Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500501 Història | OT | 4 | 0 |
Cap. Tanmateix, és important poder llegir en francès i anglès.
L'assignatura permet als estudiants profunditzar sobre la construcció i la consolidació de los Estados liberales entre el tercer cuarto del S XVIII y la primera mitad del S XIX. Este año nos centraremos en 3 áreas: Reino Unido, Estados Unidos y Francia.
Assistència a les classes teòriques dirigides.
Assistència a sessions de seminari i pràctiques dirigides a classe.
Lectura de textos de l’època.
Escriptura de ressenyes, comentaris i anàlisis.
Utilització de recursos informàtics propis de l´àmbit de l´assignatura: Hemeroteca Digital BNE, Gallica.
Realització de treballs individuals i comentaris analítics.
Integració dels coneixements adquirits de manera autònoma.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, pràctiques dirigides i seminari | 52,5 | 2,1 | 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura de textos, bibliografia, redacció de treballs i preparació de comentaris orals | 75 | 3 | 1, 2, 3, 5, 7, 11 |
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
La nota final resulta de la mitjana de les anteriors evidències, segons les ponderacions indicades. No es fixa cap nota mínima en cap evidència.En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer examen parcial | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 8, 9, 10 |
Segon examen parcial | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 6, 8, 9, 10 |
Treball sobre un altre país europeu i el món liberal | 30% | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11 |
CANALES, Esteban, La Inglaterra victoriana. Madrid: Akal, 1999.
COLLEY, Linda, Britons: forging the nation 1707-1837. New Haven: Yale University Press,1992.
GARRIGUES, Jean, La France de 1848 à 1914, Paris: Seuil, 1997.
GUARDIA, Carmen de la, Historia de Estados Unidos, Madrid: Sílex. 2009.
GRENVILLE, J. A. S., La Europa remodelada, 1848 – 1878. Madrid: Siglo XXI, 1991.
O’GORMAN, F., Voters, patrons, and parties: the unreformed electoral system of Hanoverian England 1734-1832. Oxford: Clarendon Press, 1989.
PARRY, J., The rise and fall of Liberal government in Victorian Britain. Londres / New Haven: Yale University Press. 1993
SANTIRSO, Manuel, España en la Europa liberal (1830 – 1870). Barcelona: Ariel 2012.
SANTIRSO, Manuel, El liberalismo. Una herencia disputada. Madrid: Cátedra, 2014.
TULARD, Jean, Les Révolutions de 1789 à 1851. Paris: Fayard, 1985.
TURNER, Michael J., The Age of Unease: government and reform in Britain. Stroud; Sutton, 2000.