Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 0 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 0 |
L'assignatura no té cap prerequisit.
Pot crear una màquina? Pot pensar, tenir emocions? La intel·ligència artificial és present en la nostra quotidianitat, en la ciència, en l’art, i malauradament també en la guerra. Quines preguntes i reflexions ens fem des de la filosofia? Necessitem lògiques alternatives per a la representació d’aquests nous coneixements? En aquest curs reflexionarem filosòficament sobre la intel·ligència artificial, sobre els límits ètics de la seva aplicació, les possibilitats de dissenyar una intel·ligència artificial general, i sobre les seves arquitectures cognitives. Una nova societat on persones i agents d’intel·ligència artificial convivim creant comunitats amb normes i potencialitats completament diferents de les que hem viscut fins ara, necessita tota la intel·ligència de les humanitats per fer front als nous reptes. T’apuntes a crear aquests alfabets de futur?
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Representació de coneixement en intel·ligència artificial | 50 | 2 | 2, 8, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Grup de lectura de literatura de ciència ficció i intel·ligència artificial | 25 | 1 | 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
Seminari obert sobre robòtica social i limits ètics en l'aplicació de la intel·ligència artificial | 25 | 1 | 3, 4, 6, 7, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura textos recomanats | 25 | 1 | 5, 6, 10, 12 |
Resolució de problemes | 25 | 1 | 2, 8, 9 |
L'avaluació es planteja de forma continuada, i amb tres activitats avaluatives: dues proves de síntesi, i una sèrie d'exercicis en el sí d'un taller de creativitat filosòfica utilitzant la ciència ficció, que tindrà lloc al llarg de tot el curs. El primer test avaluarà els continguts sobre màquines de Turing, Deep Learning i biaixos algorítmics (punts 1-3 del programa) i valdrà un 40% de la nota; el segon test avaluarà els continguts de lògiques per a la intel·ligència artificial i robòtica social (punts 4-5 del programa) i valdrà un 40% de la nota. El exercicis fets al taller de creativitat filosòfica valdran un 20% de la nota.
Els dos tests es realitzaran, un al novembre, i l’altre al desembre. La tercera activitat es farà al llarg de tot el curs. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Per participar a la recuperació l’alumnat haurà d'estar prèviament avaluat en les dues proves de síntesi, i haver obtingut un mínim de 3 punts (sumant els resultats de les dues proves). Es consideraran com 'No avaluables' només les persones que no hagin realitzat les tres activitats i tampoc s'hagin presentat a la recuperació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Definicions dels conceptes fonamentals. | 40% | 0 | 0 | 2, 8, 12 |
Exercicis lògiques no clàssiques | 40% | 0 | 0 | 2, 8 |
Taller de creativitat filosòfica | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 |