Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | PRO | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L'objectiu d'aquesta assignatura es desenvolupar les habilitats i adquirir competències per a portar a terme pràctiques basades en l'evidència en els trastorns del llenguatge i la comunicació. A més a més, d'aprendre l'actuació d'acord amb codi deontològic, actuant amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, tenint en compte la diversitat i els valors democràtics.
Codi deontològic
Pràctiques basades en l'evidència en els trastorns de la comunicació i el llenguatge.
Interacció amb altres professionals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de tutoria | 2 | 0,08 | CA22, CA24 |
Tipus: Supervisades | |||
Practiques assitencials | 178 | 7,12 | CA21, CA22, CA23, CA24, CA25, CA26, KA17, SA27, SA28 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de les variables individuals i socials concurrents. | 15 | 0,6 | CA22, CA26 |
Cerca evidencies cientifiques | 25 | 1 | CA25, CA26, KA17 |
Disseny intervenció a partir d'evidència científica | 10 | 0,4 | |
Elaboració Memoria de Pràctiques | 20 | 0,8 | CA21, CA24, CA25, KA17 |
Lectura critica de evidencies científiques | 50 | 2 | CA25, CA26 |
En les Pràctiques d'intervenció segueixen l'aprenentatge basat en l'experiència i en el context. Les activitats formatives que es duen a terme són les pràctiques assistencials, la cerca i lectura crítica d'articles científics, la participació en els seminaris interns de discussió de casos, redacció memòria final que inclou la resolució de casos,….
Els estudiants hauran d'assistir als centres de pràctiques. Els estudiants també hauran d'assistir a una tutoria grupal informal i fer un seguiment del procés de pràctiques, que proporcionarà informació sobre l'organització general i característiques de la memòria que s'ha de presentar al final de les pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluacio del tutor de centre | 80 | 0 | 0 | CA22, CA23, CA24, CA26, SA27, SA28 |
Memoria pràctiques | 20 | 0 | 0 | CA21, CA24, CA25, CA26, KA17 |
L'avaluació d'aquesta assignatura es realitza d'acord amb les Pautes avaluatives de la Facultat de Psicologia i de Logopèdia que es poden consultar en:
https://www.uab.cat/web/estudiar/normativa-academica-del-centre-1345721957004.html
Els centres de pràctiques designen tutors responsable de les estudiants, acreditats com logopedes o bé com a psicòlogues, que duen a terme el seguiment, supervisió i avaluació dels estudiants a partir d'una rúbrica (contribueix en un 80% en la nota final de l'assignatura). La Facultat proposa un tutor acadèmic responsable de la gestió i coordinació de les pràctiques que a més a més és el responsable d'avaluar amb una rúbrica la memòria escrita que han de realitzar les estudiants (el 20% restant de la nota).
Els requisits per a la realització d'aquestes evidències s'explicaran detalladament a les tutories informatives i al Campus Virtual.
Per poder fer la suma ponderada i obtenir la nota final és necessari haver obtingut una qualificació de 5,0 o superior en cadascuna de les evidències d'aprenentatge (valoració del centre i memòria).
L'estudiantat que no hagi superat el nombre mínim d'hores d'assistència al centre (80h) rebrà una qualificació de No avaluable.
Assignatura superada: L'estudiantat supera l'assignatura quan ha cobert el nombre d'hores mínimes d'estada al centre i obté una qualificació mínima de 5,0 en el càlcul ponderat de l'avaluació del centre i de la memòriar.
Recuperació: els estudiants que no hagin superat l'assignatura, però tinguin una qualificaciófinal d’avaluació continuada major o igual a 3,5, podran recuperar només la part corresponent a l'informe escrit de pràctiques (memòria) , en el cas que la nota d'aquesta evidència sigui insuficient. En el càlcul ponderat de la nota final s'incorporarà una puntuació de 5,0 punts com a qualificació de recuperació.
El material usat durant l’estada de pràctiques és responsabilitat del centre de pràctiques i el seu possible enregistrament requereix la seva autorització. Qualsevol actuació o conducta que posi en tensió els principis ètics o del codi deontològic pot comportar que l'assignatura de pràctiques no se superi.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'intel·ligència artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions ... . L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Les lectures obligatòries s'indicaran a cada centre de pràctiques.
NO APLICA
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) | 99 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |