Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 0 |
Es tracta d'una assignatura optativa.
Virginia Woolf va declarar que "en o al voltant de desembre, 1910, el caràcter humà va canviar." Aquesta afirmació suggestiva enllaça les dues preocupacions centrals d'aquest curs: el Modernisme i la Primera Guerra Mundial. Si el caràcter humà va canviar, l'art ho va fer també, i potser més radicalment. A través de la lectura de diversos gèneres literaris, concentrant-se en poesia i prosa, arribarem a una comprensió d'aquest període tràgic, fascinant i complex de la història humana i literària. Aquest curs es centra, per tant, en les representacions de la gran guerra.
Un cop finalitzat aquest curs, l'alumnat aconseguirà un coneixement acadèmic de les temes següents:
Estudiarem els textos següents en l'ordre indicat. Vostè ha d'estar familiaritzat amb ells abans que comenci el curs. Per al primer i tercer text, si us plau, obtingui l'edició especificada. Per el segon i quart, qualsevol edició servirà .
1. Walter, George (ed.) The Penguin Book of First World War Poetry. Harmondsworth: Penguin, 2006.
2. Malouf, David. Fly Away Peter.
3. Woolf, Virginia (ed. & intro. D Bradshaw) Mrs Dalloway. (Oxford: Oxford UP, 2009)
4. D. H. Lawrence, Lady Chatterley’s Lover.
Entre els temes que discutirem són els següents:
Aquesta assignatura es basa en la forma d'un seminari, en altres paraules en l'intercanvi d'opinions entre instructor i alumnat, i entre el propi alumnat. Això requereix un alt nivell de preparació i participació por part de tots. A més, l’alumnat estarà obligat a preparar presentacions, i escriure almenys un exercici a classe.
A més de l'assistència obligatòria, es dona per fet que els estudiants han llegit amb cura tant el material primari i secundari.
Es tracta essencialment d'un curs sobre literatura que, al mateix temps, requereix un cert coneixement de la història de l'època. Encara que la discussió de classe implicarà inevitablement informació històrica rellevant, l’alumnat haurà d’ampliar el seu coneixement de l’historia.
La informació sobre la lectura addicional i altres tasques acadèmiques es publicarà al Campus Virtual.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
assistència, diàleg | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
presentació oral, exercici escrit | 10 | 0,4 | 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura, anàlisi | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres treballs escrits | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 |
Assaig crític | 50% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Avaluació oral | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Basic secondary material on literature and war:
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.
Gilbert, ‘Sandra M. Soldier’s Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War’ (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.
McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Claire Tylee, The Great War and Women’s Consciousness: Images of Militarism and Womanhood in Women’s Writings: 1914-1964. Iowa City: Iowa UP, 1990.
Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.
Basic secondary material on modernism:
Goldman, Jane. Modernism, 1910-1945: Image to Apocalypse. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2004.
(ed.) Levenson, Michael. The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Sherry, Vincent B. The Great War and the Language of Modernism. New York: Oxford UP, 2003.
Tate, Trudi. Modernism, History and the First World War. Manchester: Manchester UP, 1998.
Basic secondary material on World War One:
Howard, Michael. The First World War. New York: Oxford UP, 2002
Mazower, Mark. Dark Continent: Europe’s Twentieth Century. Harmondsworth:Penguin, 2003.
Sheffield, Gary. Forgotten Victory: The First World War, Myth and Realities. London: Headline, 2001.
Stiener, Zara S. Britain and the Origins of the First World War. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2003.