Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 0 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 0 |
No es requereix cap prerequisit teòric. Només cal que es tingui en compte que gran part de les bibliografies i treballs en ciències cognitives realitzats durant les darreres dècades estan en idioma anglès, de manera que es recomana tenir una predisposició a la lectura i consulta de documents disponibles en aquest idioma.
L’assignatura consisteix en un repàs crític de les principals escoles i figures filosòfiques que ha analitzat i/o exploren el fenomen de la cognició, així com també l’anàlisi en detall d’exemples reals de nombrosos processos cognitius. Farem especial esment en els darrers resultats teòrics procedents de les diverses disciplines que configuren l'esfera acadèmica les ciències cognitives.
Es considera que l'alumnat ha de preparar les sessions realitzant les lectures/activitats/exercicis proposats pel docent, fet que li permetrà participar en els debats actius del curs.
Es realitzarà treball en grup (mínim i màxim de dues persones) amb supervisió del docent.
Es faran resums crítics de lectures específiques determinades pel docent.
Es durà a terme un treball propi d'anàlisi continuat dels conceptes principals del curs que cristal·lizarà en la redacció d'un diccionari personal.
Els dubtes relatius al curs es resoldran en les sessions presencials i les hores de classe i d'atenció al despatx, no pas via electrònica. En cas d'haver de contactar amb el docent, no es farà servir l'eina de missatgeria del Campus Virtual/Moodle sinó el correu electrònic: jordi.vallverdu@uab.cat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques de comentari de text i resolució del treball en PPT | 20 | 0,8 | 2, 3, 10, 11, 15, 16, 24, 26 |
Classes teòriques | 25 | 1 | 2, 3, 10, 11, 15, 16, 24, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 23 | 0,92 | 2, 3, 10, 11, 15, 16, 24, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de textos a comentar | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Lectures de textos | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Realització de Diccionari | 15 | 0,6 | 3, 10, 12, 26 |
La nota final s’obté a partir del sumatori de 5 activitats:
Recuperacions
Cadascuna de les proves (les #1, #3, i #4), excepte les continuades (#5) i les grupals (#2) tindran una sessió de recuperació transcorreguts exactament 7 dies després de la prova original.
La prova final de recuperació per a qui no hagi superat el període normal d’avaluació amb una nota global mínima de 5 (transcorregudes les corresponents recuperacions parcials), consistirà en una prova global en format d’examen escrit. Si es tenia una nota igual o superior a 5, no es pot pujar nota mitjançant les recuperacions.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit sobre Tema 3 (Emocions) | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 21, 24, 25, 26 |
Participació activa als debats de les classes | 10% | 3 | 0,12 | 12, 19, 25 |
Realització de Diccionari | 30% | 6 | 0,24 | 1, 2, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 27, 28 |
Realització en grup de PPT | 20% | 5 | 0,2 | 2, 3, 4, 5, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23, 24, 26, 29 |
Resum de Lectura Fonamental | 20% | 1 | 0,04 | 2, 3, 10, 11, 15, 16, 26 |
Barsalou, L. W. (2008). Grounded cognition. Annual Review of Psychology, 59(August), 617–645.
Brooks, R. A. (1990). Elephants don’t play chess. Robotics and Autonomous Systems, 6(1), 3–15.
Clark, A. (2003). Natural-born cyborgs : minds, technologies, and the future of human intelligence. Oxford University Press.
Csikszentmihalyi, M. (2013). Creativity : the psychology of discovery and invention. NY: Harper Perennial.
Damasio, A. R. (1994). Descartes’ error: Emotion, rationality and the human brain. New York: Putnam, 352.
Everett, D. L. (2005). Cultural Constraints on Grammar and Cognition in Pirahã. Current Anthropology, 46(4), 621–646.
Hutchins, E. (1995). Cognition in the Wild. MIT Press.
Kahneman, D. (2011). Thinking fast, thinking slow. Tavistock, London.
Minsky, M. (2006). The emotion machine. New York: Pantheon, 1–7.
Nisbet, R. E. (2003). The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why: Richard E. Nisbett: 9780743255356: Amazon.com: Books. New York: Free Press (Simon & Schuster, Inc.).
Pfeifer, R., Bongard, J., & Grand, S. (2007). How the body shapes the way we think : a new view of intelligence. MIT Press.
Schroeder, M. J., & Vallverdú, J. (2015). Situated phenomenology and biological systems: Eastern and Western synthesis. Progress in Biophysics and Molecular Biology, 119(3), 530–537.
Vallverdú, J. (2017). Brains, language and the argumentative mind in Western and Eastern societies. The fertile differences between Western-Eastern argumentative traditions. Progress in Biophysics and Molecular Biology.
Vallverdú, J., Castro, O., Mayne, R., Talanov, M., Levin, M., Baluška, F., Adamatzky, A. (2018). Slime mould: The fundamental mechanisms of biological cognition. BioSystems, 165, 57–70.
Vallverdú, J., & Trovato, G. (2016). Emotional affordances for human–robot interaction. Adaptive Behavior, 24(5).
Tenint en compte que aquesta assignatura constitueix l'especialitat principal del Prof. Dr. Vallverdú, es recomana que qui vulgui seguir les seves darreres activitats de recerca consulti els següents espais electrònics: