Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | FB | 1 | 2 |
No s’escau.
L’assignatura Francès Instrumental forma part de la formació bàsica dels estudiants del grau d’Estudis Francesos (així com dels estudiants dels Graus d’Estudis de francès i català, Estudis de francès i espanyol, Estudis de francès i anglès i Estudis de francès i clàssiques). Com a assignatura de formació bàsica és un assignatura que obligatòriament s’ha de cursar.
L'objectiu d'aquesta assignatura es aprofundir la formació en llengua francesa instrumental de l'estudiant a través de la producció de documents de diferent tipologia en llengua francesa actuai i comprensió de documents autèntics de diferent tipologia en llengua francesa actual (A2+/ B1).
Els continguts tractats en aquesta assignatura estan igualment orientats a dotar als estudiants de les eines necessàries per l'accés als continguts de les matèries de caire lingüístic literari i cultural previstes en cursos posteriors.
El curs pretén desenvolupar una sèrie de competències no només lingüístiques sinó també socioculturals així com una aptitud per aprendre a aprendre. El desenvolupament d’aquestes competències es farà mitjançant la pràctica oral i escrita de la llengua que engloba tots els seus aspectes (comunicatius, gramaticals, lèxics…). Els diferents objectius funcionals, lingüístics i culturals s’estructuraran al voltant de tres grans eixos: la descripció, la narració i l’argumentació.
Algunes de les competències que l’estudiant assolirà són les següents:
- Narrar i preguntar sobre un fet o succés passat. - Expressar la seva opinió sobre un fet o un tema d'actualitat i argumentar-la. - Fer exposicions breus i preparades sobre una experiencia personal - Ús de las oracions actives i passives. - Ús del discurs indirecte (present i passat). - etc.
L'assignatura de Francès Instrumental II és de caire instrumental i essencialment pràctic. L'èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
En termes generals, es dirigirà l'aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva
- Pràctica d'expressió escrita i oral en llengua francesa
- Anàlisi de fenòmens gramaticals
- Lectura comprensiva de textos
- Realització d'esquemes, mapes conceptuals i resums
- Realització d'exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals (cartes, narracions, descripcions…; debats, diàlegs, exposicions sobre un tema concret …)
- Realització d'activitats autònomes: exercicis del quadern, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d'informacions a Internet…
- Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant)
- Proves de gramàtica, d'expressió escrita/oral i de comprensió escrita/oral
Es treballarà amb documents autèntics en llengua francesa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva | 25 | 1 | 1, 8, 9, 10 |
Exercicis práctics | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 10 |
Lectura comprensiva de textos | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Exercicis práctics i redacció de treballs | 50 | 2 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
L'avaluació del curs serà contínua, i inclourà la feina feta al llarg del curs, tant les diverses proves com els treballs lliurats durant tot el semestre. Els estudiants seran informats a través de Moodle de les dades i l'hora de la revisió de les qualificacions.
- Es considerarà com a 'no avaluable' si l'alumne ha lliurat menys d'un 30% dels treballs assignats al curs i ha realitzat menys del 30% de les proves obligatòries. Per tant, si l'alumne ha fet més d'un 30% de cada part, se l'avaluarà.
- La recuperació sols s'oferirà a aquells estudiants que, havent fet l'avaluació contínua, hagin suspès o no hagin lliurat alguns dels treballs (sempre i quan hagin lliurat més de 2/3 parts dels treballs assignats) i vulguin recuperar-lo. Algunes tasques no es poden repetir (participació a classe, presentacions orals, exercicis fets a classe). Tampoc no és possible presentar-se a la recuperació per millorar nota. D’ altra banda, per aprovar la matèria, cal haver aprovat les dues parts de l’assignatura, tant l’oral com l’escrit. La nota mínima per tenir dret a reavaluació és de 3,5/10. La modalitat de la recuperació pot variar ja que s’adaptara a cada cas. Així, tant podrà ser un lliurament de treball com una prova presencial oral i/o escrita.
- El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d'Internet i afegir-los sense modificacionsal text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.
- Casos particulars: Els estudiants francòfons hauran de complir les mateixes condicions d'avaluació que la resta d'estudiants. La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d'avaluació recau exclusivament en l'estudiant.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats proposades a classe o al Campus Virtual | 35 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Participació a les activitats de classe | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 |
Proves d'avaluació formativa | 50 | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
OBRES OBLIGATÒRIES
MAHEO-LE COADI, M.; MIMRAN, R. et POISSON-QUINTON, S. (2002) Grammaire expliquée du Français Broché. Paris: CLE International.
HUET-OGLE, C., BOULET, R. et POISSON QUINTON, S. (2003) Grammaire expliquée du français. Intermédiaire. Cahier d'exercices. Paris: CLE International.
OBRES RECOMANADES (llista no exhaustiva)
BESCHERELLE (1991): L'art de conjuguer : Dictionnaire de 12 000 verbes. Hurtubise HMH: La Salle.
GOLIOT-LÉTÉ, A. et MIQUEL, C. (2004) Vocabulaire progressif du français - Niveau intermédiaire (Livre + CD audio). CLE International.
LARGER, N. et MIMRAN, R. (2004) Vocabulaire expliqué du français - niveau débutant - CLE International.
MAHEO-LE COADI, M.; MIMRAN, R. et POISSON-QUINTON, S. (2002) Grammaire expliquée du Français Broché. CLE International.
BOULARES, M. & FREROT, J-L. (2012) Grammaire progressive du français (avec livret de corrigés), Clé International, Paris.
DESCOTES-GENON,C., MORSEL,M.H., RICHOU,C., (2010): L’exercisier: l’expression française pour le niveau intermédiaire. PUG.
AKYÜZ, A. ; BAZELLE-SHAHMAEI, B.; BONENFANT, J. et GLIEMANN, M.-F. (2006) Les 500 Exercices de Grammaire A2 - Livre + corrigés intégrés.
REY, A., REY-DEBOVE, J., Dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française : Petit Robert 1. (dernière édition).
http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais
http://apprendre.tv5monde.com/es
http://phonetique.free.fr/