Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500258 Relacions Laborals | FB | 1 | 2 |
No es necessari cap requisit previ
Es tracta d’una assignatura de primer curs, segon semestre, de caire bàsic. L’assignatura es contextualitza dins del grup d’assignatures d’empresa que s’imparteixen en el grau de relacions laborals, necessàries per un correcte desenvolupament de les matèries del grau. L’assignatura de comptabilitat els apropa a la realitat econòmica i financera de les empreses i els familiaritza amb els documents que les empreses elaboren i a partir dels quals es prenen decisions.
A partir d’aquesta contextualització els objectius formatius de l’assignatura són:
Tema 1: La comptabilitat com a sistema d’informació. Principals conceptes de comptabilitat. Classificació de la comptabilitat. Una introducció a la regulació comptable.
Tema 2: Comptes Anuals: Normes de Confecció i Presentació dels Estats Financers d’acord a la nova normativa vigent a partir de 2008. (RD 1514/2007 de 16 de novembre)
Tema 3: Anàlisis patrimonial i financer: el balanç de situació. Elements del balanç de situació. L’actiu i el passiu. Ordenació i classificació.
Tema 4: Anàlisis econòmic: el compte de pèrdues i guanys. Els ingressos i les despeses: tipus. Criteris d’ordenació i classificació. El resultat d’explotació i el resultat financer. El resultat continuat i el resultat interromput.
Tema 5: Anàlisi integral de les empreses: Cas pràctic d'anàlisis de Comptes Anuals d'Empreses.
La metodologia docent i l'avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aplicarem una metodologia pròpia de l’entorn Bolonya, on els estudiants estaran involucrats d’una manera molt activa en el procés d’aprenentatge, afavorint la generació d’idees, coneixements i habilitats, la resolució de conflictes i el desenvolupament de les capacitats d’autonomia. Per implementar aquest nou mètode farem servir les següents tipus de sessions:
Sessions magistrals on el professor impartirà els coneixements basics de l’assignatura
Classes pràctiques: on l’ estudiant analitza juntament amb el professor els estats financers de les empreses per tal de poder fer un diagnòstic sobre les mateixes.
Presentació de treballs: on l’estudiant (per grups) exposa a l’aula el desenvolupament i les conclusions d’un treball d’anàlisi d’estats financers.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
30% | 45 | 1,8 | |
Anàlisi de casos reals | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
Exposició professors | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
40% | 55 | 2,2 | |
Elaboració d'informes de grup | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
Lectura de noticies sobre el tema | 0 | 0 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
30% | 45 | 1,8 | |
Estudi personal | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
Preparació d'exàmens | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
L’avaluació dels coneixements de l'assignatura serà en funció del següent mètode: |
a) -La realització individual de dos proves escrites (tipus test) durant el període lectiu i la confecció i presentació de petites parts d’anàlisi d’una empresa que es farà en grup .
Prova tipus test (temes 1-2) 15% Prova tipus test (temes 3-4) 15% Cas pràctic (grup) 15% Exercicis i participació 10% |
b) - la realització individual d’una prova final global de tots els coneixements (teòric-pràctic, no test ) 45% (es necessari un mínim de 3.5 punts sobre 10 per poder fer la mitja amb la resta de notes) i un 5 de mitja total per aprovar l’assignatura)
Els/les alumnes, que un cop ponderades les qualificacions anteriors de l’apartat a) i b) obtinguin una nota final entre 3 i 4.9 tindran la possibilitat de realitzar una prova de revaluació. Amb aquesta prova els alumnes poden continuar qualificats com a suspesos( si no la han superada) o bé, si superen la prova, tindran una nota final de 5.de
Només es considera no presentat a l’alumne que no ha presentat res en tota l’assignatura. |
Conductes fraudulentes:
"Un alumne que copii o intente copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en la que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva práctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1.Prova escrita tipus test | 15% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5 |
2.Prova escrita tipus test | 15% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5 |
3.Cas pràctic treballat en equip (presentació escrita i oral) | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10 |
4. Examen (teòric-pràctic) | 45% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5 |
Exercicis i participació | 10% | 0,5 | 0,02 | 4, 5, 7, 8, 9 |
R.D. 1514/2007, de 16 de novembre , pel qual s’aprova el PLA GENERAL DE COMPTABILITAT (vigent a partir de l’1 de gener de 2008)
ANÀLISIS INTEGRAL D’EMPRESES. (2008). Autor : ORIOL AMAT Editorial : BRESCA PROFIT-ACCID
www. accid.org