Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 45042 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Advocacia i Procura TFE 2

Professor/a de contacte

Nom:
Rafael Rebollo Vargas
Correu electrònic:
rafael.rebollo@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No existeixen.


Objectius

Elaboració d'un treball individual amb l'assistència d'un tutor o tutora que guia, promou i facilita la discussió en grup dels diversos problemes plantejats pel cas. 

Aquest treball consisteix en el desenvolupament d'un cas pràctic transversal que contingui múltiples problemes, relacionats amb els mòduls del programa. 

Aquest curs s'ofereix a l'estudiantat que està realitzant les pràctiques la possibilitat d'escollir el cas mes vinculat als seus interessos que li permeti especialitzar-se en un dels quatre ordres judicials objecte també de la prova d'accès: Litigació Civil, Litigació Penal, Litigació laboral i/o Litigació Contenciòs-administrativa i Procura.

La necessitat d'exposició pública del cas, en front d'un tribunal (format per professionals del dret i professorat universitari), l'obliga, així mateix, a saber comunicar les seves conclusions i els seus coneixements i raonaments últims que les sustentin a públics especialitzats i no especialitzats d'un manera clara i sense ambigüitats. 


Resultats d'aprenentatge

  1. CA11 (Competència) Desenvolupar treballs professionals en equips especialitzats i interdisciplinaris.
  2. KA15 (Coneixement) Identificar la instància administrativa o jurisdiccional i l'acció o actuació procedent per a la defensa dels drets dels clients, valorar les diverses alternatives i optar per la més adequada.
  3. KA16 (Coneixement) Determinar la via més convenient en funció dels interessos que es defensen per representar els clients davant tercers, davant les administracions públiques i davant els òrgans jurisdiccionals.
  4. SA33 (Habilitat) Fer servir les tècniques dirigides a esbrinar i establir els fets en els diferents tipus de procediment en l'elaboració de documents processals, als interrogatoris i a les proves pericials, amb especial atenció a la perspectiva de gènere.
  5. SA34 (Habilitat) Emprar convenientment els mètodes alternatius a la via jurisdiccional per a la solució a conflictes jurídics, amb especial atenció a la possibilitat d'arribar a acords extrajudicials.
  6. SA35 (Habilitat) Saber identificar les situacions de conflicte d'interessos que es poden produir en la pràctica professional i com cal procedir amb relació als clients, i també eventualment davant els altres professionals que hi puguin estar involucrats.
  7. SA36 (Habilitat) Expressar-se oralment i per escrit, de manera adequada al context i a les necessitats o característiques especials de cada destinatari, aprenent a identificar i seleccionar o distingir el que és més rellevant del que no ho és.
  8. SA37 (Habilitat) Extreure dels fets conseqüències jurídiques de forma argumentada, en tots els àmbits procedimentals.

Continguts

Resolució escrita i defensa oral de un cas pràctic transversal amb múltiples problemes, relacionats amb tots - o la majoria - dels mòduls del programa.

Aquest curs s'ofereix la possibilitat d'escollir el cas mes vinculat als seus interessos entre un dels cinq ordres judicials objecte també de la prova d'accès: Litigació Civil, Litigació Penal, Litigació laboral, Litigació Contenciòs-administrativa y/o Procura.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
3 tutories 25 1
Tipus: Autònomes      
Elaboració de la memòria 120 4,8
Preparació de la defensa oral 5 0,2

Aprenentatge basat en problemes. Consta de dos parts diferènciades:

1.- Memoria individual:

L'alumne ha de resoldre el cas pràctic amb el suport d'un tutor. Cada tutor te assignats 5 estudiants, als que ha de fer tres tutories de grup, comentant el cas i orientant-los sobre la forma d’abordar-lo. Hi ha control d’assistència a les tres sessions preparatòries, segons model que s’adjunta a cada tutor. El treball final de l’alumne es individual, i es també individual l’avaluació i qualificació final atorgada pel tutor. No hi han criteris formals reglats sobre format, que ha de ser l’adequat a criteri del tutor i l’extensió recomanada es de màxim 40 pàgines.

2.- Defensa oral:

Cada estudiant ha de presentar i defensar el seu treball front un Tribunal format per al menys dos membres, preferentment un/a professor/a de la Facultat que presideix i un/a advocat/da.

Tots els alumnes del màster han treballat el cas amb un tutor acadèmic que ha avaluat el treball. Els membres del tribunal han d’avaluar tan sols la presentació i defensa oral del cas, però disposaran de un exemplar de la memòria escrita de cada alumne amb la qualificació del tutor. L’avaluació del tribunal será motivada.

L’estudiant disposa de 15 minuts per presentar les linies principals del seu treball i els 15minuts seguents es destinen a comentar-lo amb els membres del Tribunal.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa oral 50% 0 0 CA11, KA15, KA16, SA33, SA34, SA35, SA36, SA37
Memòria escrita 50% 0 0 CA11, KA15, KA16, SA33, SA34, SA35, SA36, SA37

La nota de la memòria escrita (la qualificació del tutor/a) te un pes del 50% a la nota final; el 50% restant correspon a la exposició i defensa oral efectuada devant del Tribunal.

Si falta un dels dos elements (memòria i/o defensa oral) la qualificació serà de “No Presentat/da”

L’alumne/a pot sol·licitar la revisió de la nota global mitjançant un escrit dirigit a la direcció del màster, presentat a la Gestió Acadèmica dintre dels deu dies naturals següents a la presentació oral.

Ús restringit IA: Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en [tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.


Bibliografia

No específica.

La que pugui recomanar cada tutor.


Programari

No cal cap programari especific


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura