Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | A |
2500798 Educació Primària | OT | 4 | A |
Les persones que vulguin matricular-se d'aquesta assignatura han d'acreditar estar cursant -o haver superat- el nivell d'estudis musicals corresponents al primer cicle de Grau Mitjà. En cas de no haver seguit estudis musicals reglats, es farà una prova de nivell.
- Desenvolupar el sentit musical i la comprensió interna de la música.
- Conèixer i dominar amb fluidesa el llenguatge musical a nivell rítmic, melòdic, harmònic i de forma.
- Adquirir autonomia en l'acompanyament harmònic i en la creació i improvisació musical.
1. Els elements propis del llenguatge musical:
1.1. La lectura
1.2. L'escriptura
1.3. La improvisació
1.4. La composició
1.5. L'audició
2. Processos i estratègies tècniques i recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de la música
2.1. La imitació i la interpretació
2.2. La memòria musical
2.3. El reconeixement i l'audició interior
2.4. L'acompanyament
2.5. La creació
2.6. L'anàlisi
La metodologia que es durà a terme al llarg de l'assignatura es basara en aquests principis:
Les classes es realitzaran a un nivell eminentment pràctic
El treball de coneixement teòric sera una conseqüència de la pràctica diària
Els procediments bàsics sobre els quals es desenvoluparan les activitats a l'aula seran:
ACTIVITATS DIRIGIDES
L'escolta, l'expressió, la interpretació, la comprensió i la creació musical. S'alternarà el treball en grup i el treball individual.
Realització d'activitats d'anàlisi musical col·lectives, en petit grup i individuals.
ACTIVITATS AUTÒNOMES
L'estudiant tindrà dossiers de lectura de repertori musical, materials de suport a l'educació auditiva i d'anàlisi per a realizar les activitats de:
Lectura d'obres musicals
Anàlisi d'estructures i elements propis del llenguatge musical Recursos i exercicis per al reconeixement musical
Pràctica de l'anàlisi estructural, formal i harmònic en partitures d'obres de diferents compositors i èpoques.
ACTIVITATS SUPERVISADES
Tutories i altres activitats tutoritzades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial amb tot el grup | 45 | 1,8 | 4, 5, 6, 9, 15, 18, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 20, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75 | 3 | 2, 3, 4, 5, 12, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23 |
L'avaluació es basarà en els següents aspectes:
En aquests 3 aspectes s'avaluaran l'anàlisi d'obres musicals, la comprensió musical (forma i estructura formal), creació musical i improvisació, discriminació auditiva (dictats de diferents tipus) i lectura musical (preparada o a vista). Totes aquestes activitats d'avaluació es treballaran tenint en compte els 3 aspectes.
D'acord a la normativa UAB, el plagi o còpia d'algun treball es penalitzarà amb un 0 com a nota d'aquest treball perdent la possibilitat de recuperar-la, possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membres del grup tindran un 0). Si durant la realització d'un treball individual a classe, el professor considera que un alumne està intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà el mateix amb un 0, sense opció de recuperació.
L'assistència és obligatòria almenys en un 80%.
Per aprovar l'assignatura és indispensable haver superat satisfactoriament la part de les proves orals (específicament la de cançó).
Es realitzarà una prova al final de cada quadrimestre:
-els dies 16/12/20 i 21/12/20 seran els que es farà la prova del 1r quadrimestre. En aquesta prova (repartida en dos dies) s'inclouran les activitats d'avaluació següents: Comprensió musical, creació musical, discriminació auditiva, improvisació musical i lectura musical.
-els dies 9/6/21 i 16/6/21 seran els que es farà la prova del 2n quadrimestre. En aquesta prova (repartida en dos dies) s'inclouran les activitats d'avaluació següents: Anàlisi d'obres musicals, comprensió musical, creació musical, discriminació auditiva, improvisació musical i lectura musical.
La qualificació de cadascuna de les dues proves serà proporcional al pes de cada activitat d'avaluació i cadascuna d'elles computarà en un 50% a la nota global de l'assignatura.
Seran proves individuals i ratificaran si els aprenentatges treballats durant cada quadrimestre estan assolits o no.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi d'obres musicals | 10 % | 0 | 0 | 9, 12 |
Comprensió musical | 10 % | 0 | 0 | 9 |
Creació musical | 5 % | 0 | 0 | 1, 9 |
Discriminació auditiva | 25 % | 0 | 0 | 9, 20 |
Improvisació musical | 10 % | 0 | 0 | 9, 15 |
Lectura musical | 30 % | 0 | 0 | 5, 9, 15 |
Tasques individuals i en grup | 10 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
AA.VV. 2004.: La musica en la escuela: la audicion. Barcelona. Ed. Grao ALSINA, P. i SESÉ, P 1995. Evolucio de la musica. Barcelona. Ed Grao BERNSTEIN, L. 2002. El mestre us convida a un concert. Madrid. Ed. Siruela CANDE, R. 1967. Diccionari de la musica. Edicions 62. Barcelona.
MAIDEU, J. 1988 Assaig. EUMO Editorial. Vic.
MESTRES I QUADRENY, J. i ARAMON I STEIN, N. 1983. Vocabulari catala de musica. Editorial Milla.
Barcelona.
MICHELS, U. 1985. Atlas de Musica, I. Alianza editorial. Madrid.
SEGARRA, I. 1989. El Meu Llibre de Musica. 5e grau. Publicacions de l'Abadia de Montserrat. SEGARRA, I. 1993. El Meu Llibre de Musica. 6e grau. Publicacions de l'Abadia de Montserrat. SHARMA, E. 2006. Musicas del mundo Madrid. Akal / Entorno Musical.
4
Llenguatge musical 2014 - 2015
HINDEMITH, P. 2009. Armonia Tradicional. Edit. Ricordi. Buenos Aires. ZAMACOIS, J. 1986. Teoria de la musica. libros I/II. Edit Labor. Barcelona.