Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 0 |
A més dels requeriments generals d'admissió al Màster, l'alumnat d'aquesta assignatura ha de mostrar un interès per la literatura de la primera modernitat. El curs inclou una introducció bàsica al període per tal de reforçar les nocions fonamentals de recerca en aquest àmbit d'estudi.
Aquest curs abasta el que es coneix com "l’ascens" de la novel·la anglesa, i ofereix tant una visió cronològica del caràcter i les preocupacions de la ficció novel·lística d’aquest segle, complementat amb una avaluació crítica de les diferents teories contemporànies sobre les forces que varen conformar l’ascens d’aquest gènere literari. Es tractarà també en especial la qüestió del cànon, i com la seva construcció, expectatives, i conseqüències han influït en una comprensió equilibrada i oberta sobre autors i autores que tradicionalment s’han situat en una posició perifèrica en la consolidació de la novel·la. En concret, una sèrie de dones escriptores molt actives en la segona meitat del segle divuit.
1. Introduction. Theoretical and Contextual Perspectives.
Late Restoration Drama (I).
Text: William Congrave. The Way of the World. Margaret Cavendish. The Blazing World (selections)
Selection of secondary sources
2. Late Restoration Drama.
Text: William Congrave. The Way of the World. Margaret Cavendish. The Blazing World (selections)
Selection of secondary sources
3. The Discourses of Virtue and the mid-18th Century Novel (I)
Text: Samuel Richardson: Pamela
Selection of secondary sources
4. The Discourses of Virtue and the mid-18th Century Novel (II)
Text: Samuel Richardson: Pamela
Selection of secondary sources
5. Feeling and Sentiment (I)
Text: Laurence Sterne: A Sentimental Journey
Selection of secondary sources
6. Feeling and Sentiment (II)
Text: Laurence Sterne: A Sentimental Journey
Selection of secondary sources
7. Gothic leanings (I)
Text: Horace Walpole: The Castle of Otranto
Selection of secondary sources
8. Gothic leanings (II)
Text: Horace Walpole: The Castle of Otranto
Selection of secondary sources
9. Women writers and the 18th century novelistic market (I)
Text: Fanny Burney: Evelina
Selection of secondary sources
10. Women writers and the 18th century novelistic market (II)
Text: Fanny Burney: Evelina
Selection of secondary sources
11. Women writers and the 18th century novelistic market (III)
Text: Elizabeth Inchbald: A Simple Story
Selection of secondary sources
12. Women writers and the 18th century novelistic market (IV)
Text: Elizabeth Inchbald: A Simple Story
Selection of secondary sources
Summary, Conclusions and Final Perspectives.
El curs s’estructura al voltant de varies sessions que introdueixen conceptes teòrics fonamentals i avançats. Hi haurà debats a classe sobre lectures específiques, així com comentaris de casos pràctics i exercicis.
L’assignatura s’organitza en forma de seminari i les sessions s'articulen en funció dels debats a classe. També pot haver-hi presentacions orals, exercicis de classe i a casa que es corregiran amb comentaris i suggeriments per part de la docent. S’espera de l’alumnat que:
--Llegeixi els textos (tant fonts primàries com secundàries)
--Participi dels debats a classe
--Prepari les activitats adequadament, utilitzant bibliografia i recursos pertinents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats formatives | 50 | 2 | 1, 2, 7, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats Autonomes | 15 | 0,6 | 1, 2, 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Supervisades | 40 | 1,6 | 1, 2, 7, 8, 10 |
2 Treballs 40% 10 hores
Debats aula 20% 20 hores
Treball Final 40% 15 hores
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
- L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
- L’alumnat haurà d’haver aprovat el 50% de l’avaluació de l’assignatura.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 7.0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Debats aula | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball 1 | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 7, 8, 9, 10 |
Treball 2 | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball Final | 40% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Selecció de bibliografia bàsica (es proporcionarà bibliografia més àmplia i específica sobre els temes tractats en les sessions al llarg del curs):
Armstrong, Nancy, Desire and Domestic Fiction: A Political History of the Novel. Oxford: OUP, 1987.
Eger, Elizabeth. Bluestockings: Women of Reason from Enlightenment to Romanticism. London: Palgrave, 2012.
Looser, Devoney. British Women Writers and the Writing of History. Baltimore: The John Hopkins University Press, 2000.
Richetti, John. A History of Eighteenth-century British Literature. London: Blackwell, 2016.
Schofield, Mary Anne, and Cecelia Macheski. Fetter'd or Free?: British Women Novelists, 1986.
Schellenberg, Betty. The Professionalization of Women Writers in Eighteenth-Century Britain. London, Cambridge University Press, 2005.
Spender, Dale. Mothers of the Novel. London: Pandora, 1987.
Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1660-1800. New York: Columbia University Press, 1989.
Uphaus, Robert W., ed. The Idea of the Novel in the Eighteenth Century. Michigan: Colleagues Press, 1988.
Watt, Ian. The Rise of the Novel, California: University of California Press, 2001 (1957).