Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Mitjans, Comunicació i Cultura | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El prerequisit principal és haver cursat el mòdul anterior d'Epistemologia del màster, que es considera una base teòrica d'aquest. Aquest mòdul està lligat a l'aplicació dels conceptes de mètode per a casos pràctics del l'estudiantat i d'altres que puguin ser modèlics.
Aprendre a aplicar els diferents mètodes i tècniques d'investigació. Iniciar-se en l'ús dels recursos i eines per a la documentació, la recollida, l'anàlisi, la presentació i difusió de treballs de recerca. Reflexionar sobre la crítica i l'ètica de la investigació. Treballar el propi projecte de TFM.
1.- Estructura d'un treball de recerca i les seves parts
2.Anàlisis quantitatives: revisió i crítica de casos
4.- Anàlisis qualitatives: revisió i crítica de casos
3.- Investigació a les xarxes socials: eines i anàlisi de casos
5.- El discurs científic. Redacció de resultats de recerca
6.- Difusió de la investigació. Tipus de text acadèmic
7.- Sistemes de citació i referències
8.- Ètica de la investigació. Recerca i innovació responsables (RRI)
9.-Sessions d'exposició de l'alumnat
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 2, 5, 7, 8, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs de seguiment i de curs | 105 | 4,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
1. Classes magistrals
2. Estudi de casos
3. Lectures
4. Tutories
5. Tallers
6. Realització de treballs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a les classes | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Portfoli d'exercicis | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Proves de seguiment del curs | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Es podrà recuperar una part dels exercicis que confegeixen el 50% de la nota. La resta està exclosa de recuperació. L'assignatura no serà avaluable si no es compleix amb el 70% d'assistència i d'acompliment dels exercisis. L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Qualsevol plagi detectat durà al suspens del mòdul i se'n farà un informe a la coordinació del màster. Pel que fa l'ús de la IA més enllà de la correcció lingüística o la cerca d'informació, serà penalitzada si és en substitució de la creació i el pensament personal.
Cómo se hace una tesis o un trabajo final de máster
Bell, Judith y Stephen Waters. 2014. Doing your Research Project: A Guide for first-time Researchers. McGraw Hill.
Blaxter, Loraine; Christina Hugues; Malcolm Tight. 2010. How to Research. McGraw Hill.
Codina, Lluís. 2019. Introducción y conclusiones en una tesis doctoral: componentes, estructura y relación.
Dunleavy, Patrick. 2013. Authoring a PhD: How to plan, draft, write and finish a doctoral thesis or dissertation. Macmillan.
James, E. Alana y Tracesea H. Slater. 2014. Writing your Doctoral Dissertation or Thesis Faster. Sage.
Oliver, Paul. 2014. Writing your Thesis. London. Sage.
Winstanley, Carrie. 2009. Writing a Dissertation for Dummies. Wiley.
Cómo se lleva a cabo una revisión sistemática
Boland, Angela; M. Gemma Cherry; Rumona Dickson. 2014. Doing a Systematic Review: A Student’s Guide. Sage.
Booth, Andrew; Diana Papaionnou; Anthea Sutton. 2012. Systematic Approaches to a Successful Literature Review. Sage.
Cooper, Harris. 2016. Research Synthesis and Meta-Analysis. Sage.
Fink, Arlene. 2014. Conducting Research Literature Review. Sage.
Gouch, David et al. 2012. An Introduction to Systematics Reviews. Sage.
Jesson, Jill K.; Lydia Matheson; Fiona M. Lacey. 2011. Doing your Literature Review: Traditional and Systematic Techniques. Sage.
Lawrence, Machi; Brenda T. McEvoy. 2012. The Literature Review: Six Steps to Success. Thousand Oaks.
Onwuegbuzie, Anthony; R. Frels. 2016. 7 Steps to a Comprehensive Literature Review: A Multimodel & Cultural Approach. Sage.
Ridley, Diana. 2012. The Literature Review. Sage.
Shkedi, Asher. 2014. Qualitative Data Analysis. Contento De Semrik.
