Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 3 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Prerequisits
Es donen per suposats i per sabuts els coneixements adquirits a l’assignatura de primer curs Gramàtica descriptiva, i a les assignatures de segon curs Fonètica i fonologia angleses I i II i Gramàtica anglesa. NO ES TORNARAN A EXPLICAR.
Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
INFORMATION FOR INTERNATIONAL STUDENTS. This is a contrastive course (English & Spanish/Catalan). Only those students with an excellent command of Spanish or Catalan (preferably both) can take it. All those interested should contact the teachers before enrolling.
Objectius
En aquesta assignatura es fa una introducció a l’anàlisi contrastiva, i s’apliquen aquests coneixements a la morfologia nominal i verbal, als sintagmes nominals i verbals, al component lèxic i a les construccions en anglès, català i castellà.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
Contingut
UNITAT 1. Introducció a l’anàlisi contrastiva
UNITAT 2. La morfologia nominal i verbal en anglès, català i castellà
UNITAT 3. El lexicó en anglès, català i castellà
UNITAT 4. El sintagma nominal en anglès, català i castellà
UNITAT 5. El sintagma verbal i les construccions en anglès, català i castellà
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure temàtica de gènere a les unitats següents: morfologia i lexicó.
6) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
7) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Metodologia
La metodologia docent es basa en:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 30 | 1,2 | 4, 5, 10 |
Classes pràctiques | 20 | 0,8 | 4, 5, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentació Oral | 10 | 0,4 | 4, 5, 10 |
Redacció Treball | 15 | 0,6 | 4, 5, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 10 | 0,4 | 3, 9 |
Estudi | 20 | 0,8 | 2, 9, 10 |
Lectures | 10 | 0,4 | 6, 10 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 5 |
Avaluació
La nota final es calcularà de la manera següent:
S’ha de tenir en compte el següent:
1) L’examen final, treball escrit i la presentació oral són OBLIGATORIS, així com el 80% dels deures i de les activitats fetes a l’aula.
2) La nota mínima per fer mitjana en tots els ítems és 4.
3) El lliurament de 30% dels ítems d'avaluació exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de “No avaluable” com a nota final del curs.
4) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final.
5) MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa,la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: deures i activitats fetes a l’aula, treball escrit i presentació oral.
Calendari aproximat d'avaluació
Examen final: última setmana de curs
Treball escrit: finals d’abril
Presentació oral: durant el semestre
Deures i activitats a classe: al llarg de tot el semestre
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Deures i activitats a classe | 15% | 3,75 | 0,15 | 3, 4, 5, 8, 9, 10 |
Examen final | 50% | 12,5 | 0,5 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Presentació oral | 15% | 3,75 | 0,15 | 4, 5, 8 |
Treball escrit | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Bibliografia
Mackenzie, J. Lachlan & Elena Martínez Caro. 2012. Compare and Contrast: An English Grammar for Speakers of Spanish. Granada: Editorial Comares.
Quirk, Randoph et al. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
Real Academia de la Lengua Española. 2009. Nueva gramàtica de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe.
Solà, Joan et al. 2008. Gramàtica del català contemporani. Barcelona: Editorial Empúries.
Al llarg del semestre es proporcionarà bibliografia específica per a cada unitat.