Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OB | 2 | 2 |
Necessitat de roba adequada per a les classes pràctiques. Bona disposició vers la pràctica d'activitats físiques i esportives.
L’assignatura es desenvoluparà combinant diferents activitats d’ensenyament-aprenentatge a partir dels dos tipus de sessions, pràctiques i teòriques.
Les pràctiques
Es desenvoluparan en format seminari (grup reduït d’alumnat), també hi haurà sortides de caire pràctic amb tot el grup per practicar activitats físiques en el medi natural. En aquestes sessions hi haurà una important presència de l’activitat física que realitzarà l’alumnat. Es realitzaran fonamentalment a partir de propostes del professorat, però es tindran en compte les aportacions de l’alumnat.
Les teòriques
Es realitzaran amb tot el grup classe fonamentalment mitjançant exposicions per part del professorat de comentaris i continguts bàsics del temari, tot i que es possibilitarà la participació oberta i activa per part de l’alumnat com per exemple en debats, exposicions per compartir la informació de resultats assolits en treballs realitzats per grups reduïts, preguntes i respostes, comentaris de documents audiovisuals, etc.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposió o classe magistral | 38 | 1,52 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs en grup | 25 | 1 | 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball autònom | 62 | 2,48 | 1, 2, 3, 6, 8, 10, 15 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà al llarg del desenvolupament de l’assignatura, mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació. (PROPOSTA INTEGRADORA: L’avaluació de l’assignatura es realitzarà al llarg del curs utilitzant diferents instruments per recollir les evidències de millora i assoliment dels aprenentatges. La graella proporciona un exemple de distribució de les activitats d’avaluació que pot ser adaptada a les necessitats de l’assignatura).
L’assistència a les classes presencials de l’assignatura és obligatòria. La no assistència a un mínim del 80% de les hores presencials serà motiu per a no superar l'assignatura.
Els justificants de faltes d'assistència només serveixen per explicar l'absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l’estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics.
Data entrega CA: 21 de juny
Recuperació d'entregues pendents: 3 de juliol
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta d'aprenentatge. Individual | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 12 |
Disseny i aplicació d'una intervenció didàctica. Grupal | 10% | 0 | 0 | 7, 9, 10, 12 |
Participacio en debats. Individual | 20 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 15 |
Treballs en grup. Grupal | 20 % | 0 | 0 | 4, 11, 13, 14 |
- FRAILE, A. (2004). Didáctica de la Educación Física. Una perspectiva crítica y transversal. Madrid: Biblioteca Nueva
- GRUPO PANDORGA. (2008). Programación anual de educación física para Primaria (6 volums). Barcelona: INDE.
- DIRECCIÓ GENERAL D’EDUCACIÓ (2007): Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Curriculum d’educació primària. Decret 142/2007, núm. 4915 pp 1-13.
- MÉNDEZ, A. (2003). Nuevas propuestas lúdicas para el desarrollo curricular de educación física. Barcelona: Paidotribo.
- LOPEZ-PASTOR, V. et al (2003). Buscando alternativas a la foram de entender y practicar la Educación Física Escolar. Barcelona. INDE.
- PRAT, M., SOLER, S. (2003): Actitudes, valores y normas en la Educación física y el deporte. Barcelona: Inde.
- SANCHEZ BAÑUELOS, F (cord) (2003). Didáctica de la Educación Física para primaria. Madrid: Prentice Hall.
- SICILIA, A., DELGADO, M. A. (2002). Educación Física y Estilos de enseñanza. Barcelona: INDE.
- VILANOVA, A. i SOLER, S. (2012). La coeducación en educación fisica en el S.XXI. Reflexiones y acciones. En Tándem. Didáctica de la Educación Física num, 40. Ed. Graó.
Específica pel GRUP 71:
Bailey, R. (2006). Physical Education and Sport in Schools: A Review of Benefits and Outcomes. Journal of School Health. 76 (8), 397-401.
Coral, J. (2013). Physical education and English integrated learning: How school teachers can develop PE-in-CLIL programmes. Temps d’Educació, 45,
Coral, J. (2013). PE World. Physical Education year 5& 6. Student & Teacher’s book. Edelvives: Zaragoza.
Doherty, J. & Brennan, P. (2008). Physical Education and Development 3-11. A guide for teachers. Routledge: London.
Lawrence, J. (2012). Teaching Primary Physical Education. London: SAGE – Chapters 6 and 7.
Stidder, G. & Hayes, S. (2011). The really useful Physical Education Book. Learning and teaching across the 7-14 age range. London: Routledge.
Webb, P.I., Pearson, P.J. & Forrest, G. (2006) Teaching Games for Understanding (TGfU) in primary and secondary physical education. ICHPER-SD International Conference for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, 1st. Oceanic Congress, Wellington, New Zealand, 1-4 October 2006.