Logo UAB
2019/2020

Modernity: Art, War, and Crisis

Codi: 42293 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies OT 0 0

Professor/a de contacte

Nom:
Andrew Monnickendam Findlay
Correu electrònic:
Andrew.Monnickendam@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)

Prerequisits

Es tracta d'una assignatura optativa.

Objectius

Virginia Woolf va declarar que "en o al voltant de desembre, 1910, el caràcter humà va canviar." Aquesta afirmació suggestiva enllaça les dues preocupacions centrals d'aquest curs: el Modernisme i la Primera Guerra Mundial. Si el caràcter humà va canviar, l'art ho va fer també, i potser més radicalment. A través de la lectura de diversos gèneres literaris, concentrant-se en poesia i prosa, arribarem a una comprensió d'aquest període tràgic, fascinant i complex de la història humana i literària. Aquest curs es centra, per tant, en les representacions de la gran guerra. 

 Un cop finalitzat aquest curs, l'alumnat aconseguirà un coneixement acadèmic de les temes següents:

  •  La representació de la guerra.
  • "The Pity of War."
  • L’heroisme.
  • El naixement i desenvolupament del Modernisme.
  • Modernisme, guerra i gènere.

Competències

  • Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  • Analitzar la relació entre factors, processos o fenòmens de l'adquisició de l'anglès com a segona llengua, el seu aprenentatge i la seva metodologia d'ensenyament, i la seva literatura, història i cultura.
  • Aplicar els coneixements metodològics sobre anàlisi estadística i generació de dades, tractament i codificació de bases de dades multilingües, anàlisis de textos literaris, etc. a la recerca.
  • Argumentar críticament, emetre judicis i aportar idees a partir de l'anàlisi de la informació procedent de la producció científica en aquestes àrees.
  • Comunicar de forma oral i escrita, amb total correcció, precisió i claredat.
  • Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  • Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  • Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a l'estudi acadèmic de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, els estudis literaris i els estudis culturals.
  • Utilitzar l'idioma anglès per a finalitats acadèmiques i professionals relacionats amb la recerca en els àmbits de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, els estudis literaris i els estudis culturals.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar i interpretar a nivell avançat textos crítics sobre la Literatura Anglesa del Modernisme, extraient cites rellevants i realitzant síntesis dels seus continguts
  2. Analitzar i interpretar a nivell avançat textos literaris sobre la Literatura Anglesa del Modernisme (primera meitat del S. XX)
  3. Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  4. Comunicar de forma oral i escrita, amb total correcció, precisió i claredat.
  5. Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  6. Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  7. Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a l'estudi acadèmic del Modernisme en llengua anglesa
  8. Llegir i analitzar la representació literària i cultural en llengua anglesa del tema de l'impacte de la guerra sobre l'art i la literatura del Modernisme.
  9. Realitzar presentacions orals en anglès sobre temes i textos relacionats amb la investigació avançada de la Literatura Anglesa del modernisme.
  10. Redactar textos argumentant una idea en relació a un text literari en anglès del Modernisme, aplicant fonts secundàries a l'argumentació crítica

Continguts

Estudiarem els textos següents en l'ordre indicat. Vostè ha d'estar familiaritzat amb ells abans que comenci el curs. Per al primer i tercer text, si us plau, obtingui l'edició especificada. Per el segon i quart, qualsevol edició servirà .

1. Walter, George (ed.) The Penguin Book of First World War Poetry. Harmondsworth: Penguin, 2006.

2. Malouf, David. Fly Away Peter.

3. Woolf, Virginia (ed. & intro. D Bradshaw) Mrs Dalloway. (Oxford: Oxford UP, 2009)

4. D. H. Lawrence, Lady Chatterley’s Lover.

 

Entre els temes que discutirem són els següents:

  1. La representació de la guerra: com s'ha de narrar la guerra? Quin paper juga el patriotisme?
  2. "The Pity of War": com hauria de reaccionar la societat davant la mort massiva? La tragèdia hauria de ser la forma literària dominant?
  3. L’heroisme: el vincle tradicional entre la guerra i l'heroisme encara es manté? S'ha modificat? Com?
  4. El naixement i desenvolupament del Modernisme: Què constitueix la base de la pràctica modernista? El seu interès per la psicologia suporta a l'horror del conflicte?
  5. Guerra i gènere: de quina manera la guerra altera els rols de gènere? I la sexualitat?
  6. En quina mesura aquestes qüestions influeixen la manera en què entenem el conflicte actualment?

Metodologia

Aquesta assignatura es basa en la forma d'un seminari, en altres paraules en l'intercanvi d'opinions entre instructor i alumnat, i entre el propi alumnat. Això requereix un alt nivell de preparació i participació por part de tots. A més, l’alumnat estarà obligat a preparar presentacions, i escriure almenys un exercici a classe.

 A més de l'assistència obligatòria, es dona per fet que els estudiants han llegit amb cura tant el material primari i secundari.

 Es tracta essencialment d'un curs sobre literatura que, al mateix temps, requereix un cert coneixement de la història de l'època. Encara que la discussió de classe implicarà inevitablement informació històrica rellevant, l’alumnat haurà d’ampliar el seu coneixement de l’historia. 

 La informació sobre la lectura addicional i altres tasques acadèmiques es publicarà al Campus Virtual.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
assistència, diàleg 30 1,2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8
Tipus: Supervisades      
presentació oral, exercici escrit 10 0,4 6, 7, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Estudi, lectura, anàlisi 75 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Avaluació

  1. Treball final: a l'inici del curs, el teu instructor et donarà una llista de temes dels quals vostè haurà de triar un. Aquests inclouran una opció creativa.
  2. Avaluació oral: es basarà en el grau en el qual l’alumnat contribueix al procés d'aprenentatge.
  3. Altres exercicis escrits: hi haurà diversos, sovint ad-hoc, incloent, com a mínim, un exercici fet a classe.
  4. La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi

 

 MOLT IMPORTANT:  El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Altres treballs escrits 25% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10
Assaig crític 50% 25 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10
Avaluació oral 25% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Bibliografia

Basic secondary material on literature and war:

Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.

Gilbert, ‘Sandra M. Soldier’s Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War’ (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.

McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.

Claire Tylee, The Great War and Women’s Consciousness: Images of Militarism and Womanhood in Women’s Writings: 1914-1964. Iowa City: Iowa UP, 1990.

Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.

 

Basic secondary material on modernism:

Goldman, Jane. Modernism, 1910-1945: Image to Apocalypse. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2004.

(ed.) Levenson, Michael. The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge UP, 2011.

Sherry, Vincent B. The Great War and the Language of Modernism. New York: Oxford UP, 2003.

Tate, Trudi. Modernism, History and the First World War. Manchester: Manchester UP, 1998.

 

Basic secondary material on World War One:

Howard, Michael. The First World War. New York: Oxford UP, 2002

Mazower, Mark. Dark Continent: Europe’s Twentieth Century. Harmondsworth:Penguin, 2003.

Sheffield, Gary. Forgotten Victory: The First World War, Myth and Realities. London: Headline, 2001.

Stiener, Zara S. Britain and the Origins of the First World War. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2003.