Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 2 | A |
2502533 Estudis Francesos | OB | 2 | 1 |
No s'escau
Aquesta assignatura forma part de la formació nuclear del Grau d’Estudis Francesos així com dels
Graus d’Estudis de francès i català, Estudis de francès i espanyol, Estudis de francès i anglès i Estudis
de francès i clàssiques.
L’assignatura Literatura francesa contemporània està inclosa en les matèries Literatura i cultura
franceses i Història de la literatura francesa, matèries que tenen com a objectiu principal fer conèixer a
l’estudiant els trets fonamentals de la literatura escrita en llengua francesa a través del coneixement
dels seus autors més rellevants i de l’anàlisi de textos en la llengua d’origen així com la relació
d’aquests autors i textos amb els altres moviments culturals francesos i europeus.
L'assignatura tindrà aquest programa general: 2. La poesia i el teatre de la “Belle Epoque” 3. Els canvis de la novel·la psicològica 4. De Dadà al Surrealisme 5. El teatre d’entre guerres 6. De la novel·la de la condició humana a l’existencialisme 7. Absurd i “Nouveau Roman” 8. Les avantguardes literàries i la qüestió política 9. La funció lúdica de l'escriptura: l’OULIPO 10. Literatura i pensament: l’assaig i la filosofia 11. Literatura i reflexió: de l’autobiografia a l’autoficció 12. La francofonia i la literatura-món 13. L'excepció francesa: cançó, cinema, arts 14. Les relacions entre la cultura francesa i la catalana: traduccions, influències, "passatges"
GRUP FILOLOGIES COMBINADES (professor: Ricard Ripoll) i GRUP ESTUDIS FRANCESOS (professora: Maria del Mar Garcia) : La temàtica general a partir de la qual es desenvoluparà el programa així com les lectures obligatòries s'indicaran el primer dia del curs.
|
En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva
- Pràctica d’expressió escrita i oral en llengua francesa
- Lectura comprensiva de textos i anàlisi crítica
- Realització d’exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals
- Realització d’activitats autònomes
- Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant)
- Tutories
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoria | 20 | 0,8 | 2, 5, 13 |
Lectura textos | 5 | 0,2 | 3 |
Treballs d'escriptura | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 11, 15 |
Treballs d'expressió oral | 10 | 0,4 | 5, 6, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Metodologia (expressió escrita i oral) | 25 | 1 | 5, 6, 11, 15 |
Tutories | 20 | 0,8 | 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal (lectura dels textos) | 30 | 1,2 | 3, 4 |
Preparació dels treballs | 15 | 0,6 | 10, 12, 13 |
L'avaluació del curs serà contínua i inclourà tant les diverses proves com els treballs lliurats durant tot el semestre i presentats oralment a classe. Els treballs escrits valdran 60% de la nota (aquests treballs són: assaigs, 40%, i treballs creatius, 20%) i les proves orals 20% (treballs en grup). Finalment, el Dossier comptarà 20% de la nota final.
Els estudiants hauran de presentar un "dossier" que reculli tots els treballs fets durant el curs i que hauran corregit. En aquest dossier també hauran de fer una autoavaluació i aportar informació de les activitats relacionades amb el curs que hauran pogut seguir de manera lliure i que es consideraran com a activitats complementàries (cinema, teatre, conferències...).
Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la recuperació els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. Les presentacions orals i les tasques relacionades amb l’activitat docent diària queden excloses de la recuperació. Aquesta consistirà en un examen de síntesi de la part recuperable.
Es considerarà com a ‘NO AVALUABLE’ l’alumne que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades, sigui una sola frase o més, fent-ho passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.
Casos particulars: Els estudiants francòfons hauran de complir les mateixes condicions d’avaluació que la resta d’estudiants. La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d’avaluació recau exclusivament en l’estudiant".
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig | 40% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 15 |
Dossier | 20% | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 6, 9, 10, 12, 13, 15 |
Treballs creatius | 20% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 8, 9, 10 |
Treballs en grup | 20% | 3 | 0,12 | 2, 5, 6, 9, 13, 14, 15 |
Aron, P. (2002) : Le dictionnaire du littéraire, PUF, Paris.
Brunel, P. (2003) : Mythopoétique des genres, PUF, Paris.
Calle-Gruber, M. (2001) : Histoire de la littérature française au XXe siècle, Champion, Paris.
Darcos, X. (1992) : Histoire de la littérature française, Hachette, Paris.
Delon M. et alii. (2007) : La littérature française, dynamique et histoire, 2 volumes, Gallimard, “Folio
essais”, Paris.
Jouve V. (1997) : La Poétique du roman, SEDES, Paris.
Nourissier, F. et De Biasi, P.-M. (2001) : Dictionnaire des genres et notions littéraires, Albin Michel,
Paris.
Pavel, Th. (2003) : La pensée du roman, Gallimard, Paris.
Viart D. (1999) : Le roman français au XXe siècle, Hachette, Paris.
www.site-magister.com
www.fabula.org
L'Alchinie du roman : https://www.youtube.com/watch?v=stnx-AO7Mns&t=3s
Els estudiants rebran una bibliografia específica en començar el curs sobre cada tema del programa
i sobre cada lectura obligatòria, així com indicacions escrites de caire metodològic per a la realització
de cada tipus d’exercici.