
La condició per aprovar l'assignatura serà obtenir com a mínim el 50% de la puntuació màxima.
La condició de No Avaluable s'aplicarà als alumnes que no es presentin a alguna de les Proves d'Avaluació Continuada sense causa justificada.
La correcció de les Proves d'Avaluació Continuada i de les Lliuraments de tenir en compte la correcta aplicació dels continguts de l'assignatura per resoldre els exercicis proposats i també la forma en què es presentin les solucions i resultats. En particular s'exigirà que les solucions es presentin de manera ordenada, amb un nivell apropiat de detall, i que segueixin un flux lògic de resolució.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre amb un zero, i si cal superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis (individual o col·lectiva) | 29 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Proves d'Avaluació Continuada | 71 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4 |
Qualsevol text d'Introducció a la Física a nivell universitari és adequat per a l'assignatura. Es pren com a referència estàndard els Volums 1 i 2 de la següent referència bibliogràfica:
AUTOR: Tipler, Paul Allen
TITOL: Física : para la ciencia y la tecnología / Paul A. Tipler, Gene Mosca
EDICIO: 6ª ed.
PUBLICACIO: Barcelona [etc.] : Reverté, 2010
ISBN: 9788429144291 (v. 1) (Vol. 1. Mecánica, oscilaciones y ondas, termodinámica) (v. 2) (Vol. 2. Electricidad y magnetismo / Luz)
Hi ha molts textos de Matemàtiques pre-universitàries que són adequats per a repassar els prerequisits en matemàtiques de l'assignatura. Un d'ells és:
AUTOR: Colera, J., Oliveira MªJ., García, R.
TITOL: Matemàtiques 2, Modalitat Ciències i Tecnologia
EDICIO: 4ª ed.
PUBLICACIO: Barcanova Mayo 2007
La pràctica totalitat de les Competències Específiques de l'assignatura estan explicats de manera breu en Wikipedia (http://es.wikipedia.org/wiki/Portal:Física) i de manera més completa encara que en anglès en HyperPhysics
(Http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/hframe.html)
NOTA: La 5a edició del text de Tipler difereix principalment en aspectes estètics, i per tant es pot utilitzar perfectament per estudiar.