Metodologías
Brhun Jensen, Klaus (Ed.). 2012. A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. Routledge.
Brinkmann, Sven. 2012. Qualitative Inquiry in Everyday Life. Sage.
Bryman, Alan. 2012. Social Research Methods. Oxford University Press.
Cavaller, Víctor et al. 2011. Audiencia y Visibilidad en los Medios de Comunicación (3 Vols.). UOC.
Creswell, John W. 2014. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage.
Creswell, John W.; Vicki L. Plano Clark. 2010. Designing and Conducting Mixed Methods Research. Sage.
Denzin, Norman K.; Yvonna S. Lincoln. 2011. The SAGE Handbook of Qualitative Research. Sage.
Flick, Uwe (ed). 2014. The Sage Handbook of Qualitative Data Analysis. Sage.
Flick, Uwe. 2015. Introducing Research Methodology. Sage.
Kara, Helen. 2015. Creative Research Methods in the Social Sciences: A Practical Guide. Policy Press.
Lapan, Stephen D. et al. 2012. Qualitative Research: An Introduction to Methods and Designs. Wiley.
Leavy, Patricia. 2016. Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approches. Guilford Press.
Merriam, Sharan B.; Elizabeth J. Tisdell. 2014. Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. Wiley.
Meso; Koldobika; Irate Aguirreazkuenaga; Ainara Larrondo (Eds.). 2015. Active Audiences and Journalism. Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.
Miles, B.; A. Michael Huberman; Johnny Saldaña. 2014. Qualitative Data Analysis. A Methods Sourcebook. Sage.
Nagy Hesse-Biber, Sharlene (ed.). 2011. Handbook of Emergent Technologies in Social Research. Oxford Univ. Press.
Ritchie, Jane et al. 2014. Qualitative Research Practice: A Guide for Social Science Students and researchers. Sage.
Schreider, Margrit. 2012. Qualitative Content Analysis in Practice. Sage.
Scott, Greg; Roberta Garner. 2013. Doing Qualitative Research: Design, Methods and Techniques. Pearson.
Silverman, David (Ed.). 2011. Qualitative Research. Sage.
Tracy, Sarah J. 2013. Qualitative Research Methods: Collecting Evidence, Crafting Analysis, Communicating Impact. Wiley-Blackwell.
Trochim, William M. K. 2006. Research Method Knowledge Base [sitio web]. Acceso: http://www.socialresearchmethods.net/kb/.
Williams, David. Consulta septiembre 2016. Qualitative Inquiry in Daily Life: Exploring Qualitative Thought [sitio web]. Acceso: https://qualitativeinquirydailylife.wordpress.com/
Estudios de caso
Coller, Xavier. 2005. Estudios de Caso. CSIC.
Thomas, Gary. 2011. How to do your Case Study. Sage.
Yin, Robert K. 2014. Study Research. Design and Methods. Sage.
Análisis de datos cualitativos
Auerbach, Carl; Louise B. Silverstein. 2003. Qualitative Data: An Introduction to Coding and Analysis. NYU Press.
Bazeley, Patricia. 2013. Qualitative Data Analysis with NVivo. Sage.
Bazeley, Patricia. 2013. Qualitative Data Analysis: Practical Strategies. Sage.
Bernard, H. Russell; Amber Y. Wutich; Gery W. Ryan. 2016. Analyzing Qualitative Data: Systematic Approaches. Sage.
Cooper, Harris. 2016. Research Synthesis and Meta-Analysis. Sage.
Friese, Sussane. 2014. Qualitative Data Analysis with ATLAS.ti. Sage.
Grbich, Carol. 2012. Qualitative Data Analysis: An Introduction. Sage.
Harding, Jamie. 2013. Qualitative Data Analysis from Start to Finish. Sage.
Howell Major, Claire; Maggi Savin-Baden. 2012. An Introduction to Qualitative Research Synthesis: Managing the Information Explosion in Social Science Research. Routledge.
Saldaña, Johnny. 2015. The Coding Manual for Qualitative Researchers. Sage.
Normal ús de word, excel, motors de cerca i navegació en bases de dades.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura