Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Biològica i Ambiental | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit específic.
L’objectiu del mòdul és conèixer el potencial dels microorganismes per degradar contaminants xenobiòtics, la seva aplicació en tractaments de medis contaminats i les eines per al seguiment dels processos de bioremediació.
Aquest mòdul està format per 9 temes:
Definicions i conceptes
Gestió de sòls contaminats
Estratègies i tecnologies per implementar la bioremediació
Requeriments per a la bioremediació
Mètodes per monitorar processos de bioremediació
Bioremediació basada en fongs i bacteris
Reaccions biològiques fonamentals en la degradació de contaminants
Fitorremediació
Estudi de casos reals i gestió d’un projecte de bioremediació de sòls.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrales de teoria | 37 | 1,48 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolución de casos reales | 15 | 0,6 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudio y aprendizaje basado en problemas | 95 | 3,8 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa | 5% | 0 | 0 | |
Entrega de treballs | 20% | 0 | 0 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
Examen de teoria | 50% | 2 | 0,08 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
Presentació oral de treballs | 25% | 1 | 0,04 | CA23, CA24, KA22, KA23, SA24, SA25 |
L'assignatura consta de les activitats d'avaluació següents:
- Assistència i participació activa de l'alumnat (5%)
- Entrega d'un treball proposat pel professorat (cas d'estudi) (20%)
- Presentació oral d'un treball (25%)
- Examen teòric (50%)
Per poder aprovar l'assignatura, mitjançant l'avaluació continuada, caldrà treure una nota mínima de 5 en la mitjana de l'assignatura.
En el cas de no superar aquesta nota, l'alume/a es podrà presentar a un examen de recuperació (exàmen de síntesi) sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. D'acord amb la Coordinació del Màster les activitats següents no es podran recuperar:
- Assistència i participació activa
- Entrega de treballs
- Presentació oral de treballs.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'alumne/a podrà revisar l’activitat amb el/la professor/a. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'alumne/a no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Matricules d’honor (MH). Atorgar una qualificació de matricula d’honor es decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Un/a estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat a l'examen de teoria ni a l'examen de recuperació.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinaries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la copia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
L'alumnat repetidor no s'avaluarà de forma diferent a la resta d'alumnat.
IMPORTANT:
Aquesta assignatura permet a l’alumnat acollir-se a avaluació única, i com estableix la normativa de la UAB, totes les activitats d’avaluació es realitzaran el mateix dia, que s’informarà a través del campus virtual.
Adrian, L., & Löffler, F. (2016). Organohalide-respiring bacteria. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-662-49873-6.
Aelion, C. M., Höhener, P., Hunkeler, D., & Aravena, R. (Eds.). (2010). Environmental isotopes in biodegradation and bioremediation. CRC Press. ISBN: 978-1-56670-661-2.
Alvarez, P. J. J., & Illman, W. A. (2006). Bioremediation and natural attenuation: Process fundamentals and mathematical models. Wiley-Interscience. ISBN: 978-0-471-44734-7.
Neilson, A. H., & Allard, A. S. (2007). Environmental degradation and transformation of organic chemicals (2nd ed.). CRC Press. ISBN: 978-1-56670-618-6.
Stegmann, R., Brunner, G., Calmano, W., & Matz, G. (Eds.). (2001). Treatment of contaminated soil. Springer. ISBN: 978-3-540-66782-3.
Stroo, H. F., Leeson, A., & Ward, C. H. (2013). Bioaugmentation for groundwater remediation. Springer. ISBN: 978-1-4614-5487-0.
United States Environmental Protection Agency (EPA). (2009). A guide for assessing biodegradation and source identification of organic groundwater contaminants using compound specific isotope analysis (CSIA). Available at: https://cfpub.epa.gov/si/si_public_record_report.cfm?LAB=NRMRL&dirEntryID=202171
No es requereix programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |