Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502445 Veterinària | OT | 5 | A |
No hi ha prerequisits, però es recomana que els estudiants repassin els conceptes i les malalties estudiades en Medicina i Cirurgia d'animals de comapnyia I (MiCAC-I).
L'objectiu de l'assignatura és facilitar a l'estudiant les eines per a realitzar plantejaments clínics raonats, partint de llista de problemes, diagnòstics diferencials amb la correcta interpretació de les proves analítiques i elecció de plans de diagnòstic acord amb cada situació clínica.
L'assignatura constarà de:
A) 9 classes teòriques:
B) Seminaris d'aula. en grups de 20 estudiants es faran 5 seminaris de dues hores. Els estudiants amb casos cllínics presentats per el professor practicaran les seves estratègies de raonament i els conceptes de patologia clínica. Els objectius principals dels seminaris són la interpretació de dades analítiques i clíniques com a complement a les classes teòriques.
C) Pràctiques d'aula (PAUL): es faràn dos seminaris de dues hores. Els objectiu dels seminaris serà practicas casos d'arritmis i d'alteracions de l'equilibri àcid-base.
D) Pràctiques clíniques assitencials (PCA): es realitzarn en grups de 5 alumnes, 8 hores de consultes a la fHCV en dos dies consecutius. Els dies s'ofertaràn a l'inici del curs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PAUL | 4 | 0,16 | 2, 5, 7, 18, 53 |
PCA | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 32, 33, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 43, 44, 45, 46, 47, 52, 53, 54 |
SESP | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 7, 8, 12, 15, 17, 18, 23, 26, 46, 50, 53 |
Teoria | 9 | 0,36 | 2, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 17, 18, 23, 28, 31, 33, 41, 43, 45, 46, 48, 49, 53, 54 |
Tipus: Autònomes | |||
Autoaprenentage | 24 | 0,96 | 2, 5, 7, 11, 13, 17, 18, 19, 30, 31, 42, 44, 48, 50, 54 |
Les classes teòriques i PAUL s'avaluaran amb un examen final d'elecció múltiple i tindrà un valor del 40% de la nota final.
Els seminaris (SEPs) s'avaluaran amb les respostes dels casos de l'última sessió i participació en tots els seminaris i tindrà un valor del 30% de la nota final.
Practiques assistencials (PCAS): s'avaluarà participació, actitud i coneixements amb un valor en la nota final del 30%.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PCA | 30% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 |
Seminarios | 30% | 10 | 0,4 | 2, 5, 17, 18, 32, 44 |
Teoria y PAUL | 40% | 2 | 0,08 | 2, 7, 15, 17, 18, 32, 45, 49 |
Ettinger, S.J.; Feldman, E.C. y Cote, E. (2017). Texbook of veterinary internal medicine. Expert Consult, 8th edition. Elsevier.
Nelson, R y Couto, CG. (2013). Small animal internal medicine. 5th edition. Elsevier.
Maddison, J. E.; Vilk, HA y Church, D. (2015). Clinical reasoning in small animal practice. Wiley Blackwell.
Lorenz, M.D. y Neer, T.M. (2009). Small animal medical diagnosis. 3er Edition. Wiley-Blackwell.
Bonagura, J.D. y Twedt, D.C. (2014). Kirk’s Current Veterinary Therapy XV. Elsevier.
Villiers, E. y Ristic, J. (2016). BSAVA Manual of canine and feline clinical pathology. 3rd edition. Wiley-Blackwell.
Stockham, S.L. y Scott, M.A. (2008). Fundamentals of veterinary clinical pathology. 2nd edition. Wiley-Blackwell.