Logo UAB
2019/2020

Llengua Estrangera II (Anglès)

Codi: 103570 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2502758 Humanitats FB 1 2

Professor/a de contacte

Nom:
Olena Vasylets
Correu electrònic:
Olena.Vasylets@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Olena Vasylets

Prerequisits

Per cursar aquesta assignatura els alumnes han de tenir un nivell d’anglès equivalent al nivell B1 (nivell llindar) del Marc europeu comú de referència per a les llengües. Aquest nivell s’assoleix al final de l’etapa de l’educació secundària post-obligatòria, i serà el punt de partida de l’assignatura.

Objectius

Aquest curs posa un èmfasi especial en la comprensió oral de la llengua anglesa. A partir de diversos TED Talks es tractaran diferents aspectes gramaticals i lèxics de la llengua anglesa corresponents al nivell del curs (com ara els condicionals o les maneres d'expressar el futur, entre d'altres). També es treballarà la redacció en llengua anglesa i la comprensió de textos escrits, així com la pronúncia.

Competències

  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Construir un text escrit amb la correcció gramatical i lèxica
  2. Construir un text oral amb correcció gramatical i lèxica
  3. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  4. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  5. Interpretar, a partir d'un text, el significat de les paraules desconegudes
  6. Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  7. Realitzar prediccions i inferències sobre el contingut d'un text
  8. Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat

Continguts

Unit 7: Experience

          Grammar: Present perfect - Present perfect and past simple - Present perfect continuous

          Vocabulary: Personal qualities

Unit 8: Seeing the futures

          Grammar: Predictions with will and might - Decisions with going to - Reported speech

          Vocabulary: Describing devices

Unit 9: Being effective

          Grammar: Zero and first conditional - Imperatives in conditionals

          Vocabulary: Being effective - Practical solutions (adverbial phrases)

Unit 10: The environment

          Grammar: The passive - Phrasal verbs

          Vocabulary: Phrasal verbs - Food adjectives

Unit 11: Leaders and thinkers

          Grammar: Modal verbs (1) - Modal verbs (2)

          Vocabulary: Make and do

Unit 12: Well-being

          Grammar: Second conditional - Extension: Third conditional

          Vocabulary: Well-being adjectives

Metodologia

Activitats dirigides:

En les activitats dirigides per la professora s’analitzaran i es practicaran els models de text oral i escrit que l’alumnat haurà de treballar i es potenciaran les estratègies d’aprenentatge que faciliten l’expressió i la comprensió oral i escrita. 

Activitats supervisades:

En les activitats de pràctica (supervisades per la professora) es practicaran les diverses formes d’expressió oral; es treballarà la lectura de diversos tipus de text; es resoldran dubtes lingüístics i es revisaran aspectes gramaticals, lèxics i de pronúncia. Es potenciarà l’escriptura i revisió de textos.

Les activitats tutoritzades permetran a la professora fer un seguiment més individualitzat del progrés i de les dificultats amb què es trobin l'alumnat, així com per resoldre dubtes o dificultats que se li puguin plantejar.

Activitats autònomes:

Les activitats autònomes que l’alumnat farà pel seu compte permetran realitzar els treballs i exercicis assignats al llarg del curs i aprofundir en els aspectes concrets amb els quals es tinguin més problemes.

En finalitzar el programa, els i les estudiants hauran de lliurar un portfoli prèviament auto-corregit que reculli tot el treball que hagni fet autònomament.   

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats dirigides 50 2 1, 3, 6, 7
Tipus: Supervisades      
Activitats supervisades 25 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Tipus: Autònomes      
Activitats Autònomes 50 2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8

Avaluació

La nota final es calcularà de la manera següent: 
 
- Participació a classe (i deures): 5%
- Examen parcial: 25%
- Examen final: 25%
- Examen sobre el llibre de lectura: 10%
- Carpeta docent: 35%
  Comprensió auditiva i lectora, escriptura, vocabulari i gramàtica + presentació oral  
 
IMPORTANT: 
 
  • Els exàmens, la carpeta docent, els deures i l’assistència a classe són obligatoris.
  • Si l’estudiant ha lliurat menys d’un 30% dels ítems d’avaluació, es considerarà “no avaluable”.
  • Per tal de fer mitjana entre els exàmens escrits i l’avaluació continuada, els estudiants han d’obtenir una nota mínima de 4,5 a cada un dels exàmens.
  • Per aprovar l’assignatura, cal tenir com a mínim una nota de 5 de mitjana.

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. 

Recuperació

Només poden optar a la recuperació aquells estudiants que tinguin com a mínim 3,5 de nota mitjana. 

La recuperació consistirà en una prova escrita que inclourà tota la matèria del curs. 

La nota màxima que es pot obtenir a la recuperació és un 5.

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

Les activitats següents no poden ser recuperades: participació a classe, exercicisfets a classei carpeta docent. 

Calendari aproximat d'avaluació

  • Examen parcial: setmana 7-8
  • Examen del llibre: setmana 7-8
  • Examen final: última setmana del curs
  • Presentacions orals: al llarg del semestre
  • Lliurament de la carpeta docent: setmana 16
 
 
MOLT IMPORTANT:
 
El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.  

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Portfoli 35% 12 0,48 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Prova comprensió lectora 10% 3 0,12 2, 4, 6, 7, 8
Proves escrites 50% 5 0,2 1, 3, 4, 5, 7
Treball a l'aula 5 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Bibliografia

 

Llibre de text

Lansford, Lewis, Dummett, Paul, and Helen Stephenson. (2017). Keynote Advanced for "Usos Bàsics" (UAB SPECIAL EDITION). Hampshire:National Geographic Learning.

 

Llibre de lectura

- Robert Louis Stevenson (2000). Dr. Jekyll and Mr Hyde. Penguin Readers Level 3 Longman: Pearson Education Limited.

 

Diccionaris:

-   Cambridge Dictionaries Online www.dictionary.cambridge.org 

-   Collins Dictionary Spanish-English / English-Spanish