Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | FB | 1 | A |
No es contemplen.
Que l’estudiant conegui els processos desenvolupament i aprenentatge que tenen lloc a la primera infància, que identifiqui la interacció i comunicació social com un factor determinant i que contempli l’infant com un subjecte capaç. Objectius:
|
1. Desenvolupament, aprenentatge, cultura i educació.
2. Els processos de desenvolupament i aprenentatge en la infància: afectius, socials, cognitius, comunicatius, psicomotors. 3. Les activitats d'ensenyament i aprenentatge a l’educació infantil. 4. Procediments de treball professional.
|
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup |
30 |
S’introdueix els estudiants en una àrea del saber nova per a ells, s’ofereixen els marcs conceptuals necessaris per tal de facilitar la seva activitat autònoma i es dóna una visió global dels continguts del temari. |
G.31. EI.17, EI.15, EI.12, EI.8, EI.9 |
Seminaris vinculats a les sessions expositives |
60 |
Seminaris (amb 25 estudiants): es proposen dues línees de treball
|
EI.19, EI.10, EI.5, EI.18 |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup y grup petit | 110 | 4,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Grup petit | 90 | 3,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 100 | 4 |
L’estudiant haurà de demostrar que ha assolit les competències i els coneixements de l’assignatura. En tots els temes hi haurà unes lectures obligatòries i uns treballs pràctics. L’alumat haurà de demostrar en els lliuraments i exposicions dels treballs pràctics els seus avenços i al final de cada bloc hi haurà un control escrit individual que serà imprescindible aprovar. Les proves de control individuals tindran un pes del 60% i els treballs pràctics, realitzats en grup, representen el 40% de la qualificació final. Tant els treballs pràctics com els controls hauran de ser aprovats independentment. Si no és així, la nota final sera la mitja de les notes suspeses. Si l’estudiant no ha presentat alguna de les pràctiques quedarà com a "suspès" amb un 3.
Les proves individuals tindran lloc a l'octubre, març i juny.
Les proves de control es podran recuperar en una avaluació final al juny que equival a la reavaluació.
A l'avaluació individual i als treballs pràctics es valoraran l'expressió escrita i oral.
|
Activitat d’Avaluació
|
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
Treballs pràctics en grup i exposicions |
Preparació, realització i anàlisi d’entrevistes i observacions i la seva exposició a classe. Es faran 5 treballs pràctics en grup, dos durant el primer bloc, dos durant el segon bloc i un en el darrer bloc.
|
40% |
EI.19 EI.10 EI.5 EI.18 |
Proves de control |
Proves escrites centrades en l'anàlisis de casos sobre els continguts bàsics impartits a classe i sobre les lectures obligatòries. Es faran en finalitzar el bloc 1, 2 i 3. Si es suspèn alguna d’aquestes proves es podrà recuperar en una darrera que tindrà lloc a finals de juny.
|
60% |
G3.1 EI.15 EI.12 EI.8 EI.9 EI.17 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves de control | 60% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 15, 16 |
Treballs pràctics en grup i exposicions | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Bibliografía de referència:
Bassedas, E., Huguet, T., Solé I. (1998). Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Barcelona: Graó.
Bruner, J., Linaza, A. (comp) (2002). Acción, pensamiento y lenguaje. Madrid: Alianza
Coll, C., Marchesi, A., Palacios, J. (comp) (1990). Desarrollo psicológico y educación. TomoI: Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza
Delval, J. (1998). El desarrollo humano. Buenos Aires: Siglo XXI.
Ferreiro, E., Teberrosqui, A. (1979). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. México: Siglo XXI
Gassier, J. (1990). Manual del desarrollo psicomotor del niño. Barcelona: Masson
Paniagua, G., Palacios, J. (2005). Educación Infantil: respuesta educativa a la diversidad. Madrid: Alianza.
Phillips, A. (2009). Saber dir no. Barcelona: La butxaca.
Talarn, A. (2009). Psicoanálisis al alcance de todos. Barcelona: Herder
Triadó, C. (1988). Psicología Evolutiva. Vic: Eumo.
Vigotski, L. (1988). Pensament i lenguatge. Vic: Eumo.
Revistes:
Col·lecció temes d’infància: Associació de Mestres Rosa Sensat i Diputació de Barcelona
Guix
Infància
Pàgines d'interès:
Xarxa telemàtica educativa de Catalunya http://www.xtec.cat/
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte http://www.educacion.es/portada.html
UNICEF http://www.unicef.es
Associació de Mestres Rosa Sensat http://www.rosasensat.org
Fundación Bernard van Leer, organización donante internacional, con sede en La Haya (Países Bajos) http://es.bernardvanleer.org