Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | FB | 1 | A |
2500262 Sociologia | FB | 1 | A |
2503778 Relacions Internacionals | FB | 1 | A |
És aconsellable un nivell mínim de coneixement de l'anglès equivalent al B2 (en el Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües).
Al començament del curs es realitzarà una prova de nivell. Cal fer la prova de nivell que es realitza el Servei de Llengües de la UAB i una redacció breu.
A través de textos reals i de material audiovisual relacionats amb l'àmbit d'estudi de les ciències socials, es treballaran aspectes lèxics, gramaticals, orals, discursius i de comprensió lectora rellevants en els camps de sociologia, ciències polítiques i relacions internacionals. aquest registre lingüístic. Es posarà especial èmfasi en el domini del discurs acadèmic.
HABILITATS FUNCIONALS:
HABILITATS ORALS:
· Fer discursos
· Fer presentacions orals amb i sense l'ajuda d'elements visuals
· Debatre i expressar la pròpia opinió
HABILITATS ESCRITES:
· Escriure paràgrafs de forma coherent
· Expressar la pròpia opinió per escrit
· Escriure un assaig d'opinió
· Escriure un resum d'un text
· Escriure una crítica d'un article o un text
· Descriure gràfics i tendències
· Citar fonts i crear una llista de referències
· Escriure les parts d'un treball de recerca
HABILITATS LECTORES:
Comprensió lectora: articles de noticies, recerca, o opinió de l'àmbit i/o llibres.
HABILITATS AUDITIVES:
Comprensió auditiva: diferents formats (noticies, vídeos informatius) i diferents accents (britànic, americà, etc.).
ÚS DE LA LLENGUA:
· Registre i formalitat
· Connectors lògics
· Combinacions de verb + preposició
· Temps verbals
· Verbs modals
· Estil indirecte
· Veu passiva
· Inversions
· Oracions subordinades
· Patrons verbals
· Altres punts gramaticals, depenent dels textos utilitzats durant el curs.
Aquest curs és instrumental i eminentment pràctic. Es realitzarà una varietat d’activitats d’aprenentatge a l'aula i s'espera que l'alumnat es prepari material, presentacions orals i lectures a casa de forma autònoma. A més, amb el necessari increment de docència virtual, l'alumnat haurà de realitzar més treball fora de l’aula, amb el suport virtual del professorat.
La metodologia docent es basarà en la següent tipologia d'activitats:
Activitats dirigides (30%, 3,6 crèdits)
Activitats supervisades (20%, 2,4 crèdits)
Activitats autònomes (40%, 4,8 crèdits)
Activitats d'avaluació (10%, 1,2 crèdit)
Activitats guiades:
Classes teòriques, discussions en grup, presentacions orals i debats, activitats de resolució de problemes o estudi de casos, realització d'exercicis, etc.
Activitats supervisades:
Tutories, activitats d’aprenentatge a l’aula Moodle, preparació de debats i presentacions, revisió i correcció de deures.
Treball autònom:
Lectura de textos, articles i llibres; exercicis de gramàtica i vocabulari; tasques d'escriptura; visionat de material audiovisual.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes a l'aula o aula Moodle | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 10, 17, 20, 22, 24, 25 |
Comprensió oral | 20 | 0,8 | 3, 4, 6, 18, 21, 24, 25 |
Debats, exposicions, discursos, simulacions | 20 | 0,8 | 1, 2, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 18, 20, 21, 23, 24, 25 |
Producció Textual | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats virtuals | 20 | 0,8 | 3, 6, 10, 11, 17, 20, 21, 24, 25 |
Preparació de debats i exposicions | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 18, 20, 21, 23, 24, 25 |
Revisió i correcció de deures | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 6, 10, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 24, 25 |
Tutories | 5 | 0,2 | 1, 6, 10, 13, 18, 24, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació i de materials | 10 | 0,4 | 5, 7, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 25 |
Estudi del contingut i preparació exàmens | 35 | 1,4 | 5, 13, 21, 23, 24 |
Exercicis, tasques, activitats | 50 | 2 | 1, 3, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 23, 24 |
Preparació de treballs escrits | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 23, 24, 25 |
Avaluació continuada (formativa)
- Activitats d'escriptura desenvolupades a casa, a l'aula o al Moodle: 20%
- Presentacions orals, debats i discursos: 20%
- Examen parcial 1r semestre (amb un format semblant a l'examen final): 20%
- Participació en activitats d'aprenentatge (a classe, a casa i a l'aula Moodle) durant tot el curs: 20%
El procés d'aprenentatge d'una llengua exigeix una dedicació constant durant tot el curs, per tant en aquesta assignatura té un pes important l'avaluació continuada de les produccions orals i escrites de l'alumnat.
