Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 | 2 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 | 2 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 | 2 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 2 |
1) Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat ‘Literatura Anglesa del s. XX’ de primer curs i ‘Literatura Victoriana’ del primer semestre del segon curs d’Estudis Anglesos.
2) Cal un nivell inicial d’anglès entre C1 (advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
1) L’assignatura ‘Literatura nord-americana del segle XIX’ ofereix una introducció a la narrativa i poesia publicades als Estats Units al llarg del segle XIX, mitjançant la lectura, l’anàlisi, el debat i la interpretació de textos escrits pels principals autors d’aquell moment, dedicant un parell de sessions a la literatura produïda durant el periode colonial.
2) La formació obtinguda és imprescindible per a cursar la resta d’assignatures relacionades amb la Literatura Nord-americana al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és formar l’estudiant com a lector.
3) En completar l’assignatura “Literatura nord-americana del segle XIX”, l’estudiant podrà: demostrar una molt bona comprensió lectora de la narrativa i poesia del s. XIX en anglès dels Estats Units, generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions, utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria estudiada, expressar una valoració informada sobre el textos literaris que llegeixi.
Les sessions s’organitzaran a partir de les explicacions del context històric, literari i cultural dels Estats Units al segle XIX, així com amb la discussió a classe dels textos en qüestió. És IMPRESCINDIBLE, i per tant, de caràcter OBLIGATORI, que els estudiants hagin llegit els textos amb antel·lació per tal de poder participar en les discussions activament.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, lectures i debats | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Redacció de textos, activitats d'avaluació a l'aula | 25 | 1 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15 |
ATENCIÓ:
RECUPERACIÓ:
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats escrites | 80 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Participació | 20 | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Lectures obligatòries:
ROWLANDSON, Mary.
HAWTHORNE, Nathaniel. The Scarlet Letter (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780199537808) o Penguin (ISBN: 9780142437261)
MELVILLE, Hermann. "Bartleby, the Scrivener"
THOREAU, Henry David. Civil Disobedience (Complete essay)
DOUGLASS, Frederick. Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780199539079) o Penguin (ISBN: 9780140390124)
1) Els alumnes han de comprar-se els textos que tenen un asterisc (*). La resta els seran facilitats per les professores.
2) Totes les lectures obligatòries (novel·les completes, narracions curtes i poemes) es poden aconseguir en versió digital també a través de Project Gutenberg http://www.gutenberg.org o Many Books http://manybooks.net
Bibliografia secundària:
Crow, Charles. (ed.). A Companion to the Regional Literatures of America. Malden, MA: Blackwell, 2003.
Fisch, Audrey (ed.). The CambridgeCompanion to the African American Slave Narrative. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Gray, Richard. A History of American Literature. Malden, MA: Blackwell, 2004.
Gray, Richard (ed.). A Companion to the Literature and Culture of the American South. Malden, MA: Blackwell, 2004.
Lamb, Robert Paul (ed.). A Companion to American Fiction: 1865-1914. Malden, MA: Blackwell, 2005.
Pizer, Donald (ed.). The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism: Howells to London. Cambridge: Cambridge University Press, 1995.
Spengemann, William. Three American Poets: Walt Whitman, Emily Dickinson, and Herman Melville. Notre Dame, IN: The University of Notre Dame Press, 2010.
Sollors, Werner (ed.). A New Literary History of America. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press, 2009.
NOTA: La bibliografia específica per a cada autor es proporcionarà als estudiants durant el curs.
Websites:
American Literature Sites (Washington State University), http://public.wsu.edu/~campbelld/amlit/
American Transcendentalism, http://www.vcu.edu/engweb/transcendentalism/
The American Renaissance and Transcendentalism, PBS, http://www.pbs.org/wnet/ihas/icon/transcend.html
Documenting the American South. Slave Narratives and Southern texts. http://docsouth.unc.edu/neh/intro.html