Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 3 | 1 |
No hi ha prerequisits.
En aquest curs els estudiants aprendran a interrogar-se sobre el paper del pensament filosòfic a la ciència. El curs comprèn (1) una introducció als temes clàssics de la filosofia de la ciència, com el debat sobre el realisme i anti-realisme, l'explicació científica, el problema de la inducció, la ciència com a activitat humana i el seu impacte social ; (2) una anàlisi de conceptes científics fonamental, com el temps i el espai, la causalitat, i les lleis de natura; (3) una reflexió sobre l'aportació filosòfic de teories científica bàsica com la relativitat i la mecànica quàntica, i el de les ciències especials, com la biologia, la psicologia, i l'economia. Com a eines de suport es faran servir també obres moderna i contemporànies de ciència ficció.
El curs es divideix in dues parts, concernents els seguents temes.
Primera part:
Secunda part:
Les classes d’ambdues parts del curs consistiran en lesions (ja sigui en línia o en presència, segons la situació de la pandèmia), en què es fomenta la participació amb preguntes i debats. Els estudiants hauran de llegir un text cada setmana entre classes i enviar per correu electrònic al professor una pregunta sobre el text. Al final de les classes de cada part, els estudiants hauran de formar grups de discussió. Després de les sessions de discussió, hi haurà un examen escrit a classe (en línia o en presència) amb preguntes con diverses opcions i obertes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
8 classes sobre la primera part | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
8 classes sobre la secunda part | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
1 classe d'activitat d'avaluació sobre la primera part de el curs | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
1 classe d'activitat d'avaluació sobre la segona part de el curs | 1,5 | 0,06 | |
6 classes de grups de discussió sobre els temes de la primera part | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18 |
6 classes de grups de discussió sobre els temes de la segona part | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels conceptes presentats a l'assignatura i preparació de presentacions | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Lectures de textos i preparació de les preguntes per a la classe successiva | 30 | 1,2 | 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |
L'avaluació consistirà en tres elements.
(1) Les preguntes. Els estudiants han d'enviar davant de cada text / grup de textos que siguin lectura obligatòria per a una lliçó (farà 7 per cada part de el curs) una pregunta a professor. Les preguntes han de mostrar què l'estudiant ha comprès el text. L'aportació de cada un dels dos conjunts de preguntes (un per a la primera part i un per a la segona part de el curs) és d'1 punt com a màxim (llavors 2 punts en total). Les preguntes han de ser enviada cada setmana a temps. Per aconseguir el punt, els estudiants poden ser en retard ciques vegades com a total (primera i segona part de el curs), i han d'enviar les preguntes que no han lliurat en temps abans de l'examen escrit de la part corresponent. S'abona una pregunta no enviada per cada part de el curs com a màxim. Després de l'examen escrit el professor comunicarà l'avaluació: 0 als estudiants que no han enviat almenys 6 de les 7 preguntes segon les modalitats descrites. 1 a qui ha enviat almenys 6 de les 7 preguntes segon les modalitats descrites i si les preguntes ensenyen una lectura aprofundida; 0.5 si les preguntes són feta de manera no aprofundida.
(2) i (3) Exàmens escrits sobre la primera i segona parts de el curs. A la fi de cada part de el curs farà un examen escrit (preguntes amb opcions i obertes). Cada examen és avaluat des de 0 fins 8+. Per poder participar a l'examen escrit cada estudiant haurà d'haver participat activament (en línia o en presència, segons la situació de la pandèmia) als grups de discussions almenys en una de les sis classes abans de la prova. Menja participació activa s'entén que farà fet part de la presentació del tema de discussió. Per a un dels dos exàmens s'abona la participació als grups de discussió, però els estudiants que pren l'examen sense la participació activa prèvia a un grup de discussió tindran una penalització d'un punt (sobre la mitjana dels dos exàmens).
AVALUACIÓ FINAL. No hi ha prova final de síntesi. El còmput de l'avaluació és de 0 fins a 2 punts per a les preguntes més la mitjana dels dos exàmens escrits (8 com a màxim, 7 si l'estudiant està penalitzat per no haver participat a les activitats de discussió). Els estudiants que aconsegueixen 10 en total, i han pres 8+ almenys en un dels dos exàmens, poden demanar la menció d'honor.
RECUPERACIÓ. Per participar en la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les que equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Llavors, només poden participar a la recuperació dels alumnes que hagin sostingut els dos exàmens escrits. La prova de recuperació és un examen escrit amb preguntes amb opcions i obertes sobre els temes de les dues parts.
NO AVALUABLE. L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hi hagi lliurat més de l'30% de les activitats d'avaluació (un examen).
NOTA BENE. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Enviament de preguntes sobre les lectures obligatòries. | 20% | 5 | 0,2 | 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 16, 18 |
Examen escrit sobre la primera part de el curs | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |
Examen escrit sobre la segona part de el curs | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |