Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
L’assignatura de Sociolingüística Anglesa té com a objectiu transmetre coneixements sobre la variació social i els usos i pràctiques de la llengua anglesa des d'una perspectiva sincrònica. El contingut que es tracta al curs complementa les perspectives descriptives a l’estudi de l’anglès com a sistema fixe o estàndard. S’adopta un enfocament eminentment pràctic on l’alumne tindrà oportunitat de recollir diferent tipus de dades sociolingüístics i reflexionar conjuntament amb la resta de la classe sobre el significat social de la comunicació dins de la nostra societat actual. El coneixement adquirit és podrà aplicar a l'anàlisi de les desigualtats socials basades en practiques lingüístiques i a entendre situacions comunicatives i interculturals del món actual.
1. Un acostament conceptual a la assignatura
2. La sociolingüística quantitativa: variació en el sistema
3. Variables de llengua, classe social, etnicitat, i estil
4. La sociolingüística qualitativa: la llengua com acció social
5. Llengua i cultura
6. Llengua i gènere des d'una perspectiva qualitativa
7. Les societats multilingües
La metodologia docent es basa en:
Activitats dirigides (màxim 30%)
Activitats supervisades (màxim 17%)
Activitats autònomes (mínim 48%)
Activitats d’avaluació (màxim 5%)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari crític i debat sobre lectures assignades | 8 | 0,32 | 1, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 15, 18 |
Correcció i comentari d'exercicis pràctics | 10 | 0,4 | |
Presentació de conceptes, nocions teòriques | 12 | 0,48 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball individual i exercicis | 30 | 1,2 | 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'exercicis individuals setmanals | 28 | 1,12 | 1, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19 |
Estudi personal i lectures | 10 | 0,4 | 9, 13, 14 |
Realització d'exercicis en grup | 10 | 0,4 | 3, 6, 10, 12, 17, 18, 19 |
El 46% de la nota final es calcularà a través de la realització de 2 proves (23% cadascuna) al final de les temes de sociolinguistica quantitativa i un altre al acabar les temes de sociolinguitsica qualitativa.
El 24% provindrà de la realització de un treball individual que els alumnes duran a terme fora de les hores de classe.
El 20% provindrà dels exercicis en grup i individuals basats en exemples i preguntes relacionades amb les lectures, presentacions.
El 10% provindrà de la participació activa a classe
Cal tenir en compte:
L’alumnat haurà d’haver aprovat el 50% del items avaluables de l’assignatura per a accedir a la recuperació.
L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 6.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final (final de semestre) | 23% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Examen parcial (a mig d'octubre) | 23% | 2 | 0,08 | 1, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18 |
Exercicis, presentacions i deures (durant tot el semestre) | 20% | 16 | 0,64 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19 |
Participació activa a classe | 10% | 3 | 0,12 | 1, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Treball individual (començament de gener 2020) | 24% | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
Aquestes lectures son llibres introductoris a l'area de sociolinguistica anglesa i proporcionen a l'alumnat informació i contingut addicional i exemples dels temes tractats durant el cur.
Ahearn, Laura M. 2012. Living Langauge. An Introduction to Linguistic Anthropology. Oxford: Wiley Blackwell.
Bayley, Robert, Richard Cameron, and Ceil Lucas (eds.). 2013. The Oxford Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Bell, Alan. 2014. The Guidebook to Sociolinguistics. Oxford: Wiley Blackwell.
Blommaert, Jan. 2005. Discourse. Cambridge: Cambridge University Press.
Bonvillain, Nancy. 2008. Language Culture and Communication. The Meaning of Messages. London: Pearson Education.
Coupland, Nikolas and Jaworski, Adam. 2009. The New Sociolinguistics Reader. New York: Palgrave.
Coupland, Nikolas, Srikant Sarangi and Christopher N. Candlin (eds.). 2001. Sociolinguistics and Social Theory. London: Pearson Longman.
Coupland, Nikolas. 2007. Style. Language Variation and Identity. Cambridge: CUP.
Duranti, Alessandro. 1997. Linguistic Anthropology. Cambridge: CUP.
Fasold, Ralph. 1990. Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell.
Gay y Blasco, Paloma and Wardle, Huon 2007. How to Read Ethnography. London: Routledge.
Heller, Monica. 2007. Bilingualism. A Social Approach. London: Palgrave.
Hill, Jane. 2008. The Everyday Language of White Racism. Malden, MA: Wiley-Blackwell.
Holmes, Janet and Meyerhoff, Miriam. 2003. Language and gender. Oxford: Blackwell.
Lippi‐Green, Rosina. 1997. English with an accent. London: Routledge.
Mesthrie, Rajend, Joan Swann, Ana Deumert, & William L. Leap (eds.). 2000. Introducing Sociolinguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Meyerhoff, Miriam. 2006. Introducing Sociolinguistics. London: Routledge.
Milroy, Lesley and Gordon, Matthew. 2003. Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Romaine, Suzanne. 1994. Language in Society. An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: OUP.
Saville‐Troike, Muriel. 1982. The Ethnography of Communication. Oxford:Blackwell.
Wardhaugh, Ronald. 2010. 6th edition. An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Wolfram, Walt and Natalie Schilling‐Estes. 1998. American English. Oxford: Blackwell.