Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OB | 3 | 1 |
2503778 Relacions Internacionals | OB | 3 | 1 |
S'espera que l'estudiant conegui adequadament, com a mínim, els conceptes i teories treballats en l'assignatura Ciència Política del primer del grau. També es pren per atès que l'estudiant llegeixi habitualment diaris generalistes seguint sobretot les notícies de política nacional i internacional Les classes al matí G1 s'impartirà en anglès i s'espera un bon nivell de comprensió activa i passiva en anglès (veure objectius). Les classes a la tarda (G51) s'impartiran en castellà / català i s'espera un bon nivell de lectura en anglès. Els exàmens es poden lliurar en català, castellà, o anglès. Les practiques en les classes en anglès es realitzarà en anglès.
Aquesta assignatura és obligatòria en el tercer curs de Grau i Ciència Política i Gestió Pública. L'assignatura pretén treballar alguns dels principals enfocaments, conceptes i teories de la política comparada a través una anàlisi en profunditat dels sistemes polítics europeus occidentals més rellevants. G1 és completament en anglès per donar als estudiants una oportunitat de consolidar un nivell d'anglès que els permeten seguir i participar en assignatures en anglès tant a la UAB com en programes d'intercanvi internacional. S'espera realitzar classes amb una comprensió d'anglès activa, és a dir, que les debats en seminaris es realitzaran en anglès. Els treballs d'avaluació per escrit i l'examen es poden realitzar en anglès, català o castellà. La presentació oral serà en anglès i s'espera que el nivell permeti una expressió oral correcta i fluïda
BLOQUE I: INTRODUCCIÓ
Tema 1 - Introducció a la política comparada.
¿Per qué comparar? Comparar per valorar. Comparar per explicar. Evolució y futur dels estudis comparatius en c. política
Tema 2: La lógica del mètode comparatiu.
Diferents disenys de recerca. Diferents debats metodològics del métode comparatiu
Tema 3: Introducció a les institucions y conceptes claus del analisi comparatiu dels sistemes polítiques
BLOQUE II: SISTEMES POLÍTICS
Tema 4: antecedents històrics i constitucions
Reigne Unit, Alemania, França, Italia
Tema 5: Sistemes electorals y sistemes de partits
Tema 6: Legislaturas y ejecutivos de gobierno
Regne Unit: El model Westminster. Alemania: La democracia del Canciller, França: Semi-presidencialisme ; Italia: parlamentarisme dual
Tema 7: El régimen territorial, federalisme i descentralizatció
BLOQUE III: ANALISI COMPARADA DE LA QUALITAT DEMOCRÀCIA
Tema 8. Comparació sistemes polítics majoritaries i de consens
Tema 9: Vetoplayers
Tema 10: 'Policy outcomes' dels diferents sistemes polítics
La assignatura 'Política Comparada 1' és de 6 crédits ECTS , un total de 150 hores de dedicació del estudiant (25 hores/1 ECTS). Aquests crèdits es reparteixen de la següent manera:
Activitats dirigides:
Ativitats supervisades:
Actividats autònomes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teoricas | 30 | 1,2 | 17 |
Presentacion publica de trabajos | 8 | 0,32 | 5, 7, 14, 22 |
Seminarios de discusion de textos y de casos | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 13, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 14 | 0,56 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudio | 30 | 1,2 | 8, 12, 18, 20, 21 |
Lectura de textos | 35 | 1,4 | 20 |
Redaccion de trabajos | 15 | 0,6 | 2, 3, 12, 17, 18 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluació continua seminaris | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21 |
Exàmen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 17, 18, 20, 23 |
treball en grup | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Caramani, D. (eds.) Comparative Politics, Oxford: Oxford University Press, 2008,
Bale, T. European politics: a comparative introduction, 2nd Edition, London: Palgrave, 2008
Landman, T., Issues and methods in Comparative Politics: An Introduction. London: Routledge, 2003.
Levis, M. (1997) Consent, Dissent and Patriotism, Cambridge University Press
Lijphart, A., Lijphart, A. Patterns of Democracy, Yale: Yale University Press, 1999.
Mona Lena Krook, Joni Lovenduski and Judith Squires (2009). Gender Quotas and Models of Political Citizenship. British Journal of Political Science, 39, pp 781-803
Pasquino, G., Sistemas políticos comparados, Buenos Aires, prometo libros, 2004.
Poguntke, Thomas y Paul Webb (eds): The presidentialization of politics. A comparative study of modern democracies, Oxford: Oxford University Press, 2005.
Tsebelis, G. Veto Players: How Political Institutions Work, Princeton, Princeton University Press, 2002.