Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | 0 |
Competència comunicativa i interactiva no inferior al nivell B2 del MECR
Aquesta és una assignatura optativa que proporciona una introducció a l’ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l’educació infantil, clau per aquells estudiants que estiguin interessats en impartir docència en llengua estrangera a l’educació infantil a la seva vida professional.
Els objectius fonamentals de l’assignatura són proporcionar coneixements bàsics, eines, recursos i estratègies que ajudin als futurs mestres a familiaritzar-se amb els requeriments d’una docència efectiva de la llengua estrangera a l’educació infantil, i promoure la reflexió sobre la tasca educativa en llengua estrangera en aquesta etapa.
L’assignatura s’adreça a tots els estudiants en general i en particular als estudiants del grau d’infantil amb una bona competència comunicativa en anglès i als estudiants de menció/itinerari de llengua estrangera de primària.
1. Llengua estrangera i projecte lingüistic de centre en un context de plurilingüisme. 2. L’ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l’educació infantil: 2.1 Aproximació a l’ensenyament/aprenentatge d’una llengua estrangera. Fonaments teòrics. 2.2 Característiques i desenvolupament dels infants i les seves implicacions a nivell metodològic a la classe de llengua estrangera. 3. La comunicació eficient a l'aula de llengua estrangera a l'educació infantil. 4. Desenvolupament i contingut d’una classe de llengua estrangera a l’educació infantil. Planificació i avaluació 4.1 Aprenentatge per projectes. 4.2 Aprenentatge basat en contes. 4.3. El rol de la música en l'aprenentatge de la LLE 4.4. El rol dels jocs en l'aprenentatge de la LLE 4.5. Activitats i recursos i la seva utilització a l’aula. 4.6. La gestió a l’aula: espai, temps, materials i interacció. 4.7. Les TIC i l'ús de la pissarra interactiva digital (PDI). 4.8. L’avaluació de la llengua estrangera a infantil: eines. 5. L’aula com a espai d’aprenentatge: 5.1 Organització de la classe. 5.2 Exposicions de treballs i materials. 5.3 La biblioteca d’aula i el racó de la lectura. 6. Estratègies de formació autònoma y de desenvolupament professional. |
Les activitats formatives d’aquesta assignatura parteixen de la observació, de l’anàlisi i de l’experimentació (a nivell individual, per parelles i per grups) de la realitat de la classe de llengua estrangera a l’educació infantil; de les necessitats dels infants i de les propostes docents més adients per a la classe d’infantil.
El desenvolupament de l’iniciativa personal, de la creativitat, d’aprendre a comunicar amb la veu i el cos, i el treball cooperatiu per tal de construir una aproximació docent idònia a l’aula de llengua estrangera a l’educació infantil, esdevenen elements fonamentals a l’assignatura.
Les classes combinen presentacions magistrals per part de la professora, discussions de gran grup, treball en grups petits dins i fora de l'aula i presentacions públiques formals i informals per part dels estudiants.
Tret de comptades excepcions, els ppt corresponents a les explicacions de classe no es penjaran en el Moodle.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisades | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 7, 8, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i activitats directament relacionades amb els continguts de l'assignatura | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no presentat.
S'espera de tots i totes les estudiants una participació activa en les sessions.
A totes les activitats d’avaluació l’estudiant ha de demostrar el domini de la llengua anglesa descrit als pre-requisits.
TASQUES D'AVALUACIÓ: La taula a continuació resumeix algunes de les característiques principals del sistema de les tasques d'avaluació formal.
Tasca d’avaluació |
Data |
Lliurament |
Planificació en equip i presentació d'una seqüència didàctica.
|
12 de maig de 2021
|
Moodle Presentació oral a l’aula |
Planificació en parelles i presentació d'activitats per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil.
|
17 de març de 2021 |
Moodle Presentació oral a l’aula |
Qüestionari d'autovaluació (individual)
|
9 de juny de 2021 |
Moodle |
Test: demostració de coneixement crític (teòric i aplicat) dels continguts de l'assignatura (Individual)
|
2 de juny de 2021 |
Examen formal a classe |
Reavaluació (test formal) |
16 de juny de 2021 |
Examen formal a classe |
CÀLCUL DE LA QUALIFICACIÓ FINAL: Per regla general, la qualificació final de l’assignatura és el resultat de calcular la mitjana ponderada de cadascuna de les tasques d’avaluació. CASOS ON NO S’APLICARÀLA REGLA ANTERIOR: A) Per aprovar l'assignatura i calcular la mitjana ponderada és necessari haver aprovat totes i cadascuna de les tasques d'avaluació de l'assignatura. B) Per aprovar l'assignatura i calcular la mitjana ponderada és necessari haver aprovat les tasca d'avaluació individual (examens i autoavaluació). En el cas que les qualificacions obtingudes en tasques individuals siguin significativament més baixes que les obtingudes en les tasques de treball de grup, la mitjana no s'aplicarà de forma automàtica.
CÒPIA I PLAGI: La copia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representar suspendre l’assignatura. Es considerarà que un treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta una part d’un text (més de quatre paraules) d'unautor com a propi, sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. (més informació sobre plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20 /sot_2_01.html)
RECLAMACIONS: Les reclamacions a les qualificacions atorgades a les diferents tasques d’avaluació es formularan per escrit segons model d’imprès que es facilitarà oportunament
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Planificació en equip i presentació d'una seqüència didàctica. | 30% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13 |
Planificació en parelles i presentació d'activitats per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil. | 15% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13 |
Qüestionari d'autovaluació: participació, treball realitzat i competències assolides | 15% | 0 | 0 | 1, 7, 9, 10, 12, 13 |
Test: demostració de coneixement crític (teòric i aplicat) dels continguts de l'assignatura | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |