Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisits.
Com puc argumentar correctament? Com sóc jo com a escriptor/a? L’objectiu d’aquesta assignatura és, en primer lloc, fer una introducció a les nocions lògiques fonamentals: veritat i falsedat, conseqüència lògica, raonament correcte, satisfactibilitat i consistència. En segon lloc, es pretén dotar a l'estudiantat de les tècniques bàsiques per a l'anàlisi lògica dels raonaments, amb especial atenció als raonaments filosòfics. L'assignatura, però, pot ser cursada per persones d'altres especialitats. Al llarg de tot el curs es farà un taller d’escriptura per posar en pràctica els coneixements adquirits.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposició de conceptes. | 20 | 0,8 | 4, 5 |
Resoldre excercicis a classe | 29 | 1,16 | 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Resoldre dubtes | 26 | 1,04 | 4, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de conceptes | 25 | 1 | 4, 5, 8 |
Resoldre problemes. | 50 | 2 | 4, 8 |
Hi haurà tres activitats avaluatives: dues proves de síntesi, i una sèrie d'exercicis en el sí d'un taller d’escriptura. El primer test avaluarà els continguts sobre lògica proposicional i valdrà un 45% de la nota; el segon test avaluarà els continguts de lògica de primer ordre i valdrà un 45% de la nota. El exercicis fets al taller d'escriptura valdran un 10% de la nota.
Els dos tests de lògica es realitzaran, un al novembre, i l’altre al desembre. La tercera activitat es farà al llarg de tot el curs. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Per participar a la recuperació l’alumnat haurà d'estar prèviament avaluat en les dues proves de síntesi, i haver obtingut un mínim de 3 punts (sumant els resultats de les dues proves). Es consideraran com 'No avaluables' només les persones que no hagin realitzat cap de les tres activitats avaluatives.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Taller d'escriptura | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tests de síntesi | 90% | 0 | 0 | 4, 5, 8 |
Obligatòria: P.D. Magnus, Forallx, University at Albany, State University of New York, modificada per T. Button, University of Cambridge, sota llicència Creative Commons, 2018, http://www.homepages.ucl.ac.uk/~uctytbu/forallxcam.pdf
Recomanada: