Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 2 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
En superar l'assignatura, l'alumne serà capaç de:
- Conèixer el marc teòric i organitzacional on va realitzar la seva activitat professional en el camp de la qualitat.
- Conèixer la forma de realització de projectes i presa de decisions.
- Identificar els diferents procesos de control existents en matèria d'assegurament dels productes.
- Familiaritzar-se amb els diferents models de gestió relacionats amb la qualitat i els sistemes de gestió integrats.
- Saber el paper i competències del personal que treballa en un sistema de gestió integral.
- Realitzar informes operatius en matèria de qualitat i sistemes de gestió integrats.
- Assumir reptes professionals com a tècnic o executiu en matèria de qualitat.
- Implantar i gestionar eficaçment un sistema de gestió de la qualitat d'acord amb la norma ISO 9001: 2015.
- Analitzar els resultats i implantar millores reals i potencials en matèria qualitat.
1- Introducció a la gestió de qualitat: fonts .
2- Introducció a la gestió de qualitat: teories, conceptes i enfocaments.
3- Seguretat del producte i sistemes de gestió de qualitat, les normes ISO: conceptes, marc normatiu.
4- Seguretat del producte i sistemes de gestió de qualitat, les normes ISO: evolució i estructura.
5- Procés d'implantació de les normes ISO: La norma ISO 9001: 2015.
6- La gestió por processos
7- Extensió dels sistemes normatius.
8- Sistema integrat de Gestió: : ISO 9001-ISO 14001- OHSAS 18001/ISO 45.001.
9- Models per a la implantació de la gestió total: Abast.
10- Models per a la implantació de la gestió total: Tècniques CPk, AMFE, plans estratègics,...
11- Model EFQM.
12- Interrelacions i diferències entre EFQM i les Normes ISO.
13- Equips de treball en l'àmbit de la gestió de qualitat: “Cercles de Qualitat”.
14- La Seguretat Corporativa.
15- La gestió de la qualitat en l'Administració Pública
El present curs és un primer contacte real de l'alumnat amb el món dels Sistemes de Gestió de la Qualitat (QMS) a través dels actuals models normalitzats de gestió i especialment a través de la norma ISO 9001: 2015, els models de la Qualitat total i el model europeu EFQM, com a mitjans per a aconseguir la finalitat última de la "Seguretat Corporativa" ...... .la CONTINUITAT SOSTENIBLE de L´EMPRESA
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques: resolució de casos a l'aula | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Classes teòriques: classes magistrals | 32 | 1,28 | 2, 4, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment dels treballs de grup: supervisió del professor | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal: treball personal de consolidació de coneixements | 37 | 1,48 | 1, 2, 4, 7, 8, 10, 12 |
Resolució de casos pràctics i realització de treballs en grup | 57 | 2,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat. L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Es necessari obtener una nota minima de 4 en el examen per poder aprovar l'avaluación continuada
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final de Reavaluació | 100% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |
Provas teòriques | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 9, 10, 12 |
Resolució de casos pràctics i realització de treballs en grup | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
- Jiménez Tello. P./ Equeter Leva, A., “Models integrats de gestió: Qualitat i Seguritat Corporativa”, Escola de Prevenció y Seguritat Integral - Universitat Autónoma de Barçelona, Barçelona, 2020
- Casadeus, M., “Calidad práctica. Una guía para no perderse en el mundo de la calidad”, Madrid, Prentice/Hall/Finantial Times, 2005.
- European Foundation for Quality Management, EFQM framework for corporate social responsability, Belgium, 2004.
- Fundación Europea para la Gestión de la Calidad, Manual EFQM de Excelencia: pequeñas y medianas empresas (PYMES), 2003.
- Jiménez Tello, P., “Auditoria Universitaria de Calidad: La evaluación como conquista social ante la competencia universitaria global”, VDM Verlag Dr. Müller, Saarbrücken, Alemania, 2009.
- Membrado, J., “La gestión empresarial a través del Modelo Europeo de Excelencia de la EFQM, Madrid, Díaz Santos, 1999.
- Pérez Fernández, J. A., “La gestión por procesos”, Madrid, ESIC, 1996.
- Senlle, A. y Stoll, G., Calidad Total y Normalización, Barcelona, Ediciones 2000, 1994.
- Velasco Sánchez, Juan, “Gestión de calidad: mejora continua y sistemas de gestión de calidad: teoría y práctica”, Madrid, Pirámide, 2010
http://www.enac.es/web/enac/inicio
http://www.iso.org/iso/home.html
http://blog.amnsl.com/2009/12/directivas-de-la-union-europea-en.html
http://www.ivoox.com/podcast-plus-consulting-gestion-empresarial_sq_f191540_1.html
https://www.youtube.com/watch?v=5bkpbNDMiFU