Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502758 Humanitats | OT | 3 | 0 |
2502758 Humanitats | OT | 4 | 0 |
No hi ha uns prerrequists concrets. Simplement un domini correcte de la llengua i l'interès per conèixer el món de l'edició .
La funció de L'assignatura és que l'alumne tigui un coneixemente de les feines del món editorial. I un coneixement de la revisió i edició de textos escrits de diversos àmbits del món editorial destinats a ser publicats.
Tasques relacionades amb la revisió i l'edició de textos editorials.
Estratègies especifiques emprades en el món editorial en el procés d'edició.
I. EL MUNDO EDITORIAL
1. ¿Qué es una editorial? La edición en España: estructura de una empresa editorial; tipos de editoriales;panorama de la lectura en España.
2. El libro: libro por encargo, libro espontáneo, premios; informes de lectura, contratos; sellos y colecciones: best-sellers; ficción, no ficción;agentes y ferias.
3. Proceso editorial: comité editorial; derechos de autor y propiedad editorial; contratos.
4. Producción del libro: edición; traducción; corrección de estilo; corrección ortotipográfica;grafismo; cubierta, papel, imprenta.
5. Comercialización: venta, distribución, premios, prensa, precio fijo, descuentos.
6. Nuevas tecnologías.
II. TÉCNICAS EDITORIALES
1. Herramientas para la corrección del texto: diccionarios, manuales de lengua, herramientas disponibles en la red.
2. Revisión del texto: ortográfica, morfosintáctica, léxica.
3. Aspectos editoriales de la corrección de un texto
4. Ética de la comunicación escrita: citación, bibliografías.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
controls i exercicis pràctics a l'aula | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
treball editorial | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
preparació dels exercicis pàctics de classe | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
1. Exercicis pràctics a classe: promoció y marketing: 20%
2. Informe de lectura: 30%
3. Treball individual: 30%
4. Exercicis pràctics a classe: edició textos: 20%
El professor de l'assignatura establirà uns requisits mínims a partir dels quals l'estudiant estarà en
condicions de superar-la.
Per superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les activitats i lliurar-les en el termini fixat. La nota mínima que es requereix per aprovar cadascuna de les pràctiques i considerar-la en la mitjana haurà de ser igual o superior a 3,5 punts.
Es considerarà "No avaluable" quan l'estudiant no realitzi cap de les activitats. L'elaboració de
una activitat suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
Es podrà optar a la recuperació només en el cas que l'alumne no hagi realitzat o hagi suspès
activitats el percentatge no superi el 40% del total de l'avaluació. En cap cas es podrà repetir el
treball final a la recuperació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diversesirregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis pràctics a classe: promoció y marketing editorial | 20% | 10 | 0,4 | 2, 6 |
Informe de lectura | 30% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Treball individual | 30% | 20 | 0,8 | 3, 4, 5 |
exercicis pràctics a classe edició textos | 20% | 10 | 0,4 | 1, 6 |
Badia, J., N. Brugarolas, R. Torné i X. Fargas, El llibre de la llengua catalana, Castellnou, Barcelona, 20043.
Costa, J., R. Fité, J.M. Mestres i M. Oliva, Manual d’estil. La redacció i l’edició de textos, Vic-Barcelona, Eumo-Univesitat de Barcelona-Universitat Pompeu Fabra-Associació de Mestres Rosa Senrsat, 2007 3.
Fundación del Español Urgente, Manual de español urgente, Cátedra, Madrid, 2008.
Gaskell, Philip, Nueva introducción a la bibliografía material, Trea, Gijón, 1998.
Martínez de Sousa, José, Manual de estilo de la lengua española, 3º ed. corregida y ampliada, Trea, Gijón, 2007.
— Ortografía y ortotipografía del español actual, Trea, Gijón, 2004.
Pujol i Solà, J. M., Ortotipografia. Manual de l’autor, l’autoeditor y el dissenyador, Barcelona, Columna, 20003.