Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació Social | OB | 3 | 1 |
No n'hi ha
Aquesta assignatura, es una assignatura obligatòria de tercer curs que pretén formar en un dels àmbits professionals de més abast de l’Educació Social alhora que fonamentar-lo des del punt de vista metodològic: l’atenció socioeducativa en les etapes de la infantesa i l’adolescència. És també l'assignatura que fonamenta la menció de quart curs que porta el mateix nom.
Els objectius formatius generals de l’assignatura són:
1. Contextualitzar els processos socioeducatius en dues etapes claus en el desenvolupament d’una persona: la infantesa i l’adolescència.
2. Identificar i valorar els diferents recursos formatius i educatius i d’atenció a la infància i a l’adolescència en base a un territori i els diversos agents que hi operen.
3. Identificar i iniciar el desenvolupament de les competències de l’educador/a social per treballar adequadament en aquestes etapes vitals de manera articulada amb altres agents educatius i socialitzadors.
1. Concepte d’ infància, adolescència i joventut. Principis pedagògics i propostes metodològiques.
2. Drets dels nens, sistemes de protecció i benestar. Xarxes, serveis i programes per a la infància i l’adolescència. Marc legal socioeducatiu a Catalunya.
3. Educació i prevenció en el àmbit familiar. Pràctiques familiars i desenvolupament. Continuïtats i discontinuïtats.
4. L’educació social en l’àmbit escolar. Xarxes, serveis i programes.
5. Educació, prevenció i desenvolupament en el context del territori proper (comunitari i local). Temps lliure, de lleure, consum, associacionisme, participació i producció cultural.
6. Programes i accions socioeducatives en els diferents contextos: elements metodològics.
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l'exposició dels principals continguts a través d'una participació oberta i activa per part dels estudiants. | 30 | 1,2 | |
Seminaris pràctics sobre el desenvolupament de l'assignatura | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treball no presencial dirigit a partir de pautes proporcionades pel professorat | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball propi per adquirir les competències de manera autoregulada | 75 | 3 |
L'avaluació de l'assignatura es farà en base a tres grans blocs (activitats d'avaluació), que són:
1er. = Pràctiques d'aula grupals: Estudi de casos, simulacions, anàlisi documental, entre d'altres. De totes elles s'en farà un promig sempre que la nota obtinguda sigui com a mínim de 5 punts en cada activitat, el lliurament d'aquestes activitats anirà lligat al calendari de realització de l'assigantura.
2on.= Lliurament de Portafolí individual (data de lliurament 14/01/2021)
3er. = Examen final i/o examen recuperació de l'assignatura (data de realització de l'examen final 28/01/2021) (data de realització de l'examen de recuperació 04/02/2021)
La nota final de l’assignatura serà la mitjana ponderada de les notes de les diferents activitats d'avaluació
* Les pràctiques d'aula estaran distribuïdes al llarg de tota l’assignatura, temporitzades en les quals s'indicarà la data d’inici i la data de lliurament de la pràctica. La devolució i el seguiment de les pràctiques que formen part de la qualificació serà inferior a un mes, aquestes pràctiques d'aula es realitzaràn en petits grups (màxim 4 persones) que formaran subgrups en cada seminari.
Els estudiants que durant el curs hagin fet un seguiment adequat de l’assignatura i tot i així els quedi algun aspecte no assolit se’ls donarà la oportunitat de superar la matèria refent l’activitat o activitats no superades.
La còpia o plagi de material, en el cas dels treballs, pràctiques o exàmens implica una qualificació final de suspèns de l’assignatura.
S’aprovarà l’assignatura amb una puntuació mínima de 5.
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Estudi de casos, treballs pràctics, simulacions i altres activitats programades, recollides al portafoli individual | 75 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen de les unitats temàtiques | 25 | 0 | 0 |
Web: