Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OB | 2 | 1 |
2500243 Estudis Clàssics | OT | 3 | 0 |
2500243 Estudis Clàssics | OT | 4 | 0 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 | 0 |
S'ha de tenir un bon nivell de comprensió lectora de llengües estrangeres per poder fer les activitats supervisades i autònomes, sobretot d’anglès i italià.
Proporcionar els coneixements fonamentals d’índole estilística, tècnica, iconogràfica i històrica de les produccions artístiques prehel.lèniques i de la civilització grega antiga. Es capacita a l'estudiant perquè pugui analitzar les obres, sigui capaç d'emplaçar-les en el seu període de producció i relacionar-les amb el context cultural de la seva època.
1. Art prehel·lènic.
2. Els inicis de l'Edat del Ferro.
3. L'època arcaica.
4. L'època clàssica.
5. L'época hel·lenística.
- Classes teòriques.
- Tutorització de les activitats supervisades i del treball individual de l'estudiant.
Totes dues activitats seran presencials, llevat que les circumstàncies no ho permeten. En aquest cas, serien virtuals a través dels diversos sistemes existents (Teams...).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques a l'aula | 43,5 | 1,74 | 1, 2, 4, 7, 9, 25, 30, 43, 50 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades de suport a l'aprenentatge i a l'elaboració del treball | 5 | 0,2 | 38 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs, consultes documentals i bibliográfiques, estudi personal | 70 | 2,8 | 1, 2, 4, 7, 9, 19, 25, 30, 38, 43, 50 |
Activitats
1. Examen. Segons les pautes indicades pel professor. Nota mínima per poder fer mitjana: 3'5 p. sobre 10. Si la nota és inferior, s’haurà de repetir en la data fixada per a la recuperació.
2. Treball. Segons les pautes indicades pel professor. Aquesta activitat no és recuperable.
3. Exposició del treball. Segons les pautes indicades pel professor. Aquesta activitat no és recuperable.
Aclariments
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
El professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de l'examen.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat cap activitat d’avaluació.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 1,25 | 0,05 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 39, 40, 41, 43, 44, 45, 48, 49, 50, 51, 57, 58 |
Exposició del treball | 20% | 0,25 | 0,01 | 12, 52, 55, 56 |
Treball | 30% | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 19, 21, 25, 27, 29, 30, 33, 36, 37, 38, 42, 43, 46, 47, 49, 50, 53, 54 |
ALCOCK, Susan E., OSBORNE, Robin (Eds.), Classical Archaeology, Oxford, 2007.
BARLETTA, Barbara A., The Origins of the Greek Architectural Orders, Cambridge, 2001.
BIANCHI BANDINELLI, Ranuccio, Introducción a la arqueología clásica como historia del arte antiguo, Madrid, 1982.
BIANCHI BANDINELLI, Ranuccio, Storicità dell'arte classica, Firenze, 1943.
BOARDMAN, John, Athenian Black Figure Vases. A Handbook, London, 1974.
BOARDMAN, John, Athenian Red Figure Vases. The Archaic Period, London, 1975.
BOARDMAN, John, Greek Sculpture. The Archaic Period, London, 1978.
BOARDMAN, John, Greek Sculpture. The Classical Period, London, 1985.
BOARDMAN, John, El arte griego, Barcelona, 1991.
BOARDMAN, John, Greek Sculpture. The late Classical Period, London, 1995.
CHARBONNEAUX, Jean - MARTIN, Roland - VILLARD, François, Grecia arcaica (620-480 a C.), Madrid, 1969.
CHARBONNEAUX, Jean - MARTIN, Roland - VILLARD, François, Grecia clásica (480-330 a C.), Madrid, 1970.
CLINE, Eric H., The Oxford Handbook of the Bronze Age Aegean, Oxford, 2012.
DICKINSON, Oliver, The Aegean Bronze Age, Cambridge, 1994.
Enciclopedia dell'Arte antica, classica e orientale (=EAA), vols. I-VII et supp., Roma, 1958-1985.
GRAHAM, James Walter, The Palaces of Crete, Princeton, 2017 (ed. revisada).
GRIMAL, Pierre, Diccionario de mitología griega y romana, Barcelona, 2008.
HAMILAKIS, Yannis (ed.), Labyrinth Revisited: Rethinking "Minoan" Achaeology, Oxford, 2002.
HELLMANN, Marie-Christine, L'architecture grecque: Les principes de la construction, Paris, 2002.
HELLMANN, Marie-Christine, L'architecture grecque: Architecture religieuse et funéraire, Paris, 2006.
HOLSCHER, Tonio, Visual power in Ancient Greece and Rome. Between art and social reality, Berkeley, 2018.
Lexicon Iconographicum Mytologiae Classicae (=LIMC), vols. I-VIII, Zurich-Munich, 1981-1998.
MARTIN, Roland, Architecture et urbanisme, Roma, 1987.
MOON, Warren G. (ed.), Polykleitos, The Doriphoros, and Tradition, Madison - London, 1995.
MORENO, Paolo, Pittura greca. Da Polignoto ad Apelle, Milano, 1987.
MORENO, Paolo, Scultura ellenistica, Roma, 1994.
NEER, Richard, The Emergence of the Classical Style in Greek Sculpture, Chicago-London, 2010.
PAUSANIAS, Descripción de Grecia (introducció, traducció i notes de M. C. Herrero Ingelmo), Madrid, 1994.
PITARCH, Antonio José (ed.), Fuentes y documentos para la Historia del Arte. Arte Antiguo. Próximo Oriente, Grecia y Roma, Barcelona, 1982.
POLLITT, Jerome Jordan, The art of Greece, 1400-31 B.C., New Jersey, 1965.
POLLITT, Jerome Jordan, Arte y experiencia en la Grecia clásica, Bilbao, 1984.
RICHTER, Gisela Maria Augusta, El arte griego. Una revisión de las artes visuales de la antigua Grecia, Barcelona, 1980.
RIDGWAY, Brunilda Sismondo, The Severe Style in Grek sculpture, Princeton, 1979.
RIDGWAY, Brunilda Sismondo, Fifth Century Styles in Grek Sculpture, Princeton, 1981.
ROBERTSON, Martin, El arte griego: introducción a su historia, Madrid, 1985.
ROLLEY, Claude, La sculpture grecque: Des origines au milieu du Ve siècle, Paris, 1994.
ROLLEY, Claude, La sculpture grecque: La période classique, Paris, 1999.
SCHRÖDER, Stephan Friedrich, Catálogo de la escultura clásica del Museo del Prado, Escultura mitológica, t. II, Madrid, 2004
TORREGO, M. Esperanza, Plinio el Viejo. Textos de historia del arte, Madrid, 1988.
VV.AA., El mundo micénico. Cinco siglos de la primera civilización europea 1600-1100 a C., Madrid, 1991.
VV.AA., Die Geschichte der antiken Bildhauerkunst: Klassische Plastik, vols. I-III, Mainz am Rhein, 2004.
WHITLEY, James, The Archaeology of Ancient Greece, Cambridge, 2001.