Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | FB | 1 | 2 |
És recomanable que l’estudiant tingui unes habilitats de base mínimes per a la gestió d’elements pel que fa a carpetes i fitxers (crear, moure, copiar, enganxar, eliminar, comprimir i descomprimir, etc.) i aplicacions (obrir, tancar, moure finestres, alternar entre sessions, etc.).
La funció d’aquesta assignatura és iniciar l'alumnat en l’ús dels recursos tecnològics generals aplicats a l’edició, la gestió i la cerca de dades científico-econòmiques i d’humanitats relacionats amb els estudis d’Àsia Oriental.
En acabar l’assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de:
Recopilar |
Gestors de bibliografia |
Mendely i Zotero |
Eines de gestió de projectes: Trello, Basecamp, diagrama gantt, ... |
Cercadors, 'internet |
|
||
|
|
||
Elaborar |
Fulls de càlcul |
Excel, Calc, Full de calcul de Google... |
|
Eines per compartir arxius |
|
||
Mapes |
Google maps |
||
Analitzar |
|
|
|
Mapes conceptuals |
|
||
Difondre |
Edició de textos |
Funcions d'edició, recursos lingüístics, automatització de l'edició, edició en llengües d’Àsia Oriental. |
|
Infografies |
|
||
|
|
||
Presentacions |
Presentació a l’aula del treball en grup Retòrica i argumentació |
||
Edició web |
Google Sites, Wordpress |
Les activitats seran fonamentalment demostracions pràctiques i les exposicions del professorat tindran per objectiu l’adquisició de les habilitats i coneixements de les eines i recursos informàtics seleccionats per la seva relació amb els estudis d’Àsia Oriental.
Hi haurà treballs compartits amb les assignatures Introducció a les Ciències Polítiques i Introducció a l'Antropologia.
Metodologia basada en l'avaluació continuada:
Elecció d’un article, acadèmic o de divulgació, que contingui dades quantitatives.
Elaboració d’un mapa conceptual sobre l’article- 1r lliurament; Extracció i processament de dades de l’article - gràfics full de càlcul - 2n lliurament
Valoració d'aspectes formals i bibliogràfics de la ressenya de l'assignatura Introducció a les ciències polítiques - 3r lliurament
Presentació d’una infografia explicativa sobre l’article amb conclusions - 4t lliurament
Memòria del procés del treball individual - 5e lliurament
Disseny del projecte grupal - 1r lliurament grupal
Creció web - 2n lliurament
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions de la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions del professor a l'aula | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
Presentacions a l'aula | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge d'eines | 20 | 0,8 | 1, 3, 4 |
Cerca de documents i recursos | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
Posada en pràctica d'habilitats | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
L’avaluació està formada per quatre activitats, dos en grup en què l'alumnat, de forma cooperativa, haurà de demostrar l'adquisició de les habilitats relacionades amb els continguts de l’assignatura, i dos individuals.
Els diferents exercicis i puntuació són els que es detallen tot seguit:
Projecte individual |
35% |
Mapa conceptual |
|
Tractament de dades i gràfics |
|
Infografia |
|
Memòria |
15% |
Ressenya article - Aspectes formals i bibliografia |
10% |
Projecte grupal |
40% |
Disseny del projecte |
|
Creació del lloc web |
|
Presentació/memòria del treball grupal |
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seupes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el professorat comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el professorat i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació l'alumnat que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'alumnat es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el professorat comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El professorat pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumnat equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de la memòria del projecte individual | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4 |
Exercicis del projecte individual | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Projecte de grup | 40% | 2,25 | 0,09 | 1, 2, 3, 4 |
Ressenya | 10% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 4 |
American Psychological Association. 2010. Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association.
Aranda, Xavi. 2015. “Piktochart, Una Eina per Crear Infografies”. Xarxanet.org http://xarxanet.org/informatic/recursos/piktochart-una-eina-per-crear-infografies.
Cañas, Alberto J.; Novak, Josep. 2009. “¿Qué Es Un Mapa Conceptual?”. Data de consulta: 12 de juny de 2019. http://cmap.ihmc.us/docs/mapaconceptual.php.
Espeso, Pablo. 2018. “10 Herramientas Para Crear Infografías | EDUCACIÓN 3.0.”. https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/crear-infografias/37194.html.
García, Pablo. 2017. “5 Herramientas Para La Gestión de Proyectos - Infoautónomos”. https://infoautonomos.eleconomista.es/blog/5-herramientas-gestion-de-proyectos/.
Gibaldi, Joseph, and Modern Language Association of America. 1999. MLA Style Manual and Guide to Scholarly Publishing. Modern Language Association of America.
Guerra Frías, Miroslava, Silvia Rosa. Peña Alfaro González, Santiago. Viveros Fuentes, and American Psychological Association. 2010. Manual de Publicaciones de La American Psychological Association. El Manual Moderno.
Ivey, Camille, and Janet Crum. 2018. “Choosing the Right Citation Management Tool: EndNote, Mendeley, RefWorks, or Zotero.” Journal of the Medical Library Association 106 (3): 399. https://doi.org/10.5195/JMLA.2018.468.
Julià Lundgren, Daniel. 2012. “Sistemes de Gestió de Continguts.” UOC. http://cv.uoc.edu/annotation/d0e2e1ba3ee6a4e869edae20aa88db1b/462918/PID_00168263/index.html.
Pacual, Juan Antonio. 2018. “Cómo Crear y Ejecutar Una Macro En Word | Tecnología - ComputerHoy.Com.” 2018. https://computerhoy.com/tutoriales/tecnologia/como-crear-ejecutar-macro-word-254058.
Pascual, Juan Antonio. 2018. “Cómo Hacer Un Índice Automático En Word | Tecnología - ComputerHoy.Com”. 2018. Accessed June 12, 2019. https://computerhoy.com/tutoriales/tecnologia/como-hacer-indice-automatico-word-251018.
Romero, Leonor. 2014. “Manual de Trello.” 2014. https://es.slideshare.net/ManualeSmmUs/manual-de-trello.