Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 0 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits, més enllà d'un interès genuí pel pensament humà en la seva totalitat i diversitat.
Els objectius de l'assignatura consisteixen en introduir a l'estudiant en les grans escoles de pensament de l'Àsia, tot parant atenció a les principals figures alhora que es fa una reflexió sobre les diferències i especificitats del pensament asiàtic envers l'occidental.
L'assignatura analitza els següents apartats:
La metodologia del curs segueix tres metodologies:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | 12, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats a classe | 22,5 | 0,9 | 2, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 22, 23, 24, 26, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom i redacció de resums teòrics | 70 | 2,8 | 4, 9, 11, 13, 14, 16, 17, 21, 25, 26 |
El sistema d'avaluació comptabilitza 2 àmbits:
1. Exàmens parcials tipus test (malgrat es podrà fer algun seguint una altra modalitat, si el professorat ho considera adient) en els quals un error resta mitja resposta correcta (2 errors = 1 encert menys). Aquests exàmens sumen el 50% de la nota.
2. Exercicis de desnevolupament filosòfic de les idees exposades a classe. Sumen el 50% de la nota.
Es considerarà com a no avaluable un estudiant si no s'ha presentat com a mínim a un 50% de les activitats esmentades.
Només els dos exàmens són reavaluables en el període oficial indicat.
No es pot accedir a les reavaluacions per pujar nota.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens parcials tipus test (x2) | 50% (25%+25%) | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 4, 8, 9, 12, 17, 22, 23, 24, 25, 26 |
Redacció d'exercici de reflexió (x2) | 50% (25%+25%) | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Anònim I Ching.
Anònim Mahabharata.
Casacuberta, David (2011) (ed) "Pensament oriental i ciències cognitives", Enrahonar. Num 47.
Deshimaru, Taisen (200) Zen verdadero: Introducción al Shobogenzo. Barcelona: Kairós
Diamond, Jared (1999) Guns, Germs and Steel. The Fates of Human Societies, NY: W.W. Norton.
Heisig, J. W. (2001) Philosophers of nothingness: an essay on the Kyoto school, University of Hawaii Press.
Heisig, J. W., Kasulis, T. P., Maraldo, J. C., & García, R. B. (Eds.). (2016) La filosofía japonesa: en sus textos, Herder Editorial SL.
Kalternmark, M. (1982) La filosofía china, Madrid: Morata.
Laozi Dao de jing.
Lloyd, G.E.R. (2002) The Ambitions of Curiosity. Understanding the World in Ancient Greence and China, Oxford: Cambridge Universy Press.
Lopez, Donald S. (2001) The story of buddhism. A concise guide to its history & teachings. San Francisco: Harper.
Loy, David (1999) No Dualidad. Barcelona: Kairós
Mongzi Els quatre llibres
Needham, Joseph (1954) Science and Civilisation in China. Oxford: OUP. 27 vol.
Nisbet, Richard E. (2004) The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why, USA: Free Press.
Okumura, Shohaku (2010) Realizing genjokoan: the key to Dogen's Shobogenzo. Boston: Wisdom Publications.
Shibayama, Zenkei (2005) La barrera sin puerta: comentarios zen al Mumonkan. Barcelona: La Liebre de Marzo
Siderits, Mark (2007) Buddhism as philosophy. Indianapolis: Hackett.
Tashi Tsering, Gueshe (2007) Estudio de la mente: Psicología Budista. Ciutadella: Ediciones Amara.
Tola, Fernando & Dragonetti, Carmen Leonor (1983) Filosofía y literatura de la India, Buenos Aires: Kier.
Tola, Fernando & Dragonetti, Carmen Leonor (2008) Filosofia de la India: Del Veda Al Vedanta, Barcelona: Kairós.
Uchiyama Roshi, Kosho (2005) How to cook your life: from the zen kitchen to enlightenment. Boston: Shambala.
Vallverdú, J. (2011) “The Eastern Construction of the Artificial Mind”, Enrahonar, 47: 171-185.
Vallverdu, J. (2017) "Brains, language and the argumentative mind in Western and Eastern societies. The fertile differences between Western-Eastern argumentative traditions", Progress in biophysics and molecular biology, 131, 424-431
Wallace, Alan (2006) The attention revolution. Boston: Wisdom Publications.