Examen final (20%):
- Gramàtica i terminologia rellevant al domini de les ciències socials
- Comprensió lectora
- Producció escrita
Calendari d'avaluació (aproximat)
- Examen parcial: al final del 1r semestre
- Examen al final del curs: segons el calendari de la Facultat
- Altres activitats: durant tot el curs.
- Recuperació o re-avaluació: segons el calendari de la Facultat
Nota final:
- S'ha d'aprovar l'examen final per passar l'assignatura.
- La nota final es calcularà tenint en compte el pes assignat a cada ítem d'avaluació, excepte en el cas de no haver aprovat l’examen final.
- Els estudiants que completin més del 35% de les tasques assignades o que facin l’examen final no podran rebre la qualificació de "no avaluable".
- En cas de detectar-se plagi, total o parcial, l'avaluació de la prova, tasca o activitat serà zero.
Recuperació
La re-avaluació d’aquesta assignatura es farà mitjançant la realització de l'examen de recuperació i/o de certes tasques (les activitats fetes en grups o els exercicis de participació no es poden recuperar) si es donen les següents condicions:
· L’alumne/a haurà d’haver realitzat i lliurat al menys el 50% dels ítems avaluables en la seva data límit original.
· L’alumne/a haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
D’acord amb l’article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l’avaluació de l'alumnat repetidor podrà consistir en una sola prova de síntesi. L’alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposicins orals, debats, discursos | 20% | 3 | 0,12 | 1, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 20, 21, 23, 24, 25 |
Lliurament de tasques escrites | 20% | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 23, 24, 25 |
Participació en activitats d'aprenentatge (en classe, a casa i al Moodle) | 20% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25 |
Prova d'avaluació (1er semestre) | 20% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 6, 7, 11, 14, 17, 21, 23, 24, 25 |
Prova d'avaluació (sumativa) | 20% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 6, 7, 11, 14, 17, 21, 23, 24, 25 |
No hi ha cap llibre obligatori pel curs 2020-2021.
Aquí posem una llista d’alguns llibres i pàgines web que poden resultar útils per l’aprenentatge de l’anglès i pel contingut d’aquesta assignatura. No és en cap cas una llista exhaustiva dels recursos utilitzats.
A. Gramàtiques i llibres de referència i pràctica
Carter, Ronald & Michael McCarthy (2006). Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Lansford, Lewis; Paul Dummet; & Helen Stephenson. (2016). Keynote Advanced. Student’s Book. Cengage & National Geographic.
Murphy, Raymond (2012). English Grammar in Use. With Answers. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph; Sidney Greenbaum; Geoffrey Leech & Jan Starvik (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
Stephenson, Helen; Lewis Lansford; & Paul Dummett. (2016). Keynote Upper-Intermediate. Student’s Book. Cengage & National Geographic.
Vince, Michael (2003). Advanced Language Practice with Key. Oxford: Macmillan.
B. Activitats per practicar la lectura, la escriptura i les destreses orals
Anderson Kenneth, Joan Maclean & Tony Lynch (2004) Study Speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
Crème, Phyllis & Mary Lea (2002) Writing at University. A Guide for Students. Buckingham: Open University Press.
Dignen, Bob (2011). Fifty Ways to Improve your Presentation Skills in English. Orient Black Swan.
Glendinning, Eric H. & Beverly Holmström (2004). Study Reading. A Course in Reading Skills for Academic Purposes. (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press.
McCarthy, Michael & Felicity O'Dell (2016) Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
C. Diccionaris
Cambridge Advanced Learner's Dictionary. (2003). Cambridge: Cambridge University Press.
Wehmeier, Sally; Colin McIntosh & Joanna Turnbull (2005). Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English. Oxford: Oxford University Press (7th edition).
Macmillan English Dictionary for Advanced Learners. (2003). Oxford: Macmillan.
Sinclair, John (2001). Collins Cobuild English Language Dictionary.London: Collins.
D. Diccionaris en línia
E. Fonts de notícies i d’articles d’opinió en anglès