Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 0 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 0 |
Es recomana el coneixement de la llengua anglesa a nivell de comprensió lectora donat que una part important de la literatura secundària està publicat en anglès. Afortunadament, el gruix dels textos primaris es troba traduït al castellà.
1. Comprensió dels principals problemes relacionats amb el tema de la cura de sí.
2. Coneixement del principals enfocaments teòrics.
3. Familiarització amb textos cabdals de la tradició clàsica i contemporània de la cura de sí
4. Ús correcte de la terminologia filosòfica
5. Desenvolupar les habilitats argumentatives de l'estudiant.
6. Potenciar l'exposició oral i escrita dels coneixements adquirits.
7. Prendre consciènicia del potencial conceptual, analític i metodològic de la tradició de la cura de sí
L'assignatura combina classes magistrals amb sessions de seminari, discusions a classe i treballs en grups amb el propòsit d'analitzar i discutir les lectures fonamentals del curs. Els estudiants participan activament en l'anàlisi de les lectures i en el procés d'aprenentatge.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral. | 35 | 1,4 | 1, 3, 4, 12 |
Orientació lectura de textos. | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i activitats diverses. | 20 | 0,8 | 2, 3, 6, 7, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i elaboració de treballs. | 27,5 | 1,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 |
Lectura bibliografia recomanada. | 50 | 2 | 5, 8, 9 |
Avaluació
A l'inici del curs es faclitaràn els criteris de cadascuna de les proves, es donaràn les corresponents rúbriques d'avaluació i es distribuirà el calendari de proves.
La nota final serà la nota mitjana de les quatre proves.
Reavaluació
Els estudiants que no es presentin a alguna de les quatre proves durant el semestre o suspenen alguna podràn presentar-se a la re-avaluació en els terminis establerts per la Facultat de Lletres.
No evaluable
Un estudiant es considerarà ''no evaluable'' si no es presenta al menys a dos de les quatre proves.
Advertència
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la
qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició grup | 20% de la nota final. | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Primer parcial | 30% de la nota final. | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12 |
Segon parcial | 30% de la nota final. | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 12 |
Test online | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 8, 12 |
FOUCAULT, Michel (2005). La hermenéutica del sujeto. Akal: Barcelona.
FOUCAULT, Michel (2016a). Tecnologías del yo. Barcelona: Paidos.
FOUCAULT, Michel (2016b). El origen de la hermenéutica de sí. Buenos Aires: Siglo XXI.
HADOT, Pierre (2006). Ejercicios espirituales y filosofía antigua. Madrid: Siruela.
HADOT, Pierre (2009). La filosofía como forma de vida. Barcelona: Alpha Decay.
HEIDEGGER, Martin (2009). Ser y tiempo. Madrid: Trotta (selección de parágrafos).
HEIDEGGER, Martin (2016). Construir, Habitar, Pensar. Barcelona: La Oficina.
MARC AURELI (2016). Meditacions. Madrid: Gredos.
NUSSBAUM, Martha (2003). La terapia del deseo. Barcelona: Paidos.
PLATÓN (1871). Alcibíades. En Obras completas de Platón I. Madrid: Medina Navarro.
PLATÓN (1985). Apología de Sócrates. Diálogos I. Madrid: Gredos.
Al començament del curs es facilitarà una bibliografia específica per a cada autor i tema, així com una webgrafia comentada i recursos electrònics.