Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500247 Llengua i literatura catalanes | FB | 1 | A |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OB | 2 | A |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 2 | A |
L’estudiant ha de repassar pel seu compte els continguts lingüístics de caràcter bàsic (especialment, la normativa elemental).
Aquesta és una assignatura anual, de caràcter obligatori (6 crèdits), inclosa en el mòdul recomanat per a alumnes de primer curs. L’objectiu fonamental és fornir els estudiants dels coneixements pràctics per llegir i escriure textos acadèmics, amb correcció i competència, i per aprendre a buscar i analitzar informació amb els recursos disponibles.
Les classes presencials combinaran teoria i, sobretot, pràctica d’anàlisi i de redacció de textos. L’exposició dels continguts teòrics anirà acompanyada d’exemples i d’exercicis que es treballaran a classe. L'alumne disposarà d'un dossier fotocopiat.
L’alumne llegirà i analitzarà textos assagístics i acadèmics de diversa mena, tant de llengua com de literatura, elaborarà exercicis i redactarà resums i comentaris. La correcció dels exercicis servirà també per revisar qüestions de normativa gramatical
Els punts 2 i 3 del programa forneixen instruments per a la recerca d’informació i pautes formals per a la redacció de treballs acadèmics, i s’il·lustraran amb el suport de material digitalitzat i en xarxa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis escrits i orals a l'aula | 30 | 1,2 | 11, 14, 17, 26 |
Exposicions teòriques del programa | 15 | 0,6 | 2, 9, 21, 24, 29 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de textos | 30 | 1,2 | 18, 21, 24 |
Exercicis complementaris | 20 | 0,8 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta d'instruments | 10 | 0,4 | 2, 6, 8, 30 |
Estudi de la normativa i la propietat gramatical | 20 | 0,8 | 4, 11 |
Les competències d’aquesta assignatura seran avaluades per mitjà d’exercicis (20%), una prova parcial del semestre 1 (40%) i una prova integrada al final del semestre 2 (40%).
L’assistència a classe implica una actitud activa i participativa de l’estudiant.
El lliurament dels exercicis es fixarà al llarg del curs. Les dates de les proves es fixaran convenientment (a mitjan febrer i a final de maig/inici juny). En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions. Si l'alumne no es presenta a la prova final, la qualificació serà No Avaluable.
Podran optar a la reavaluació els estudiants que tinguin una qualificació final entre 3,5 i 4,9. La reavaluació consistirà en un examen escrit i, si escau, en la presentació de redaccions fins a completar el 50% de les activitats d'avaluació. La qualificació màxima de la reavaluació és 5.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d''aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis de redacció | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Prova integral a final de curs | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Prova parcial (sem. 1) | 40% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Bibliografia
Amadeo, Imma i Solé, Jordi, Curs pràctic de redacció, Barcelona, Educaula, 1996.
Badia, Jordi et al., El llibre de la llengua catalana, Barcelona, Castellnou, 2004.
Cassany, Daniel, Esmolar l’eina. Guia de redacció per als professionals, Barcelona, Empúries, 2007.
Coromina, Eusebi. et al., El treball de recerca: procés d’elaboració, memòria escrita, exposición oral i recursos, Vic, Eumo, Universitat de Vic, 2000.
Gabinet de Llengua Catalana, Les referències i les citacions bibliogràfiques, les notes i els índexs, 2a ed., Bellaterra, Gabinet de Llengua Catalana, Universitat Autònoma de Barcelona, 1995.
Garolera, Narcís (ed.), Anàlisis i comentaris de textos literaris catalans, Barcelona, Curial, 4 vols., 1982-1985.
Mestres, Josep M., Manual d’estil. La redacció i l’edició de textos, Vic, Eumo, 1995.
Pujol, J. M. (et al.), Ortotipografia. Manual de l’autor, l’autoeditor i el dissenyador gràfic, Barcelona, Columna, 1995.
Rigo, A. i Genescà, G., Tesis i treballs: aspectes formals, Vic, Eumo, 2000.
Solà, Joan i Pujol, Josep Maria, Tractat de puntuació, Barcelona, Columna, 1990.
Pàgines web
AELC www.escriptors.cat
Argumenta http://wuster.uab.cat/web_argumenta_obert/index.html
BNC www.bnc.cat
Corpus Informatitzat del Català Antic www.cica.cat
Culturcat www.culturcat.cat
DCVB dcvb.iecat.net
Espais Escrits www.espaisescrits.cat
Gramàtica zero (UV) http://www.spluv.es/PDFS/gramatica_zero.pdf
IEC www.iec.cat (accés a modificacions d'ortografia i gramàtica)
Institució de les Lletres Catalanes www.gencat.cat/cultura
Llengua Catalana a Gencat.cat www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat
Mapa Literari Català www.mapaliterari.cat
Narpan www.narpan.net
RACO www.raco.cat
Servei Lingüístic de la UOC http://www.uoc.edu/serveilinguistic/home/index.html
Traces www.traces.uab.cat