Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316624 Internet dels Objectes per a Salut Digital / Internet of Things for e-Health | OB | 0 | 1 |
És altament recomanable tenir coneixements de llenguatges de programació (prèviament C ++, Python o Matlab) i bons coneixements matemàtics.
Aquest mòdul proporcionarà als estudiants les tècniques i algoritmes necessaris per extreure i analitzar les dades dels pacients que tenen rellevància en el camp de l'E-Salut. D'una banda, se li proporcionaran algoritmes de processament d'imatges i vídeo per obtenir informació sobre l'anatomia i fisiologia del pacient en qüestió des del punt de vista de l'aplicació sanitària. Explicarem els mètodes d'intel·ligència artificial necessaris per a l'anàlisi de patrons i la presa de decisions en el camp de l'E-Salut. Finalment, es farà una introducció als mètodes estadístics de comparació de poblacions necessaris per a la validació d'algoritmes i metodologies.
Seguirem una metodologia basada en problemes, de manera que l'aprenentatge es basarà en la solució de casos d'ús relacionats amb aplicacions reals en el camp de Iot. Els estudiants rebran els materials bàsics i les eines necessàries per resoldre cada cas d'ús. L'equip docent també donarà explicacions en algunes sessions perquè els estudiants puguin entendre els casos d'ús i les eines proporcionades. Les sessions restants es centraran en ajudar els estudiants a resoldre els casos d'ús proposats i a ampliar les explicacions relacionades amb les tècniques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 50 | 2 | 1, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'aula tutoritzades (resolució de casos d'ús) | 92 | 3,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Resolució de Casos d'ús. Seguint una metodologia PBL, els estudiants resoldran alguns casos d'ús en grups i amb l'ajuda de l'equip docent (que assumirà el paper d'expert) durant el curs.
Proves individuals. La capacitat dels estudiants per aplicar les tècniques també serà avaluada individualment.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves individuals | fins el 60% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5 |
Resolució de casos d'ús (projecte) | fins al 60% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Richard O. Duda, Peter E. Hart, David G. Stork, Pattern classification, Wiley, 2001
Steel, R. and Torrie, J. H. (1976), Introduction to Statistics -McGraw-Hill
Fisher, R.A. (1925), Statistical Methods for Research Workers - Edinburgh: Oliver & Boyd.
Curs online (MOOC Coursera): Image and video processing: From Mars to Hollywood with a stop at the hospital. (https://www.coursera.org/course/images)
Curs online (MOOC Coursera): Machine Learning. (https://es.coursera.org/learn/machine-learning)
Bruce Eckel, Thinking in PYTHON (on line at http://www.bruceeckel.com).
Paul Suetens, Fundamentals of medical imaging
David A. Forsyth and Jean Ponce, Computer Vision: A Modern Approach (2nd Edition), Prentice Hall 2011