Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Zoonosi i una Sola Salut (One Health) | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Com a requisit per a ser admès/a cal estar en possessió d'algun títol dels següents: graduat, llicenciat o diplomats en l'àmbit de les Ciències de la Salut (Veterinària, Medicina, Infermeria, Farmàcia, Ciència i Tecnologia dels Aliments, Ciència i Salut Animal, Biomedicina, Psicologia…) o de Ciències de la Vida (Biologia, Bioquímica, Biotecnologia, Bioinformàtica, Zoologia, Botànica, Ecologia, Biodiversitat, Ciències ambientals, Enginyeria agronòmica, Silvicultura…) o equivalents.
El Treball de Fi de Màster (TFM) consistirà en la preparació d'un projecte específic vinculat a una empresa, institució o grup de recerca on l'estudiant pugui aplicar en un cas concret els coneixements, habilitats i aptituds adquirides en el Màster. El TFM serà elaborat sota la supervisió d'un/a director/a (generalment, membre del professorat amb docència assignada al Màster) que l'assessorarà i ajudarà a resoldre els possibles dubtes que li puguin sorgir. Hi ha TFMs co-dirifigits. Un cop finalitzat el TFM, aquest serà presentat davant de la Comissió d'Avaluació del TFM.
El TFM podrà ser bé de tipus experimental, bé bibliogràfic o bé d'anàlisi de dades obtingudes prèviament. El procés de realització del TFM el podem dividir en tres etapes principals:
Les activitats del mòdul seran en anglès, com la resta del màster.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessió d'avaluació preliminar | 2,5 | 0,1 | 5, 7, 8, 9, 18 |
Sessió informativa | 1 | 0,04 | 6, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 15 | 0,6 | 3, 7, 8, 13, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge cooperatiu | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 7, 10, 12, 14, 15, 17, 18 |
Cerca bibliogràfica i posterior lectura d'articles/monografies/informes d'interès. | 40 | 1,6 | 16 |
Estudi personal | 40 | 1,6 | 1, 4, 7, 15, 17, 18 |
Exposició oral i defensa del treball | 0,75 | 0,03 | 5, 8, 9 |
Realització de treballs i d'activitats pràctiques i d'altres activitats | 210 | 8,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18 |
Redacció de la memòria. | 35 | 1,4 | 9, 11, 13 |
La metodologia docent serà variable depenent del tipus de TFM que es realitzi, però bàsicament seguirà els següents punts:
Activitats dirigides
Activitats Supervisades
Activitat autònoma
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició i defensa del TFM | 21% | 0,75 | 0,03 | 5, 6, 7, 8, 9 |
Informe de la direcció | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18 |
Memòria escrita del TFM | 49% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
L’estudiant ha de presentar una memòria escrita del TFM, que defensarà posteriorment en sessió pública. La direcció del treball realitzarà un informe avaluador sobre la tasca realitzada per l’estudiant, que suposarà un 30% de la nota final.
L’estudiant ha de presenciar un mínim del 50% de les defenses dels TFMs dels seus companys de promoció per tal de ser considerat avaluable.
Si la memòria no es presentada a temps o l’estudiant no es presenta a la defensa, o bé no s’assisteix a un mínim del 50% de les defenses dels seus companys de promoció, el TFM es considerarà “no Avaluable”
La Bibliografia serà variable i es referirà a las tasques concretes que desenvoluparà cada estudiant durant la realització del TFM o la que necessiti per a l'elaboració de la memòria final.
El programari serà variable i dependrà de les tasques concretes que desenvoluparà cada estudiant durant la realització del TFM (processsador de texts, full de càlcul, programari estadístic...)
Recomanem l'us de un gestor bibliogràfic, com, per exemple, el Zotero.
Per a aquest mòdul, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en tasques de suport, com, per exemple, la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos, traduccions... L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura